Gå til innhold

Hviterussisk/russisk, noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan navnet Dziyanis uttales? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det så veldig rart ut for meg. Vet du hvordan det staves med kyrilliske bokstaver?

Anonymous poster hash: e881e...928
Skrevet

Det så veldig rart ut for meg. Vet du hvordan det staves med kyrilliske bokstaver?

Aner ikke, det er fadderbarnet vårt, og alt oversettes før det når oss. Han har skrevet navnet sitt på en av tegningene, men det er uleselig. 

Skrevet

Aner ikke, det er fadderbarnet vårt, og alt oversettes før det når oss. Han har skrevet navnet sitt på en av tegningene, men det er uleselig. 

Irriterende. For det hadde vært bedre om navnet ikke ble "oversatt" men ble skrevet med kyrilliske bokstaver. Det er slettes ikke vanskelig å lese kyrilliske bokstaver, mesteparten av lydene er veldig like i det norske alfabet. Fort gjort å lære seg. :)

Det er språket som tar tid å lære seg... :P

Skrevet

Jeg tipper det uttales dsjiyanis hvis det skrives med ж, eller disiyanis hvis det skrives med з.

Anonymous poster hash: 2765a...1cc
Skrevet

Ikke stum D altså? Er så ukjente lyder for oss, "umulig" å få det rett uten å høre det. 

Skrevet

Ikke stum D altså? Er så ukjente lyder for oss, "umulig" å få det rett uten å høre det. 

Nei, skjønner at det er vanskelig når man ikke har hørt det. Kansje den som oversetter for dere kan hjelpe dere med uttalen?

Skrevet

Du kan f.eks også søke opp det russiske alfabetet på youtube, så kan du få en bedre forståelse av uttalen av de forskjellige bokstavene.
Utifra oversettelsen av navnet du har fått mener jeg det blir skrevet slik på russisk джиыанис (dsjiyanis) eller дзиыанис (disiyanis).

Skrevet

Du kan f.eks også søke opp det russiske alfabetet på youtube, så kan du få en bedre forståelse av uttalen av de forskjellige bokstavene.

Utifra oversettelsen av navnet du har fått mener jeg det blir skrevet slik på russisk джиыанис (dsjiyanis) eller дзиыанис (disiyanis).

Jeg vil bare takke for at du er så snill og hjelper til! :)

Det er så godt gjort av deg! :D

Skrevet

Hatten av =) Tusen takk, det har vært til stor hjelp. Vi får ferdig oversatte brev på engelsk, også sender vi tilbake på engelsk, regner med noen tolker for han i barnebyen han bor i. 

Prøver å snakke litt om han her hjemme, men han er blitt til "Faddergutten vår", siden navnet har vist seg å være litt vrient å få dreis på. Men det er jo like fint det da, kanskje :-) 

Skrevet

Hatten av =) Tusen takk, det har vært til stor hjelp. Vi får ferdig oversatte brev på engelsk, også sender vi tilbake på engelsk, regner med noen tolker for han i barnebyen han bor i. 

Prøver å snakke litt om han her hjemme, men han er blitt til "Faddergutten vår", siden navnet har vist seg å være litt vrient å få dreis på. Men det er jo like fint det da, kanskje :-) 

Bare hyggelig :) Med litt øvelse så får dere det nok til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...