Gå til innhold

Treåringen (snart 4) har så lyst på klokke, men ikke i julegave. Ville du tatt fra sparebøssa så hun kunne valgt selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har lenge snakket om at hun vil ha en rosa klokke og er veldig intressert i tallene og hvordan klokken fungerer og hvor mye klokken er. Det første hun sa da hun stod opp var at hun ville så gjerne ha en rosa klokke. Da sa jeg at hun kunne ønske seg det av nissen til jul. Neeeeeei det ville hun ikke. Hun ville kjøpe selv. Men vi prøver å lære at det ikke bare er å kjøpe kjøpe hele tiden. Er hun for liten til å bruke av sparebøssa til dette egentlig?

Anonymous poster hash: 66557...877

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dra på coop ekstra. der har de barneklokker til en hundrelapp. la sparebøssa være og gi henne en 100 lapp så hun kan få kjøpe seg en ? :)

Anonymous poster hash: 6f9a2...f85
Skrevet

Sidan ho ynskjer å kjøpe den sjølv, ville eg spurt om me skulle ta pengar frå sparebørsa og gått på butikken med henne. 

Skrevet

Veldig lite gjennomtenkt å kjøpe seg noe tre uker før jul. Vent og se hva som kommer med nissen

Anonymous poster hash: 01d09...5cc
Skrevet

Selvfølgelig er det lurt å bruke av sparebøssa. Det er vel det den er til, at hun skal kunne kjøpe noe hun har lyst på. Hva skulle ellers poenget med sparingen være?

Anonymous poster hash: 4bde3...c4b

Skrevet

Veldig lite gjennomtenkt? Det er en jente på tre år det er snakk om her

Skrevet

Kan hun klokken, da? Er det et reellt behov for en klokke?

Når man har lært seg klokken bør man få en klokke. Et ønske om klokke er god motivasjon for å lære seg den :)

Skrevet

Nei, hun kan ikke klokken, men er veldig interessert i å lære og snakker om det hver gang hun ser en klokke

Skrevet

Jeg hadde ikke vært i tvil! Fin måte å lære klokken, og samtidig lære om sparing. :) Har man lyst på noe, må man spare. :)

Skrevet (endret)

Så bra! Da ville jeg laget en klokke av en papptallerken og festet på visere av papp med en splittbinders. Deretter ville jeg satt av tid til å lære og øve :) Finnes også en bok som heter "Klokkeboka".

Når hun har lært seg klokken skikkelig spanderer mor klokke. Jeg ville benyttet anledningen når interessen er der og tatt ansvar for klokkeopplæringen selv. På skolen lærer de analog og digital klokke samtidig. Erfaringsmessig skaper dette full forvirring blant elevene :o

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg ville gitt klokke til jul! (I tillegg til annen gave)

Anonymous poster hash: f0fab...aa6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...