Ziva Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Pepperkaker og kakao med krem til frokost. Kosedag med Liten som innebærer julegaveshopping og lunch på kafe. Få sove en hel natt uten uro og smerter i kroppen. Og virkelig dagens elsk! Vi blir en mindre på julaften. Ille å ikke ønske å feire jul med enkelte, men personen forsurer og vigler opp til amper stemning. Så i år skal virkelig julefreden få senke seg. For første gang på lenge så virkelig gleder jeg meg til julaften. Ingen som trenger å veie sine ord (som faktisk er veldig vanskelig når man får det ene "gullkornet" etter det andre, og man har svar som virkelig kunne satt personen på plass) for å bevare julefreden. Ønsker dere alle en flott fredag og helg.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Knallrøde julenegler. Har en god hårdag på tross av PMS fra fyfasan... Ser ut til at ettermiddagslogostikken "går opp" og ingen bekymringer i sikte. GOD FREDAG!
sug lut Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Jeg kjenner at jeg def ikke er klar for noe elsk på mange timer ennå. Plutselig virket dere alle så voldsomt fremmedkulturelle.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Jeg kjenner at jeg def ikke er klar for noe elsk på mange timer ennå. Plutselig virket dere alle så voldsomt fremmedkulturelle. Det var alldeles ikke meningen, og kan illustrere det med en liten "hendelse" fra i går kveld: Deler hus med tre mannfolk født med munndiaré og de skravler alle på likt til meg med forskjellig tematikk over litt for lang tid nærmest hele tiden, kommer jeg til et punkt hvor jeg føler trangen til å "nøytralisere" (litt som minneutslettingspennen de bruker i MiB) som helt nødvendig. Så i går kunne du altså, hvis du hadde vært flue på veggen, sett mor tusle ut på badet (uten at det ble lagt merke til for så opptatt av pratingen var de), for så å stille meg inntil veggen og dælje hue hardt i den én gang. Det ble plutselig helt stille. Overalt. Det var så deilig og det funka. Tre par store øyne møtte meg rundt bordet etterpå og ting roet seg betraktelig, hehe... Nevner at det ikke er et middel mye brukt av meg. Mulig jeg fortsatt fremstår som like fremmedkulturell, men dette kan vel ikke settes på elsklista egentlig.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 Jeg er så angstbitersk om dagen at jeg kunne bite hodet av hvem som helst som kom litt nær og satte det fram. Jeg har en elev som er psykisk syk, eller mor er i alle fall, han vil ikke snakke om det, og det synes mor han må få bestemme. Så har jeg en som ikke har vært på skolen så langt, men nå er han er, og han gjør ingenting, og jeg snakker og jeg snakker og jeg lirker og motiverer og jeg vil bare slå. Men jeg er alltid blid på jobb. Og mor til han første maser om tilrettelegging og oppfølging, og jeg har ringt han 20 ganger i år, sendt sms, og snakket med mor og han vil ikke snakke. Men mor snakker og snakker og krever og forventer, og når jeg ikke gir rett svar løper hun til rådgiver/helsesøster/avdelingsleder og når de ikke gir rett svar er det tilbake til meg. OG SÅ HAR JEG EKSAMEN SNART OG DET HJELPER IKKE NOE. og tenk om jeg stryker, da tørner jeg. Og jeg tror kanskje ikke jeg fikser å jobbe 100%, studere 50% og instruere på treningssenter på si. Jeg føler meg helt på randen av kollaps. Og min mann er blitt rektor og dust, og mener at lærere kan da godt jobbe i sommerferien. Og det var litt feil ting å si i går. Men ellers går det mye bra. I dag kom juleserviset mitt.
sug lut Skrevet 29. november 2013 #7 Skrevet 29. november 2013 (endret) Jeg kjenner at jeg def ikke er klar for noe elsk på mange timer ennå. Plutselig virket dere alle så voldsomt fremmedkulturelle. Det var alldeles ikke meningen, og kan illustrere det med en liten "hendelse" fra i går kveld: Deler hus med tre mannfolk født med munndiaré og de skravler alle på likt til meg med forskjellig tematikk over litt for lang tid nærmest hele tiden, kommer jeg til et punkt hvor jeg føler trangen til å "nøytralisere" (litt som minneutslettingspennen de bruker i MiB) som helt nødvendig. Så i går kunne du altså, hvis du hadde vært flue på veggen, sett mor tusle ut på badet (uten at det ble lagt merke til for så opptatt av pratingen var de), for så å stille meg inntil veggen og dælje hue hardt i den én gang. Det ble plutselig helt stille. Overalt. Det var så deilig og det funka. Tre par store øyne møtte meg rundt bordet etterpå og ting roet seg betraktelig, hehe... Nevner at det ikke er et middel mye brukt av meg. Mulig jeg fortsatt fremstår som like fremmedkulturell, men dette kan vel ikke settes på elsklista egentlig. Nei nå fremstår du som absolutt helt innafor det kjente og akseptable, og jeg berømmer din innovative handlekraft (og sender over paracet mot skallebanken, om det trengs). Nå går jeg og finner meg en passende vegg. Endret 29. november 2013 av sug lut
LilleBjella Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 Jeg er så angstbitersk om dagen at jeg kunne bite hodet av hvem som helst som kom litt nær og satte det fram. Jeg har en elev som er psykisk syk, eller mor er i alle fall, han vil ikke snakke om det, og det synes mor han må få bestemme. Så har jeg en som ikke har vært på skolen så langt, men nå er han er, og han gjør ingenting, og jeg snakker og jeg snakker og jeg lirker og motiverer og jeg vil bare slå. Men jeg er alltid blid på jobb. Og mor til han første maser om tilrettelegging og oppfølging, og jeg har ringt han 20 ganger i år, sendt sms, og snakket med mor og han vil ikke snakke. Men mor snakker og snakker og krever og forventer, og når jeg ikke gir rett svar løper hun til rådgiver/helsesøster/avdelingsleder og når de ikke gir rett svar er det tilbake til meg. OG SÅ HAR JEG EKSAMEN SNART OG DET HJELPER IKKE NOE. og tenk om jeg stryker, da tørner jeg. Og jeg tror kanskje ikke jeg fikser å jobbe 100%, studere 50% og instruere på treningssenter på si. Jeg føler meg helt på randen av kollaps. Og min mann er blitt rektor og dust, og mener at lærere kan da godt jobbe i sommerferien. Og det var litt feil ting å si i går. Men ellers går det mye bra. I dag kom juleserviset mitt. hmmm....min mann jobber også som lærer 100 % og studerer 50 % i tillegg. Er det derfor han er koko, og til tider ganske sur og grinebitersk?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. november 2013 #9 Skrevet 29. november 2013 Jeg er så angstbitersk om dagen at jeg kunne bite hodet av hvem som helst som kom litt nær og satte det fram. Jeg har en elev som er psykisk syk, eller mor er i alle fall, han vil ikke snakke om det, og det synes mor han må få bestemme. Så har jeg en som ikke har vært på skolen så langt, men nå er han er, og han gjør ingenting, og jeg snakker og jeg snakker og jeg lirker og motiverer og jeg vil bare slå. Men jeg er alltid blid på jobb. Og mor til han første maser om tilrettelegging og oppfølging, og jeg har ringt han 20 ganger i år, sendt sms, og snakket med mor og han vil ikke snakke. Men mor snakker og snakker og krever og forventer, og når jeg ikke gir rett svar løper hun til rådgiver/helsesøster/avdelingsleder og når de ikke gir rett svar er det tilbake til meg. OG SÅ HAR JEG EKSAMEN SNART OG DET HJELPER IKKE NOE. og tenk om jeg stryker, da tørner jeg. Og jeg tror kanskje ikke jeg fikser å jobbe 100%, studere 50% og instruere på treningssenter på si. Jeg føler meg helt på randen av kollaps. Og min mann er blitt rektor og dust, og mener at lærere kan da godt jobbe i sommerferien. Og det var litt feil ting å si i går. Men ellers går det mye bra. I dag kom juleserviset mitt. hmmm....min mann jobber også som lærer 100 % og studerer 50 % i tillegg. Er det derfor han er koko, og til tider ganske sur og grinebitersk? Ja. Det tror jeg. Og om han har noen masete foresatte på nakken så er det faktisk nok til å tilte uten studier.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 29. november 2013 #10 Skrevet 29. november 2013 Jeg er så angstbitersk om dagen at jeg kunne bite hodet av hvem som helst som kom litt nær og satte det fram. Jeg har en elev som er psykisk syk, eller mor er i alle fall, han vil ikke snakke om det, og det synes mor han må få bestemme. Så har jeg en som ikke har vært på skolen så langt, men nå er han er, og han gjør ingenting, og jeg snakker og jeg snakker og jeg lirker og motiverer og jeg vil bare slå. Men jeg er alltid blid på jobb. Og mor til han første maser om tilrettelegging og oppfølging, og jeg har ringt han 20 ganger i år, sendt sms, og snakket med mor og han vil ikke snakke. Men mor snakker og snakker og krever og forventer, og når jeg ikke gir rett svar løper hun til rådgiver/helsesøster/avdelingsleder og når de ikke gir rett svar er det tilbake til meg. OG SÅ HAR JEG EKSAMEN SNART OG DET HJELPER IKKE NOE. og tenk om jeg stryker, da tørner jeg. Og jeg tror kanskje ikke jeg fikser å jobbe 100%, studere 50% og instruere på treningssenter på si. Jeg føler meg helt på randen av kollaps. Og min mann er blitt rektor og dust, og mener at lærere kan da godt jobbe i sommerferien. Og det var litt feil ting å si i går. Men ellers går det mye bra. I dag kom juleserviset mitt. hmmm....min mann jobber også som lærer 100 % og studerer 50 % i tillegg. Er det derfor han er koko, og til tider ganske sur og grinebitersk? Samme gjør min mann! Lurt litt på hvorfor han sitter på sengekanten og gråter en liten skvett hver morgen, men skjønner jo hvorfor.
LilleBjella Skrevet 29. november 2013 #11 Skrevet 29. november 2013 Jeg er så angstbitersk om dagen at jeg kunne bite hodet av hvem som helst som kom litt nær og satte det fram. Jeg har en elev som er psykisk syk, eller mor er i alle fall, han vil ikke snakke om det, og det synes mor han må få bestemme. Så har jeg en som ikke har vært på skolen så langt, men nå er han er, og han gjør ingenting, og jeg snakker og jeg snakker og jeg lirker og motiverer og jeg vil bare slå. Men jeg er alltid blid på jobb. Og mor til han første maser om tilrettelegging og oppfølging, og jeg har ringt han 20 ganger i år, sendt sms, og snakket med mor og han vil ikke snakke. Men mor snakker og snakker og krever og forventer, og når jeg ikke gir rett svar løper hun til rådgiver/helsesøster/avdelingsleder og når de ikke gir rett svar er det tilbake til meg. OG SÅ HAR JEG EKSAMEN SNART OG DET HJELPER IKKE NOE. og tenk om jeg stryker, da tørner jeg. Og jeg tror kanskje ikke jeg fikser å jobbe 100%, studere 50% og instruere på treningssenter på si. Jeg føler meg helt på randen av kollaps. Og min mann er blitt rektor og dust, og mener at lærere kan da godt jobbe i sommerferien. Og det var litt feil ting å si i går. Men ellers går det mye bra. I dag kom juleserviset mitt. hmmm....min mann jobber også som lærer 100 % og studerer 50 % i tillegg. Er det derfor han er koko, og til tider ganske sur og grinebitersk? Ja. Det tror jeg. Og om han har noen masete foresatte på nakken så er det faktisk nok til å tilte uten studier. De som ser det som sin rett og plikt å ringe læreren en gang mellom 16 og 18 mener du? Og som blir fornærme av beklager-men-vi-er-midt-i-middagen-og-tre-små-troll-skal-temmes-gidder-du-å-ringe-tilbake-etter-klokken-20? For det har de ikke tid til, for da skal de på trening. Eller forening.
LilleBjella Skrevet 29. november 2013 #12 Skrevet 29. november 2013 Jeg er så angstbitersk om dagen at jeg kunne bite hodet av hvem som helst som kom litt nær og satte det fram. Jeg har en elev som er psykisk syk, eller mor er i alle fall, han vil ikke snakke om det, og det synes mor han må få bestemme. Så har jeg en som ikke har vært på skolen så langt, men nå er han er, og han gjør ingenting, og jeg snakker og jeg snakker og jeg lirker og motiverer og jeg vil bare slå. Men jeg er alltid blid på jobb. Og mor til han første maser om tilrettelegging og oppfølging, og jeg har ringt han 20 ganger i år, sendt sms, og snakket med mor og han vil ikke snakke. Men mor snakker og snakker og krever og forventer, og når jeg ikke gir rett svar løper hun til rådgiver/helsesøster/avdelingsleder og når de ikke gir rett svar er det tilbake til meg. OG SÅ HAR JEG EKSAMEN SNART OG DET HJELPER IKKE NOE. og tenk om jeg stryker, da tørner jeg. Og jeg tror kanskje ikke jeg fikser å jobbe 100%, studere 50% og instruere på treningssenter på si. Jeg føler meg helt på randen av kollaps. Og min mann er blitt rektor og dust, og mener at lærere kan da godt jobbe i sommerferien. Og det var litt feil ting å si i går. Men ellers går det mye bra. I dag kom juleserviset mitt. hmmm....min mann jobber også som lærer 100 % og studerer 50 % i tillegg. Er det derfor han er koko, og til tider ganske sur og grinebitersk? Samme gjør min mann! Lurt litt på hvorfor han sitter på sengekanten og gråter en liten skvett hver morgen, men skjønner jo hvorfor. Her gråtes det lite, men det uffes desto mer. Jeg er løsningsorientert og har lav toleranse for uffing og akking, men siden vi går inn i adventstid og greier, skal jeg gi ham litt slækk. Kanskje til og med en klapp på skulderen og et par trøstens ord
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. november 2013 #13 Skrevet 29. november 2013 Jeg er så angstbitersk om dagen at jeg kunne bite hodet av hvem som helst som kom litt nær og satte det fram. Jeg har en elev som er psykisk syk, eller mor er i alle fall, han vil ikke snakke om det, og det synes mor han må få bestemme. Så har jeg en som ikke har vært på skolen så langt, men nå er han er, og han gjør ingenting, og jeg snakker og jeg snakker og jeg lirker og motiverer og jeg vil bare slå. Men jeg er alltid blid på jobb. Og mor til han første maser om tilrettelegging og oppfølging, og jeg har ringt han 20 ganger i år, sendt sms, og snakket med mor og han vil ikke snakke. Men mor snakker og snakker og krever og forventer, og når jeg ikke gir rett svar løper hun til rådgiver/helsesøster/avdelingsleder og når de ikke gir rett svar er det tilbake til meg. OG SÅ HAR JEG EKSAMEN SNART OG DET HJELPER IKKE NOE. og tenk om jeg stryker, da tørner jeg. Og jeg tror kanskje ikke jeg fikser å jobbe 100%, studere 50% og instruere på treningssenter på si. Jeg føler meg helt på randen av kollaps. Og min mann er blitt rektor og dust, og mener at lærere kan da godt jobbe i sommerferien. Og det var litt feil ting å si i går. Men ellers går det mye bra. I dag kom juleserviset mitt. hmmm....min mann jobber også som lærer 100 % og studerer 50 % i tillegg. Er det derfor han er koko, og til tider ganske sur og grinebitersk? Ja. Det tror jeg. Og om han har noen masete foresatte på nakken så er det faktisk nok til å tilte uten studier. De som ser det som sin rett og plikt å ringe læreren en gang mellom 16 og 18 mener du? Og som blir fornærme av beklager-men-vi-er-midt-i-middagen-og-tre-små-troll-skal-temmes-gidder-du-å-ringe-tilbake-etter-klokken-20? For det har de ikke tid til, for da skal de på trening. Eller forening. Ja, man kan da ikke vente, det gjelder jo tross alt ungene. Og lærere har ikke liv. Til tjeneste 24/7. Gjerne søndag.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. november 2013 #14 Skrevet 29. november 2013 Forresten har jeg det mye bedre etter utbruddet over her. Takk.
Iiiiik Skrevet 29. november 2013 #15 Skrevet 29. november 2013 Kanskje et samarbeidsmøte med den kravstore moren, gutten og de andre de renner ned hadde vært en idé, Doppler? Elsk hos meg: Snø i lufta Fyr på peisen Ingen skal noe som helst i ettermiddag eller kveld Har kjøpt flere julegaver i dag og kun brukt en halv time i butikken og det samme på nettet
sug lut Skrevet 29. november 2013 #16 Skrevet 29. november 2013 Endelig elsk, og masse av den: Fine jentene som øver Himmel på jord til julekonsert i stua mi så mor får tårer i øynene og må klemme dem masse. Ferdig med jobbopplegg som har hengt over i ukevis. Snart ut på hodelykt-tur med unger. Hjemmelaget pizza, is med varme bær til dessert og ny film anskaffet: Legends of the Guardians - the owls of Ga'Hoole (Vaktuglene på norsk) som vi skal kose oss med i kveld.
Ziva Skrevet 29. november 2013 Forfatter #17 Skrevet 29. november 2013 Endelig elsk, og masse av den: Fine jentene som øver Himmel på jord til julekonsert i stua mi så mor får tårer i øynene og må klemme dem masse. Ferdig med jobbopplegg som har hengt over i ukevis. Snart ut på hodelykt-tur med unger. Hjemmelaget pizza, is med varme bær til dessert og ny film anskaffet: Legends of the Guardians - the owls of Ga'Hoole (Vaktuglene på norsk) som vi skal kose oss med i kveld. Så Legends of the Guardians - the owls of Ga`Hoole på dagen i dag. Vær obs på at det kan bli litt skummelt. Liten skvatt noe så sinnsykt den ene gangen at a mor fikk hele tekoppen i fanget, heldigvis var teen blitt pisslunka. Når Liten er i seng blir det Thor (filmen) på a mor, sånn blir det når gubben er på jobbreise igjen.
sug lut Skrevet 29. november 2013 #18 Skrevet 29. november 2013 Endelig elsk, og masse av den: Fine jentene som øver Himmel på jord til julekonsert i stua mi så mor får tårer i øynene og må klemme dem masse. Ferdig med jobbopplegg som har hengt over i ukevis. Snart ut på hodelykt-tur med unger. Hjemmelaget pizza, is med varme bær til dessert og ny film anskaffet: Legends of the Guardians - the owls of Ga'Hoole (Vaktuglene på norsk) som vi skal kose oss med i kveld. Så Legends of the Guardians - the owls of Ga`Hoole på dagen i dag. Vær obs på at det kan bli litt skummelt. Liten skvatt noe så sinnsykt den ene gangen at a mor fikk hele tekoppen i fanget, heldigvis var teen blitt pisslunka. Når Liten er i seng blir det Thor (filmen) på a mor, sånn blir det når gubben er på jobbreise igjen. Vi gleder oss! Får sitte tett sammen! Film er stas!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. november 2013 #19 Skrevet 30. november 2013 Kanskje et samarbeidsmøte med den kravstore moren, gutten og de andre de renner ned hadde vært en idé, Doppler? Been there done that. Hun vil tilrettelegge, men fatter ikke at det faktisk betyr "ikke fullført utdanning". Vi har ikke noen "slenge igjennom" variant. Bah. Nå. har vært på rakfisklag, promille og lave skuldre. Og sett en episode nashville.
amandine Skrevet 30. november 2013 #20 Skrevet 30. november 2013 Iskaldt ute, ligger godt under dyna med telefonen. Hører ungene i stua og gubben som sover. Blir en fin lysfest i byen i dag, og en gid dag.
Iiiiik Skrevet 30. november 2013 #21 Skrevet 30. november 2013 Nei, da er det bare igjen å tøffe seg, Doppler. Få aksept fra rektor på å si at nok er nok og take it or leave it.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 30. november 2013 #22 Skrevet 30. november 2013 En elsk som var så herlig, men så litt skuffende og så tilbake til herlig! Jeg fikk en bit lakris fudge som var som en liten bit av himmelen, oppdaget at den ble kjøpt på ikea. Og selv om jeg liker ikea, så er ukentlig tur for å kjøpe lørdagsgodis litt for mye selv for meg. Så ser jeg jo at fudgen er å finne på rema sammen med epler jeg tror Eva må ha blitt fristet av (red deliscious kun i sesong 2 ganger i året)! Hvor mye dans og glede er det akseptabelt å drive med på rema?
sug lut Skrevet 30. november 2013 #23 Skrevet 30. november 2013 En elsk som var så herlig, men så litt skuffende og så tilbake til herlig! Jeg fikk en bit lakris fudge som var som en liten bit av himmelen, oppdaget at den ble kjøpt på ikea. Og selv om jeg liker ikea, så er ukentlig tur for å kjøpe lørdagsgodis litt for mye selv for meg. Så ser jeg jo at fudgen er å finne på rema sammen med epler jeg tror Eva må ha blitt fristet av (red deliscious kun i sesong 2 ganger i året)! Hvor mye dans og glede er det akseptabelt å drive med på rema? Det er høyt under taket på Rema, faktisk, jeg og ungen hadde overfjasete komplett latterkrampehandling og vi ble ikke kastet ut. Din yndige dans på nette små tåspisser er sikkert langt mer estetisk!
sug lut Skrevet 30. november 2013 #24 Skrevet 30. november 2013 Kanskje et samarbeidsmøte med den kravstore moren, gutten og de andre de renner ned hadde vært en idé, Doppler? Been there done that. Hun vil tilrettelegge, men fatter ikke at det faktisk betyr "ikke fullført utdanning". Vi har ikke noen "slenge igjennom" variant. Bah. Nå. har vært på rakfisklag, promille og lave skuldre. Og sett en episode nashville. Jøss, det var da også en tid å legge innlegg på - hatten av for gamle damer med promille!
Gjest Helle_Høygir Skrevet 30. november 2013 #25 Skrevet 30. november 2013 Du mener jeg er både yndig og har små nette tåspisser? Hehe når jeg finner både lakris og røde epler- all the glory and no grace
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå