Gå til innhold

hvor mange bodyer trenger jeg til nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange pysjer, strømper, sparkebukser, heldresser osv?

Jeg har ikke peiling!

Anonymous poster hash: a7e76...8b8

Fortsetter under...

Skrevet

Det der er en smakssak. Vasker du ofte, skifte du hver gang det er gulp, liker du å shoppe eller tenker du å kun ha det nødvendigste?...

Anonymous poster hash: 4ecc2...d25
Skrevet

Til mine har jeg hatt i hver av str 50 og 56:

Bodyer, 5-6 stk i bomull, samt 2-3 i ull.

3 pysjer

4-5 sparkebukser/heldresser

3-5 par sokker.

Til eldstemann, som gulpet en del, var det litt lite, så det ble mye vask de første ukene, måtte også stadig ta i bruk 56(som var en smule for stort de første 2-3 ukene).

Anonymous poster hash: 0dc23...a0e
Skrevet

Jeg tenker egentlig kun på det mest nødvendige, men vil ikke være avhengig av å vaske klær hver eneste dag heller.

Hi

Anonymous poster hash: a7e76...8b8

Skrevet

5-6 stk bodyer (dersom babyen gulper konstant prøver du å ha en gulpefille tilgjengelig for å spare på bodyvasken, og så behøver du ikke bytte body hver dag).

3-4 strømpebukser

2 pysjer 

2 par bukser (kommer an på hvor mye du skal ut og farte)

2 gensere (kommer an på hvor mye du skal ut og farte)

2 par sokker

1-2 ytterdresser (nå som det er kaldt)/ulldress til å ha på i vogna f.eks. 

2-3 luer

Anonymous poster hash: 8736a...b4e
Skrevet

Skaff deg heller to pakker med gulpefiller så slipper du vaske bodyer i ett, og de tørker litt raskere. 

Anonymous poster hash: 8736a...b4e

Annonse

Skrevet

Avhenger litt om du får en "gulpebaby" eller ikke :) 

Får du en som gulper mye og du må skifte klær på 10-15 ganger i døgnet, så trenger du en del skift. Får du en som kun gulper en skvett etter en rap slik at du alltid er forberedt, trenger du knapt klær :)

Min erfaring som 4-barnsmor er at mye av klærne man har kjøpt inn knapt har blitt brukt. Mine babyer har egentlig kun brukt body og strømpebukse/sparkebukse, godt innpakket i et teppe. Bukser, gensre og kjoler har knapt blitt brukt. De får mer bevegelsesfrihet med lite klær på seg :)

Når vi har gått ut har de fått på seg en dress i fleece eller hjemmestrikket ullsett, med kun body og strømpebukse under. (vinter)

Sommerbarna har kun ligget body og sparkebukse/strømpebukse og med et lite teppe over. 

Skrevet

3 pysjer, 5 bodyer, 3 strømpebukser/bukser med fot (sokker faller bare av i starten) 3 heldresser

Dette vil holde med mindre babyen gulper skikkelig ofte :) jeg ville klart meg i 1-2 uker uten å vaske med dette. Men jeg har ikke gulpebaby

Skrevet

Her var det ikke vits me sparkebukse. Han hadde for store føtter;-)

Anonymous poster hash: 8ae61...958

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...