Gå til innhold

Etterbildene etter fødsel er trolig face

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette innlegget florerer på facebook

I følge jordmor er det stor forskjell på magene, vektøkningen og kroppsformen til alle gravide kvinner der ute. Men det er INGEN som ser ut som den lekre fruen under graviditeten. For det første flytter magemusklene seg ut til siden for å gjøre plass til livmoren uansett hvor trent man er. Dette er fordi et er livmoren som skal presse barnet ut og ikke magemusklene. Det kan godt være fruen har liten mage, men jordmor bekreftet at speilbildene med bar mage definitivt er photoshoppet. Når det gjelder dette bildet "4 dager etter fødselen" så er det også photoshoppet eller tatt før magen vokste. Livmoren har vært utvidet på størrelse med en basketball under graviditeten og bruker lang til på å trekke seg tilbake. Derfor blir mange skuffet når de fortsatt ser gravid ut etter fødselen. Men det er rett og slett bare fordi livmoren trenger tid på å minske størrelsen sin. Det er faktisk ikke før rundt et år etter fødselen at den er fullstendig tilbake. Magemusklene trenger også god til (vanligvis 6-10 uker) på å trekke seg inn mot midten igjen ettersom livmoren er i veien. Jordmor kunne altså GARANTERE at dette bildet ikke var reelt. Derfor skal man ikke sammenligne seg selv med slike bilder. Men dessverre gjør mange det og jeg må innrømme at jeg har vært en av de.

Anonymous poster hash: 012bb...745
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har jo på det nye undertøyet som hun nettopp fikk i posten. Skal det angivelig ha ligget rundt i så mange måneder før hun reklamerte for giveren?

Anonymous poster hash: 72b47...2f7

Skrevet

Det er noe av det dummeste jeg har hørt!

Etter fødselen av mitt første barn så hadde jeg flat mage med magemusklene på plass der de skal være.

Og det var før hjemreise husker jeg, og jeg dro hjem 3. dagen.

Og folkens......jeg trener IKKE!!!

OG ungen min var 4kg!

Så at dette bilde av fotballfrue må være fake kan jeg ikke si meg enig i!

Ps: Etter barn nr 2 og 3 tok det lengere tid for magen å bli flat igjen.

Skrevet

Etterbildene etter fødsel er trolig ansikt??????

Anonymous poster hash: 860a6...1d8
Skrevet

dette blir for dumt.. hadde hun tatt bilde fra siden så ville nok magen sett annerledes ut. hun hadde innhult mage før svangerskapet, og liten gravidmage, så at hun ser flat ut forfra etter 4 dager er for meg ikke overraskende.

Anonymous poster hash: 7571d...5fc
Skrevet

Så mange av dere som er sjalue på henne bare fordi hun holder seg i form og ikke ligger i sofaen og spiser potetgull! Hun er skjønn, vakker og mye pengere enn dere er. Bare kom dere over det! :)

Anonymous poster hash: 8223a...f45
Skrevet

Akkurat det er tull. Jeg er ikke enig i at det er så himla lurt å ta "naken" bilder av seg selv og putte på nett uansett om man har født eller ei.

Men jeg har flere venner som ble like flate som fruen rett etter fødsel. En av venninnene mine hadde nesten mindre mage enn fruen også som høygravid. Og den babyen var over 3 kg.

Skrevet

Magen min var faktisk helt lik før svangerskapet og etter fødsel. Og jeg trener ikke. Er faktisk på grensen til overvektig. Men hadde ikke så veldig fin mage fra før da. Satt på føden faktisk og diskuterte dette med ei dame som hadde så løs og hengende hud på magen, mens min var gått tilbake til slik den var allerede dagen etter fødselen. Vi er nok bare forskjellige.

Anonymous poster hash: dbd3d...ccd
Skrevet

Så mange av dere som er sjalue på henne bare fordi hun holder seg i form og ikke ligger i sofaen og spiser potetgull! Hun er skjønn, vakker og mye pengere enn dere er. Bare kom dere over det! :)

Hvor har du det fra at hun har så mye penger? Var det ikke ca 500 000,- hun tjente i fjor? Det er ikke veldig mye i de flestes verden, altså, selv om det sikkert er mer enn du tjener.

Ingen som har imot at hun trener å holder seg i form, men å legge ut undertøybilde som nybakt mamma er bare usmakelig og trist. Jeg har fulgt med på bloggen lenge og liker dama, men nå ble jeg rett og slett skuffet og må gi kritikerene rett - friske mennesker gjør ikke sånt.

Anonymous poster hash: 860a6...1d8

Skrevet

Dette handler ikke om hende personlig, hun kan for min skyld trene og spise salat til hun detter av stolen.

Dette handler om at hun er et forbilde for veldig mange jenter. Å legge ut denne typen bilder (ja, jeg forstår at hun er stolt, det ville jeg også vært) som er veldig langt fra hva som er normalt for de fleste og på denne måten sette en standard som for de aller fleste er umulig å leve opp til, synes jeg ikke sømmer seg for en som skal være et forbilde for andre og unge påvirkelige kvinner flest. Og så synes jeg kanskje at det kunne kledd bloggen å si ifra om at det er lov å fokusere på barnet fremfor rettetenger, sminke, fancy undertøy og internettdebatt når man akkurat har født. 

Men vi får vel kanskje ønske Hollywood hysteriet velkommen hit! Håper mødre klarer å stå imot presset, en flat mage på dag 4 bør IKKE være øverst på prioritetslisten når man akkurat har blitt mamma. Og ja, det er kanskje tilfellet for de som lever av utseendet, men å utstille det som et ideal er rett og slett forkastelig.

Anonymous poster hash: d7814...264

Skrevet

Jeg kjenner 3 stk som fikk flat mage igjen rett etter fødselen, det skal sies at magene deres gikk litt inn før svangerskapet, så de så mer normalvektige ut etter fødselen.

Det å påstå at magen ikke blir så fort flat igjen er sprøyt! Til og med jordmoren jeg gikk til, fortalte at mange blir sjokkert over at magene deres ser ut som før fødsel rett etter fødsel, og for de som ikke har lagt på seg stort over magen, er det normalt, nettopp fordi det kun er livmora som har tatt plass der, og ikke ekstra polstring.

Min egen mage var tilbake til normalen 3 uker etter fødsel også, og jeg var ikke "radmager" slik som vennene mine var.

Anonymous poster hash: 85212...2f3
Skrevet

Magen min såg nøyaktig ut som før graviditeten dagen etter fødsel. Berre synd den ikkje var noko å vise fram før heller..

Skrevet

Bullshit!!

Magen min var også flat to dager etter fødsel (som endte i hastekeisersnitt).

Så at bildet av ff ikke kan være ekte er bare tull!!

Skrevet

Flat er jo en ting, men her har hun jo magemuskler også. 

Anonymous poster hash: 012bb...745
Skrevet

Som jeg skrev over.

Jeg hadde flat mage med en gang rett etter fødsel av første barn.

Jeg hadde også magemusklene på plass med en gang.

Var litt skjelven i musklene, det var det eneste.

Og igjen....jeg trener IKKE!

Så nå må dere gi dere, folk er forskjellige.

Både utenpå og inni.

Jeg synes alikevel å legge ut sånn bilde rett etter fødsel er "billig", smakløst og er desperat rop etter oppmerksomhet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...