Gå til innhold

Hva syns der om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk for ganske lenge siden brev fra statistisk sentralbyrå. De hadde en undersøkelse om valget og ville ta kontakt med meg for å avtale tid for intervju. Jeg hadde ikke noe ønske om å bli intervjuet om valget, og hadde dessuten nettopp fått baby. Hadde nok med mg selv og babyen. Ettersom mitt nummer ikke er søkbart i telefonkatalogen har de lekt detektiver og fått tak i min manns mobilnummer. De ringte han to ganger og ba om å få snakke med meg, han svarte at jeg ikke var interessert. De ville ikke høre på han og sa at det trodde de ikke på før jeg sa det selv og ville han skulle gi med telefonen. Han nektet og sa at de skulle slutte å ta kontakt. For et par uker siden fikk jeg et nytt brev, at de fortsatt ville intervjue meg. De kom snart til å kontakte meg på telefon.

De ringer igjen min mann og ber om å få intervjue meg. Han sier nei, og at han har sagt nei to ganger før. Da svarer mannen som ringer fra ssb at jeg hadde med å svare, for sånn var det bare!

Dette anser jeg som toppen av frekkhet. Man må godta et nei, det er tross alt frivillig å være med på slike undersøkelser. Og det å ringe min mann tre ganger selvom vi har svart at jeg ikke vil være med? De har ingenting med å kontakte mine familiemedlemmer på denne måten. Hva blir det neste? At de skal ringe eldste barnet mitt som har egen mobil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til mannen din at neste gang de ringer så skal han be de ryke og reise til H.... san oppførsel er uakseptabelt!! Hadde klikket vinkel om de hadde gjort det der mot meg! Gi det klar og grei beskjed om å ikke kontakte dere igjen på noen så helst måte!

Så lenge din datter sin tlf står på henne som bruker på nr mener jeg at det er en regel som sier at de ikke kan kontakte henne så lenge hun er under 18 år :) men hvis de ringer henne og er det drøyt! Gi de grei beskjed :P

Skrevet

Jeg gadd ikke ta telefonen fra de når de ringte (fra SSB). De ringte meg flere ganger uten at jeg tok den. Ikke bare ringte de naboen min (som er polsk og er veldig dårlig til norsk) men de sporet opp min tidligere nabo som flyttet for flere år siden og ringte FAR HANS! Han hadde jo ikke noe med meg å gjøre, likevel ble han ringt TO ganger fra SSB! Helt absurd...

Anonymous poster hash: bce16...252
Skrevet

Jeg gadd ikke ta telefonen fra de når de ringte (fra SSB). De ringte meg flere ganger uten at jeg tok den. Ikke bare ringte de naboen min (som er polsk og er veldig dårlig til norsk) men de sporet opp min tidligere nabo som flyttet for flere år siden og ringte FAR HANS! Han hadde jo ikke noe med meg å gjøre, likevel ble han ringt TO ganger fra SSB! Helt absurd...

Anonymous poster hash: bce16...252

Det er jo sykt!

Skrevet

En er faktisk forpliktet til å svare på undersøkelser fra ssb.

Anonymous poster hash: ccb03...1a3

Skrevet

For noe tull. Man er forpliktet til å svare i avhør og i retten, ikke en spørreundersøkelse.

Det står tilogmed i brevet at det er frivillig

Skrevet

Ringer de med skjult nummer?

Anonymous poster hash: c3b0c...f55

Skrevet

Ringer de med skjult nummer? Anonymous poster hash: c3b0c...f55

Nei

Skrevet

Privatpersoner er ikke forpliktet til å svare på noe som helst fra ssb. Firmaer er forpliktet til å svare på noen typer undersøkelser.

Anonymous poster hash: 5a04f...58b

Skrevet

Jeg pleier alltid å svare noe slikt som at jeg står midt oppi noe og ikke kan ta en slik telefon der og da.

Vi ringer tilbake svarer de og når jeg legger på blokkerer jeg nummeret de ringer på.

etter et par ganger tar det gjerne noen måneder før jeg blir oppringt fra noen derfra igjen.

Hadde jo vært enklere om de alle hadde samme nummer da slik at alt ble blokkert med en gang.

Jeg har funnet ut at det er absolutt enkleste måten å få de av telefonen foruten å bare legge på uten å si noe, noe jeg ikke får meg til å gjøre.

Jeg har dog aldri vært borti at noen har ringt familiemedlemmer naboer også videre, får meg til å tenke at kan hende det ikke virkelig er fra ssb, men en eller annen gærning som er opphengt i deg

Anonymous poster hash: bb368...126

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...