Gå til innhold

Hvem har ansvaret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En vei til et litte boligfelt går gjennom en skog. I en storm faller et tre over veien. Hvem har ansvar for å rydde veien og for ting som tapt arbeidsfortjeneste for dem som ikke kommer seg på jobb? Skogeieren eller vellet som eier veien?

Anonymous poster hash: c2298...b7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tru skogeigaren har ansvar for å rydde tre som dett ned på andre sin eigedom, men kan ikkje tenkje meg de kan kreve han for tapt arbeidsforteneste.

Skrevet

Man får ikke erstatning for tapt arbeidsfortjeneste akkurat. Da må du evt kreve erstaning fra naturen. Sånn er livet. Ting skjer.

Ang treet så tror jeg det er skogseieren som skal rydde

Skrevet

Takk. Det er jeg som er skogeieren. Veien er ikke bygget enda, så det betyr at jeg må ta vesentlig mer brtalt for grunnen enn om jeg ikke hadde fått det ansvaret. Alternativt kan jeg kansje få inglyst at ansvaret for slike ting ligger hos eieren av veien.

Anonymous poster hash: c2298...b7c

Skrevet

Mannen er gårdeier, dog på en gård som ikke lenger er i drift. Han eier halve veien (den som går fra nabogården og til hans) og når det har vært enorme mengder nedbør og veien ikke lenger er fremkommelig så er det hans ansvar å få det i orden, men han får erstatning fra staten. Sist fikk han 200.000, dette gikk jo selvsagt til å ordne veien igjen.

Anonymous poster hash: 70386...d18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...