Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Jeg er en åpen person, som mer enn gjerne prater med hvem som helst. Har aldri noe i mot å prate med de som ikke er etnisk norske, og mange opplever jeg som svært koselige og hyggelige. Dem prøver å integrere seg på best mulig vis, og det er jo kjempebra!Men etter idag har jeg virkelig fått avsmak, enkelte ganger blir jeg bare sjokkert over hvordan enkelte kan oppføre seg. Da er det ikke mye morsomt å ta imot og være hyggelig når folk ikke er hyggelig tilbake. Jeg forventer ikke å få noe igjen av andre på noen måte, og det skal alltid mye til for at jeg blir irritert. Idag satt jeg på bussen, også kom det en jente og satt seg sammen med meg. Jeg sitter og ser på film, og hele tiden sitter hun og hakker i meg og spørr om ulike spørsmål. Det er jo helt i orden og bare koselig at folk vil prate. Plutselig begynner hun å forsyne seg av maten min og godteriet, uten å spørre. I tillegg sitter hun der og er sørpe forkjølt, piller seg i nesen for så å bare ta seg mat hos MEG! Sa ingenting og tenkte at hun kanskje var sulten, men rett etterpå plukker hun opp den store matpakken med utrolig mye spennende!Etter en stund (ser fremdeles på film, med headset for ikke å forstyrre andre) spørr hun meg om jeg har et ekstra headset. Beklaget og sa at det hadde jeg desverre ikke. Så spørr hun om å få låne det jeg bruker!! Spørr om hun trenger det til noe ekstra, men neida, hun skulle bare høre på musikk! Senere må jeg bytte buss, og jeg hørte på musikk da jeg var på tur og gå av. Plutselig slår noen hardt i meg (fikk et stort blåmerke), jeg snur meg rundt og der sitter det en dame og spørr om hun kan få posen jeg har med klementiner. Beklager og sier at jeg skal ha dem selv fordi jeg er sulten. Da sender hun meg et drepende blikk, og ber meg om å komme meg av bussen fortere enn fy Jeg har aldri opplevd noen norske på denne måten, er ikke for å henge ut, jeg er ikke rasistisk. Men slik oppførsel av andre mennesker synes jeg er respektløst. Vet ikke om det kun er meg som er veldig følsom nå, eller? Blir bare så trist, men når utlendinger oppfører seg på den måten, så får jeg desverre litt avsmak. Vet ikke om dette kun er fordi dem er mørke at jeg reagerer slik, men jeg blir bare sjokkert! Rett og slett! Anonymous poster hash: 28496...f5b
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #2 Skrevet 28. november 2013 er dette virkelig sant..? Anonymous poster hash: a19b9...0f1
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #3 Skrevet 28. november 2013 Fått avsmak selv, så er ikke bare deg. Anonymous poster hash: 32d35...f6e
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 Og jeg er utlending og har opplevd masse ufyselige nordmenn side jeg kom hit. Så jeg har inntrykk av at drittsekker og uhøflige nek finnes blant alle nasjonaliteter. Har opplevd at folk pratet nedsettende om folk fra mitt hjemland uten å vite at jeg er utenlandsk. Når jeg gjør oppmerksom på at jeg faktisk er fra dette landet og synes det er ubehagelig å høre deres snakk om at samtlige av damer fra mitt land er horer, så sier de bare noe vas, ingen unnskyldning eller noe, og later som ingenting. Fikk høre fra folk i omgangskretsen min at mine tradisjoner for å feire jul/nyttår slik vi gjør i hjemlandet som IKKE kræsjer med, men supplerer de norske tradisjonene er bare søppel og jeg kan bare glemme å praktisere det her. Og at jeg ikke burde lære ungene mine mitt morsmål siden det er totalt unødvendig og at de blir mobbet. Har også møtt noen ufordragelige mennesker fra flere land, både da jeg bodde i hjemlandet og her i Norge. Anonymous poster hash: ab411...409
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #5 Skrevet 28. november 2013 er dette virkelig sant..? Anonymous poster hash: a19b9...0f1 JA! Derfor jeg er så sjokkert! Og enda er det noen ting jeg ikke har nevnt, som også skjedde som jeg vil si er respektløst. Nå begynner jeg faktisk å skjønne hvorfor folk snakker så mye rart. Jeg er også en av de som har forsvart utlendinger tidligere, men nå er det like før jeg slutter. Har aldri opplevd lignende selv, så lurer på om det er kultur eller ren uhøflighet. Anonymous poster hash: 28496...f5b
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #6 Skrevet 28. november 2013 Du har nok vært ekstremt, ekstremt uheldig. Jeg har hatt dårlige erfaringer med utlendinger også men dette var jo bare sinnsykt. Forstår at du begynner å miste troen men de aller fleste er ikke idioter. Anonymous poster hash: 1ff79...447
Fero Skrevet 28. november 2013 #7 Skrevet 28. november 2013 (endret) Hahaha! Enten var det noe galt med akkurat de individene der, ellers var det kanskje du som var litt overfølsom? Det har dog ingenting med "utlendinger" å gjøre. Det finnes frekke nordmenn, tullinger fra Sverige, homohatere fra USA, sjåvinister fra England osv. Men de er jo hvite da, så da er det jo noe annet. Eller? Eller er et bare kulturforskjeller som er problemet? Du liker ikke deres kultur, der man kanskje villig deler det man har med andre på bussen? Jeg hadde heller ikke satt pris på å oppleve det du forteller om, men å dra det til at "nå er jeg lei av utlendinger ass" blir bare litt for drøyt. Jeg bor i Skottland. Jeg blir ikke plaget med sånt, selv om jeg bor i et land med bare utlendinger. Merkelig. Endret 28. november 2013 av Fero
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #8 Skrevet 28. november 2013 Har også opplevd napping i handleposen på tur hjem av utlendinger, og jeg har som deg fått avsmak på ikke etniske nordmenn. Det er synd ettersom det er en del som er flotte mennesker og ødelegger for de andre som er en ressurs Anonymous poster hash: 54306...b32
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #9 Skrevet 28. november 2013 Jepp, akkurat det får jeg også høre. Bare fordi jeg ikke kommer fra Norge så har jeg ikke samme rett til å klage på ting som skjer her på lik linje med nordmenn. Selv om jeg betaler skatt, har jobbet fra dag 1 etter jeg kom til landet, sitter i FAU, idrettsrådet og stiller på samtlige dugnader på skolen og i idretten som ungene driver med. Tar gjerne noe hjemmebakt med på jobb, inviterer på besøk. Men det er ikke nok siden genene mine er feil da. Jeg kan (dessverre?) ikke komme meg vekk herfra siden jeg har norske barn, fast jobb, norsk utdanning og norsk mann. Eier hus i norsk kommune og kjører norskregistrert bil. Men det betyr virkelig ikke at jeg skal gi avkall på all min positiv kultur og kun smile hele tiden uansett hvor mye dritt jeg opplever, siden jeg bør være evig takknemlig for å bo i Norge? Jeg synes Norge er et godt land å bo i. Det er mange gode ordninger, men selvfølgelig også ting som ikke fungerer, slik det er i alle andre land. De fleste folk jeg har møtt har jeg opplevd som positive, men det finnes noen råtne epler i kurven som viser rasistiske eller andre typer ufyselige holdninger uten å kjenne meg, KUN fordi jeg er utenlandsk. Rart at det ikke er greit å snakke nedsettende om tykke folk når en overvektig hører på, snakke om at ME-pasienter er hypokondere når en som er rammet av ME sitter ved siden av, men å snakke om thaihorer, russerhorer, importbruder, "jævla utlendinger", østeuropeisk pakk og så videre mens en person av nasjonaliteten det snakkes om hører på, er helt greit, og hvis man ikke liker å bli ydmyket slik så kan man bare pelle seg ut dit der man kommer fra. Som sagt, hånlige holdninger overfor folk som er annerledes KUN fordi de er annerledes vitner for det første om lav IQ, og slike folk finnes overalt i hele verden. Enkelte folk jeg har truffet her har hatt holdningen a la "din arme utlending må være evig takknemlig over at du var så heldig å få lov å bo her". At vedkommende går frivillig arbeidsledig og blir forsørget av blant annet mine skattepenger er ikke så nøye. Anonymous poster hash: ab411...409
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #10 Skrevet 29. november 2013 Jepp, akkurat det får jeg også høre. Bare fordi jeg ikke kommer fra Norge så har jeg ikke samme rett til å klage på ting som skjer her på lik linje med nordmenn. Selv om jeg betaler skatt, har jobbet fra dag 1 etter jeg kom til landet, sitter i FAU, idrettsrådet og stiller på samtlige dugnader på skolen og i idretten som ungene driver med. Tar gjerne noe hjemmebakt med på jobb, inviterer på besøk. Men det er ikke nok siden genene mine er feil da. Jeg kan (dessverre?) ikke komme meg vekk herfra siden jeg har norske barn, fast jobb, norsk utdanning og norsk mann. Eier hus i norsk kommune og kjører norskregistrert bil. Men det betyr virkelig ikke at jeg skal gi avkall på all min positiv kultur og kun smile hele tiden uansett hvor mye dritt jeg opplever, siden jeg bør være evig takknemlig for å bo i Norge? Jeg synes Norge er et godt land å bo i. Det er mange gode ordninger, men selvfølgelig også ting som ikke fungerer, slik det er i alle andre land. De fleste folk jeg har møtt har jeg opplevd som positive, men det finnes noen råtne epler i kurven som viser rasistiske eller andre typer ufyselige holdninger uten å kjenne meg, KUN fordi jeg er utenlandsk. Rart at det ikke er greit å snakke nedsettende om tykke folk når en overvektig hører på, snakke om at ME-pasienter er hypokondere når en som er rammet av ME sitter ved siden av, men å snakke om thaihorer, russerhorer, importbruder, "jævla utlendinger", østeuropeisk pakk og så videre mens en person av nasjonaliteten det snakkes om hører på, er helt greit, og hvis man ikke liker å bli ydmyket slik så kan man bare pelle seg ut dit der man kommer fra. Som sagt, hånlige holdninger overfor folk som er annerledes KUN fordi de er annerledes vitner for det første om lav IQ, og slike folk finnes overalt i hele verden. Enkelte folk jeg har truffet her har hatt holdningen a la "din arme utlending må være evig takknemlig over at du var så heldig å få lov å bo her". At vedkommende går frivillig arbeidsledig og blir forsørget av blant annet mine skattepenger er ikke så nøye. Anonymous poster hash: ab411...409 Jeg selv mener at det er trist at dere føler det på den måten og møter på personer med slike holdninger. Jeg har alltid prøvd å bli kjent med vedkommende før jeg uttaler meg, men ofte får jeg høre hvor mye fordommer enkelte har. Det synes jeg er trist, for enkelte norske er overhode ikke noe bedre! Norge trenger å få folk fra andre land, vi har behov for dere for at landet skal gå rundt. Vi trenger både kunnskap, folk i arbeid men også ulike kulturer. Men når folk opplever ting som jeg opplevde idag, da er det ikke mye koselig å bo i et land og ta imot folk som er så frekke. Jeg sier overhode ikke at alle er slik, for jeg har møtt og kommer til å møte mange koselige som ikke er etnisk norske. Men jeg blir lei meg og trist av å se at folk oppfører seg på en slik måte. Jeg har møtt mange utidige norsker, men aldri på den måten. Hadde det vært en norsk person som slo meg, ville jeg faktisk blitt mye sintere, samme når det gjaldt headsettet! Men siden det var utlendinger, så prøvde jeg å beherske meg mer, og tenker at det kanskje er normalt i deres kultur? Nei jeg aner ikke, men ikke noe koselig læll! Hi Anonymous poster hash: 28496...f5b
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #11 Skrevet 29. november 2013 Jeg har selv blitt antastet av en utenlandsk mann i butikken uten å gå med høye heler, for kort skjørt eller dyp utringing. Hadde til og med gått trillende på barnevogn med ganske fersk baby i da det skjedde. Men jeg setter ikke automatisk likhetstegn mellom denne personen og mannen til ei venninne som også er utenlandsk (mørkhudet), men oppfører seg helt annerledes? Min eks, etnisk norsk, og eksen til ei norsk venninne har mishandlet oss og være utro mot oss. Jeg kunne da på samme måte som de som er imot alle utlendinger, generalisere og si at alle norske menn er utro konemishandlere, ferdig med det. Man ser selv hvor dumt det høres ut. Anonymous poster hash: ab411...409
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #12 Skrevet 29. november 2013 Alle folkeslag kan være frekke og motbydelige. Men noen folkeslag er ekstreme på enkelte omeråder. (det vil ikke si alle av samme folkeslag) Men når mine venner som er iranere eller pakistanske sier selv de helst ikke vil være naboen til andre av samme nasjonalitet, da kan man jo spørre seg selv om man er overfølsom eller om det ligger noe i det. De mener selv at utrolig mange av samme folke slag ødelegger "ryktet" dems. Noen frekkere enn andre. Normenn kan også være motbydelige, slemme og frekke, men på andre omeråder. Tror kanskje grunnen til at "vi nordmenn" reagerer på enkelte ting er fordi vi ikke er vant til sånn type oppførsel. på samme måte som utlendinger kan reagere på nordmenn. Anonymous poster hash: a1bf0...59e
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #13 Skrevet 29. november 2013 Vet om flere nordmenn i enkelte land i "syden" som ikke ønsket å feriere der det er "for mange" nordmenn siden enkelte nordmenn oppfører seg ufyselig når de er i syden. Har hørt folk fra Spania, Bulgaria osv klage på fulle støyende nordmenn på hoteller, der de oppfører seg som små konger og ikke tar hensyn til noen. Har også opplevd av folk av min nasjonalitet har vært ufordragelige på ferie i Skandinavia og at jeg følte skam over å være fra samme land som dem og ønsket ikke noe kontakt med dem. Anonymous poster hash: ab411...409
Gilette Skrevet 29. november 2013 #14 Skrevet 29. november 2013 En drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge/relgion/etnisitet. Beklageligvis er det de som er drittsekker av oss utlendinger som biter seg sterkest i minne til folk siden de gjør mest utav seg.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #15 Skrevet 29. november 2013 Velkommen etter, HI. Anonymous poster hash: 8f3cb...d32
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #16 Skrevet 29. november 2013 Du mister sansen for 'utlendinger' som i svensker, dansker, amerikanere, indere, japanske, tyske, spanske, afrikanske osv osv pga en uheldig opplevelse? Anonymous poster hash: a353b...ae1
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #17 Skrevet 29. november 2013 Så du har mistet sansen for alle andre enn nordmenn du da, dvs du liker 4,5 mill mennesker, mens de resterende milliardene av mennesker misliker du. Spesielt, veldig spesielt... Anonymous poster hash: 05181...996
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #18 Skrevet 29. november 2013 Dette kunne like gjerne vært nordmenn. Alle mennesker er ikke like vettu og det har ingenting med bakgrunn å gjøre. Anonymous poster hash: 9633f...86b
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #19 Skrevet 29. november 2013 Kall meg gjerne rasistisk nå, mne er vel mest mørkhudede jeg nå har mistet sansen for. Jeg grer ikke alle under samme kam, men det er lett å gjøre det når man har to så uheldige opplevelser. Hadde kanskje og forstått det litt mer om dem hadde kjent hverandre, men så dårlig oppførsel av to stykker får meg til å tenke mitt altså. Sier jo i hovedinnlegget at jeg ofte har forsvart de som ikke er norske, men nå når jeg selv har opplevd det jeg har gjort, så kommer jeg til å forstå de som snakker nedverdigende om utlendinger mye mer enn jeg har gjort tidligere. Slik er det når man lager egne meninger og ikke vil høre på andre, men nå kommer nok jeg til å være litt mer enig innimellom. Men somsagt, hadde dette vært noen norsker hadde jeg nok blitt mye sintere og snakket til dem! Men det gjorde jeg ikke i denne situasjonen, jeg var høflig og beklaget.. MEn hva fikk jeg tilbake? Folk som var pissed på meg, og selv føler jeg at jeg ikke har gjort noe galt bortsett fra å si "nei"! Hi Anonymous poster hash: 28496...f5b
Jallow B Skrevet 29. november 2013 #20 Skrevet 29. november 2013 Vet du, jeg greier ikke å forstå den "det er lett å gjøre det". To personer, som tilfeldigvis har samme hudtone, er ikke represantiv for alle de andre millionene som har samme hudtone. Så enkelt er det faktisk.
Gjest Kira Skrevet 29. november 2013 #21 Skrevet 29. november 2013 Tråden er moderert for upassende kommentarer og personhets, samt sitering av dette. Kira Brukermoderator
Januars lykkeliten Skrevet 29. november 2013 #22 Skrevet 29. november 2013 Du møtte to syke mennesker på en dag, evt fulle, speeda. Ikke noe verre enn det. At de tilfeldigvis var mørke var vel mer tilfeldig. Har aldri opplevd noe lignende.
Sage90 Skrevet 29. november 2013 #23 Skrevet 29. november 2013 Jeg merker at jeg blir litt lei av å høre nordmenn snakke om alle utlendinger som en egen rase og som et folkeslag som bare gjør dritt. Utlending er bare betegnelsen på en som ikke er norsk. Hvor mange personer finnes det i verden og hvor mange personer finnes det i lille Norge? Det finnes drittsekker fra alle land, uavhengig av hudfarge, religion eller kultur. Vil du at jeg skal dømme deg som enkeltperson utifra hva naboen din gjør? Da er jo plutselig alle i verden pedofile, voldtektsmenn og mordere (satt på spissen ja). Dersom du møtte en person som oppførte seg frekt, så møtte du EN person som oppførte seg frekt. Ikke et helt folkeslag.
Sage90 Skrevet 29. november 2013 #24 Skrevet 29. november 2013 Må også legge til at jeg er mørk, flerspråklig og er oppvokst med en annen kultur. Likevel har jeg aldri rana, vært frekk eller ekkel mot noen.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #25 Skrevet 29. november 2013 Idag var jeg på black friday salg, og ifjor som i år opplevde jeg desverre det samme Mengder av "ikke-etninsk norske" personer som lagde trøbbel. Slosskamper i butikkene, gamle damer som blir dyttet bort, gravide som blir presset til siden, og barnevogner som blir dyttet unna. Kun pga billige ting!? Man ser liksom ikke den oppførsel blandt etniske nordmenn, så synes det er så synd at sånne opplevelser som KUNNE vært en hyggelig familiedag kun blir stress, vold og mas Er så unødvendig.. og det skjer jo gang på gang på gang. Jeg har desverre MANGE negative opplevelser med "utlendinger", og da mister man rett og slett troen til slutt, selvom jeg såklart vet det finnes unntak. Anonymous poster hash: 43d29...1d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå