Gå til innhold

skal vi lage en tråd for oss som prøver akkupunktur ?

great

Anbefalte innlegg

kort om meg : Er rukket og bli 41. Jeg og min samboer har en sønn på 4 år. Vi har siden høsten 2011 prøvd og gi han et søsken. Ble fort gravid i 2009 , og hadde aldri trodd det skulle ta så lang tid og innebære så mye følelser . Har vært gjennom en kjemisk ma i 2011 og en ma i uke 10. nå i våres . Har prøvd både pergo kurer , akkupunktur og fotsoneterapi . Og har akkurat vært igjennom en kikkhullsopperasjon hvor alt ble skjekket ut . Alt var som det skulle . Det er lett og la seg stresse av alderen . Men prøver og holde motet oppe , selv om det kan briste av og til . ;) Prøver nå frem til våren , men da er det helt stopp! ! ! To års prøving er nok for oss . Da må vi heller være glad for i hvertfall ha en. Går til Frøya klinikken . Og foreløbig sier hun at det er gode utsikter . Hadde egentlig lagt ballen dø i våres , men da jeg ble gravid tentes det et nytt håp og tro på og få det til igjen . Noe også Ullevåll sa meg etter aborten . Jeg hadde bare vært uheldig . Har et par veninder med tilsvarende erfaringer , og de sitter nå med et lite nurk . Det er vel det som får meg til og holde koken litt til . 4 åringen vår har fortalt sin farmor at han ønsker seg en baby til jul . Vi får gjøre så godt vi kan,men kan ikke love noe . ;) Hører gjerne om flere erfaringer . Kansje vi får en jule gave som varmer litt ekstra i år . ;)

• 7 måneder senere...

Fortsetter under...

Hadde nesten glemt denne tråden, og at det var jeg som startet den.

Sikkert for at jeg ikke fikk noe respons . ;)

Er enda prøver og går frem deles til Frøya klinikken.

Motet er oppe og håpet er lyse grønt . ;)

Selv samboeren min har troen på akkupunktur . ;)

Dette er foreløpig status.

Annonse

Jeg gikk til Frøyaklinikken i ca 5 mnd uten at det hjalp. De bruker øreakupunktur, som ikke er bevist effektivt slik som klassisk akupunktur. Men de er veldig gode på kosthold der. Tror kosthold spiller en stor rolle for fertiliteten.

Nå skal det sies at jeg tok 'vanlig' akupunktur i nesten et år før jeg sluttet nå nylig. Hjalp ikke det heller, kun en eller to 'kjemiske'/tidlig sa.

Men tror nok det hjelper for noen. Lykke til! :D

Vet ikke om det er forskjellig fra person til person, men jeg fikk iallfall råd om å spise 'ren' mat (ikke ferdigmat) - fisk og kjøtt, masse grønnsaker, spesielt gulrøtter. Unngå hormonforstyrrende stoffer/produker, ta tilskudd av sink, B-vitaminer og multivitaminer. Husker ikke mer, men ligger en gammel artikkel på klikk.no hvor Anette Heggemsnes uttaler seg om dette. Bare å Google :)

Glemte forresten å si at de bruker fotsoneterapi i tillegg.

Heisan! Jeg har også erfaring med akupunktur. Tok dette fra januar til mai og var veldig fornøyd. Brukte en time hver gang. Men i juni da jeg ble gravid hadde jeg ikke tid til å ta det. Mistet i tidlig sa dessverre. Så jeg synes det er vanskelig å si om det hjalp eller ikke. Kanskje det var positivt mht balansering av systemet. Uansett kommer jeg til å fortsette til høsten. Som jeg tidligere skrev under en annen tråd var mai/juni første måneden jeg også brukte q10 og rosenrot. Men igjen, kanskje er det bare tilfeldigheter?:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...