Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 I den tragiske saken med ettåringen hadde bv vært der med politi fordi foreldrene hadde droppet vaksine på helsestasjonen. Det må jo ligge noe mer bak?? Vaksinen er tross alt valgfritt, så rart bv var der pga det! (Pls ikke gjør dette til en vaksinedebatt) Anonymous poster hash: 04356...29b
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Nei nei nei, det stemmer absolutt ikke at de gjør det. Anonymous poster hash: 011b4...7c7
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Dersom man dropper vaksiner fordi man er imot dem er det én sak og helt ok. Dersom man dropper vaksiner fordi man rett og slett ikke kommer innom helsestasjonen er det grunn til bekymring. Anonymous poster hash: a896c...291
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Selvsagt ligger det noe mer bak. Disse fulgte ikke barnet opp godt nok, tydeligvis. Når det da skrives i media at mannen hadde religiøse fantasier og at de dro fra sin baby på 13 mnd i over 2 timer, så forteller jo det endel. Anonymous poster hash: 54f2d...b4b
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Helsestasjonen er ett frivillig tilbud, så med mindre det var en bekymring i utgangspunktet, og at foreldrene ikke fulgte opp det ungen trengte, så ville man ikke sendt bekymringsmelding. Anonymous poster hash: aacb4...d47
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 Det jeg leste i avisa var at faren hadde gitt beskjed om at de ikke ville at noen skulle følge opp barnet deres. Om dette var nylig eller lenge siden vet jeg ikke. Men de har nok sagt noe til helsestasjonen på et tidspunkt som gjorde at de sendte inn en bekymringsmelding vil jeg tro. Anonymous poster hash: 239e3...899
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #7 Skrevet 29. november 2013 Siden politi var med så vil jeg tro det ligger mer enn en bekymringsmelding fra helsestasjon rundt vaksine/ oppfølging til grunn. Og nei, bv kommer ikke grunnet manglende vaksine. Anonymous poster hash: f8132...9ad
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 For at politiet skal være med, må det foreligge frykt for vold, eller for at foreldrene kan opptrå truende eller på annen måte være til fare for barnet eller barnevernet. Dvs at de er med stort sett i de tilfellene der man mistenker vold mot barnet eller evt tror at dem som meldes kan være til fare for dem som møter opp. Faren er jo dømt for vold og narkotikaforbrytelser, og har dessuten hatt religiøse fantasier, så helsestasjonen har gjerne oppfattet dem som en fare. Meldingen skal være ganske alvorlig for at politiet er backup. Anonymous poster hash: 54f2d...b4b
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #9 Skrevet 29. november 2013 De kommer ikke hvis det gjelder kun enn time. Men om man avtaler time etter time og aldri møter opp er det grunn til bekymring og da hender det de sender en bekymringsmelding. Man er pliktig til å følge opp barnet sitt, enten hos lege eller helsestasjon. Anonymous poster hash: fe1b6...469
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #10 Skrevet 29. november 2013 Nei, politiet er med barnevernet på første besøk, er ren rutine uttalte ansvarlig fra barnevernet i Vanvikan. Anonymous poster hash: 3a39c...db0
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #11 Skrevet 29. november 2013 I den tragiske saken med ettåringen hadde bv vært der med politi fordi foreldrene hadde droppet vaksine på helsestasjonen. Det må jo ligge noe mer bak?? Vaksinen er tross alt valgfritt, så rart bv var der pga det! (Pls ikke gjør dette til en vaksinedebatt) Anonymous poster hash: 04356...29b Jeg kjenner far i huset og jeg skal ikke fare med "rykter", men det ligger MYE mer bak enn mangel på vaksiner Anonymous poster hash: 08bd7...a1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå