Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Jeg liker å ha ting enkelt. En enkel stil, lite ting som lagres og generelt lite "ting". Men har det gått for langt? Jeg har hele tiden behov for å rydde bort ting. Alt som ikke er i bruk kvitter jeg meg med, eller egentlig det meste vi kan klare oss uten. Jeg er også opptatt av å kjøpe ting så lenge det minimaliserer det vi har fra før. Nå som jeg feks. bruker spotify på telefonen til musikk, så kunne jeg tenkt meg å kvitte meg med cd-ene og anlegg (kun ha høyttalere som koples til telefonen). I skapet rydder jeg bort bukser jeg ikke hat brukt siden i sommer (dvs sender det i en kontainer). Jeg liker å kjøpe/få noe nytt, men det går nesten like fort ut igjen (eller noe annet må ut). Og "ting" type interiør, har vi nesten ikke noe av (har selvsagt bruksting som kjøkkenredskaper osv). Sliter litt med å la barnet ha så mye ting også. Der også så prøver jeg å få unna det som ikke er plass til i lekekassene som allerede står på rommet, men er ikke like streng som for meg selv. Det barneutstyret vi ikke har gitt bort eller solgt har jeg en veldig trang til å legge ut på finn, men gjøre et ikke fordi mannen er uenig. Han synes vi har kvittet oss med nok. Vi skal jo sannsynligvis planlegge flere barn etter hvert. Jeg vet ikke hvorfor jeg gjør dette, er det normalt? Føler nesten at jeg må kunne pakke kofferten når som helst og få med meg "alt". Vi har det forresten trangt da, må sies. Lite bodplass, og bor i leilihet. Så det er begrensa hva vi har plass til. Men vi har strengt tatt plass til mer enn vi har, men jeg blit kvalt av alle eiendelene... Anonymous poster hash: 2841c...092
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Vi bor også trangt i en leilighet med dårlig planløsning. Sliter også med fukt og hjemmekjære edderkopper, noe som gjør at jeg føler det aldri er rent her. Har kastet ut masse klær, møbler og annet dilldall, men rotete er det jo likevell. Har ikke mer enn nødvendig i hus og knapt nok det, men det flyter likevell over på grunn av plassmangel Anonymous poster hash: 4cae3...fd7
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Off, det er det styggeste jeg ser. Like stygt som ikke å ha gardiner eller annet i vinduene. Anonymous poster hash: 3407f...cd5
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Off, det er det styggeste jeg ser. Like stygt som ikke å ha gardiner eller annet i vinduene. Anonymous poster hash: 3407f...cd5 Vi har gardiner! :-) men om de skulle skiftes ut, så er det ikke slik at jeg tar vare på de gamle for å kunne bytte på. Anonymous poster hash: 2841c...092
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Nei skjønner deg godt! Jeg hater rot og ting man ikke trenger. Jeg tror rett og slett det er forbrukssamfunnet som har skylda, vi har så mange ting, mye mer enn vi trenger. Det er vel bedre å kaste det, bli kvitt det, enn å ha det liggende og irritere. Anonymous poster hash: 1ed9b...b1f
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 Skjønner deg kjempegodt. Og i hvertfall dersom dere har lite plass, da blir det fort kaotisk med for mange ting. Mange innser ikke dette, jeg blir faktisk sjokkert når jeg ser hvor mye rot enkelte har liggende rundt på alt for lite areal. Blir sliten i øynene når hus/ leiligheter er overmøblerte :-) Er ikke fan sv absolutt minimalisme, men en mellomting er fint. Anonymous poster hash: af8a0...e57
sug lut Skrevet 29. november 2013 #7 Skrevet 29. november 2013 Så utrolig trist det høres ut. Hvor blir all historien av?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå