Gå til innhold

Sår babyrumpe...beste tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen er 2 uker. Skal jeg smøre litt morsmelk på?

Anonymous poster hash: dce8f...cb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potetmel! :)

Stapp bleia full (3-4 ss) når hun legger seg til natta. Ellers pudrer vi stumpen med potetmel etter hver bæsjebleie. Har funka som smurt i 2 år nå. :)

Anonymous poster hash: beb91...d1e

Skrevet

Gni stumpen inn med potetmel. La barnet være uten bleie til det har tørket skikkelig. Før du tar på bleie, børst av potetmelet slik at det ikke kommer noe i bleia.

Potetmel er det som ahr fungert best hos oss, og det jeg har fått anbefalt.

Men viktig å bytte bleie ofte, om barnet er varmt og svetter så kan det også bli sårt. Så derfor lurt å bytte bleie ofte, selv om den ikke er tissetung.

Jeg har lagt ett badehonkle på baderomsgulvet og latt barnet ligge uten bleie der enstund. Slik at stumpen får luft tørket seg.

Anonymous poster hash: c9e81...ee6

Skrevet

smør med jojobaolje :) fungerer knall på tørr hud også. mye bedre enn alle de andre kjemikaloljene man får på apoteket. fysj.

Anonymous poster hash: b3dcd...0b6
Skrevet

Jeg har brukt libero sin zinksalve. Den inneholder rapsolje så stumpen blir ikke tørr. Funker som bare det påmin gutt ;)

Har en zinksalve ståendes :) skal sjekke om den er fra libero med rapsolje! :)

Skrevet

Potetmel faktisk! Hehe :P Ja, da får jeg kjøpe det da! ;)

Skrevet

Bepanthen og Inotyol salver reseptfrie på apotek, eneste som hjelper her.

Og vasker ALLTID med bare vann og en dæsj babyolje, våtservietter er noe faenskap for sensitive stumper!

Anonymous poster hash: a791b...efe

Skrevet

Potetmel🙏ingen over og ingen ved siden av.helt fantastisk og naturlig.

Hvis du bruker zink må du være 110% sikker på at stumpen er helt ren hvis ikke "stenger" du inn bæsj restene på huden under salven

Skrevet

Bepanthen. Den smøres fint utover og blir ikke liggende i et tykt lag.

Zink puster frykyelig dårlig så her må man være veldig nøye med at det er et tynt lag som blir smurt på, men jeg synes det er noe herk fordi den kan være vrien å vaske bort hvis f,eks babyen bæsjer igjen kort tid etter forrige skift :-)

Skrevet

Inotyol! Den er fantastisk her i huset iallefall :) sinksalve styrer vi laaang unna.

Skrevet

Jeg brukte føner for at stumpen skulle bli tørr og pudret med potetmel. Funka veldig bra.

Skrevet

Potetmel, lufttørking og generelt masse lufting! La gjerne babyen ligge mye bleieløs oppå et håndkle.

Anonymous poster hash: 7bdd5...de5
Skrevet

Lufttørking av stump/bar stump og Inotyol :)

Skrevet

Lufttørking og lykkelig som liten barnesalve. Zink og inityol må omtrent skrubbes bort igjen eller vaskes bort med olje. Lykkelig som liten er helt naturlig og er supereffektiv.

Skrevet

Og hvis det ikke går bort/blir værre, sjekk for sopp.

Anonymous poster hash: 227aa...c82
Skrevet

Definitivt inotyol!! Beste vidundersalven for røde rumper!

Potetmel er mer til forebyggende. Har ikke fungert så bra her.

Skrevet

Inotyol uten tvil!!!

Anonymous poster hash: cf4d9...653

Skrevet

Potetmel er svaret på alt her i huset :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...