Gå til innhold

Kan "bestemor" bli med på nyfødtsamtale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på veiing med

Jenta vår idag for førstegang pluss nyfødtsamtala. Mammaen min bor så nærme så hun blir med på veiingen :)

tror dere hun får blitt med inn når vi skal på nyfødtsamtalen også? Eller vil de helst ta den privat med foreldrene?

Anonymous poster hash: 945a5...e48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du vil ha henne der får hun nok være med inn.

Anonymous poster hash: bc51a...e21
Skrevet

Hva mener mannen din om det? Om det er greit for ham så burde det ikke være noe problem.

Personlig ville jeg ikke hatt mamma med, men det velger dere selv hva dere mener er best.

Anonymous poster hash: 78c91...c28
Skrevet

Hva mener mannen din om det? Om det er greit for ham så burde det ikke være noe problem.

Personlig ville jeg ikke hatt mamma med, men det velger dere selv hva dere mener er best.

Det er helt greit for han, vi vil det begge to :)

Anonymous poster hash: 83259...8c8

Skrevet

Du skal jo ikke inn til avhør så det går sikkert helt fint.

Skrevet

Vet ikke hva en nyfødtsamtale handler om der dere bor, men jeg ville iallefall ikke hatt med min mor!

På samtalen her (som er ca to uker etter fødsel) så snakker man blant annet om samliv, sex og prevensjon:), Søvn, såre pupper osv....

Anonymous poster hash: 28048...64e
Skrevet

Vet ikke hva en nyfødtsamtale handler om der dere bor, men jeg ville iallefall ikke hatt med min mor!

På samtalen her (som er ca to uker etter fødsel) så snakker man blant annet om samliv, sex og prevensjon:), Søvn, såre pupper osv....

Anonymous poster hash: 28048...64e

Sånn var vår samtale også. Ikke noe jeg ville tatt med mamma, eller pappa, på. Å snakke om underlivet mitt etter fødsel, sex og slikt er ikke noe jeg tar med foreldrene mine på, men hver sin lyst :D

Skrevet

Jeg ville ikke hatt med min mor! Hun har ingenting med vårt sexliv å gjøre, så den samtalen ville jeg hatt alene med mannen ;)
Men for all del, dem blir nok ikke å nekte om dere ønsker å ha henne med, men dem blir nok ikke til å prate om alt dere burde gå igjennom. 
Var med ei veninne på en samtale engang fordi hun ønsket å ikke dra alene, men på slutten sa helsesøster at hun ikke hadde tatt opp alt hun burde. Det fordi jeg var tilstede og enkelte ting kanskje ble litt for private, og at hun derfor ville vente!

Anonymous poster hash: a82ac...961
Skrevet

Når er det egentlig greit for noen kvinner å bli voksen nok til å kunne klare seg uten mamma?

Anonymous poster hash: 0dc35...2ff
Skrevet

Hmm, skal de snakke om sex er det kanskje best å gå inn alene ja :D

Skrevet

Når er det egentlig greit for noen kvinner å bli voksen nok til å kunne klare seg uten mamma?

Når bestemoren bor 2 minutter unna helsestasjonen og engasjerer seg, vil jeg selvfølgelig ha henne med :) har da ikke noe med å være voksen og gjøre...

Skrevet

Når bestemoren bor 2 minutter unna helsestasjonen og engasjerer seg, vil jeg selvfølgelig ha henne med :) har da ikke noe med å være voksen og gjøre...

Jo, det har faktisk det! Selv om hun bor nær helsestasjonen OG engasjerer seg....så trenger man ikke ta mamma med på en slik samtale hvor også sex, underliv etc er tema!

Du kan da dra innom henne både før og etter samtalen.

Kanskje på tide å stå på egne bein snart?? Det handler om å være voksen.

Anonymous poster hash: 47742...2e8

Skrevet

Jo, det har faktisk det! Selv om hun bor nær helsestasjonen OG engasjerer seg....så trenger man ikke ta mamma med på en slik samtale hvor også sex, underliv etc er tema!

Jeg er bare 17 år da ;) hadde jeg vært 30 år hadde det vært noe annet og hatt med bestemoren......

Skrevet

Jeg er bare 17 år da ;) hadde jeg vært 30 år hadde det vært noe annet og hatt med bestemoren......

Ta med bestemor på veiing, men la henne vente ute mens du snakker med legen. Og er du bare 17 år, så synes jeg det er flott at du har en engasjert mor til å backe deg. Det kan man trenge om man er 30 også. 

Skrevet

Det gikk kjempebra, hun har gått opp 600 gram :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...