Gå til innhold

Er det virkelig sånn at du kan sende falske bekymringsmeldinger til barnevernet, uyen at det får konsenkvenser for melder ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare til og dikte i vei, eller kan det få konsenkvenser for melder om vedkommende lyver og dette kan bevises ?

Eller er det bare sånn at en på en måte er "fredet" gjennom en bekymringsmelding ? Å at en omtrent kan finne på hva som helst uten at en må stå til rette for det etter på ??

Grunnen til at jeg lurer på dette er at vi har en nabo som driver og truer med å melde "Alle" som ikke er enige med han til bv. Han har også gjort det med et par naboer å nå driver han å truer oss med det samme...

Anonymous poster hash: ca882...7bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da anmelder man vedkommende til politiet.

Det er jo ikke bare familiene som blir falsk anklaget det går utover. Det er jo også misbruk av barnevernstjenestens ressurser.

Skrevet

Da går du til politiet FØR han gjør det og kommer ham i forkjøpet. Ring også barneverntjenesten og si at dere har fått trusler fra en nabo som har gjort alvor av truslene i flere tilfeller før, forklar grunnen til truslene og varsle om at det KAN komme falsk bekymringsmelding til barnevernet fra ham. Måtte gjøre det med min eks som truet med å fortelle masse løgner om meg til barnevernet slik at jeg mistet omsorgen (samtidig som han selv ikke ønsket omsorgen heller, slik at barna hadde da havnet i fosterhjem - det var kun hans måte å hevne seg på meg på fordi jeg forlot ham). Barnevernets ansatt ringte ham og fortalte at det ikke er greit med falske bekymringsmeldinger som våpen i "krigføring" med eksen.

Anonymous poster hash: c80eb...6eb
Skrevet

Jeg vat at ene familien han sendte bekymring på er under full undersøkelse nå. Familien er selvsagt helt i fra seg da melder har diktet opp både vold og mye annet tull. 

De prøver og renvaske seg så godt de bare kan. De fikk beskjed fra bv om at de var de de ville bli kjendt med og ikke naboen...

Så nå er jeg litt redd her, selv om vi alt på vårt rene. Men ser jo hvor vondt naboene våre har det nå :(

Skrevet

siste var HI

Skrevet

.

Skrevet

Det får dessverre ingen konsekvenser for en som melder anonymt. MEN er det en som har det som hobby, så kan man jo melde ham for trakassering.

Er det full utredning for en familie, så er det vel kanskje noe i det?

Opplevde en slik melding selv for noen mnd siden og det var svært ubehagelig. Full pakke ble igangsatt, men etter et par timers samtale med oss og med barnehagen så ble det hele avblåst.

Anonymous poster hash: 45d96...3a3
Skrevet

Du må melde imot som hun over her sier. Så får du heller invitere bv for å vise at det er grunnløse anklager.

Skrevet

Hvis en nabo påstår at han har sett vold bli utført, kan det faktisk føre til akuttvedtak.

Men hvis denne naboen melder alle til bv etter tur, vil han vel ødelegge sin egen troverdighet! Selv om det høres ut som bv tror på ham for øyeblikket...

Skrevet

Hva med å melde fra til bv det du skrev her? I tillegg til å si ifra at denne naboen har truet dere, så kan det kanskje hjelpe naboens sak at andre sier at denne naboen er vanskelig...

Skrevet

Hva med å melde fra til bv det du skrev her? I tillegg til å si ifra at denne naboen har truet dere, så kan det kanskje hjelpe naboens sak at andre sier at denne naboen er vanskelig...

Jeg er enig i dette. Ring barnevernet og fortell at naboen truer "alle" med å melde dem til barnevernet dersom noen våger å være uenig med ham. Fortell at han nå har truet deg og din familie med dette, fordi dere xxx. Fortell at du vet at han har gjort dette tidligere, og at du synes det er leit at han skal bruke barmevernet på denne måten.

Si at du ønsker barnevernet hjertelig velkommen til å besøke deg og observere i hjemmet, dersom de ønsker. Spør dem hva de råder deg til å gjøre, når noen bruker barnevernet som våpen mot naboene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...