Gå til innhold

Hva skal dere i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig på tradisjonene deres... :) Pleier dere være hjemme, hos foreldre/svigerforeldre eller reise til utlandet?

Jeg er på andre runde, og har et superinnviklet familieforhold denne jula. Tar med meg ungene mine til søster m/fam, mens kjæresten (som bor langt unna) blir hjemme hos seg på julaften med sine barn, mora si og barnas mor faktisk. Litt rart, men så lenge ungene koser seg... Møter han første juledag og reiser uten barn til syden til over nyttår. Siste ferie uten barn for vår del, og siste flytur før jeg blir satt på bakken pga graviditeten.

Anonymous poster hash: 4da2a...5fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Suge pikk.

Anonymous poster hash: acbb4...9a6

Skrevet

Tradisjon i familien din? Snakker vi mann, barn, far eller svigerfar? Eller kanskje alle?

Anonymous poster hash: 4da2a...5fd

Skrevet

Julen begynner lille julaften. På kvelden når alt er klart og barna er i seng lager mannen og jeg god brød mat med masse godt pålegg, hjemmelaget brød og kakao og ser film. Beste kvelden i året :)

Julaften starter med dusj, så julestrømpe til barna og meg. Vi koser oss med godteriet og lekene og ser askepott.

Så er det avgårde til svigerforeldrene mine på grøt. Middag og julekveld hos enten svigers eller min familie.

1. juledag hos svigers og 2. juledag hos min familie.

Vi koser oss sammen i romjula, alle har fri og vi leker i snøen og har god frokost og middag. Er på besøk og ser filmer. Ingen faste ting mellom jul og nyttår eller på nyttår.

Skrevet

I år går vi bort fra tidligere tradisjoner.

I år feirer vi hele julen på en stor hytte sammen med min mor og far. Reiser fredag før jul og kommer hjem 3 juledag.

Gleder meg veldig. Der skal vi bake pepperkaker og andre småkaker. Vi skal ha juletre og tar med noe pynt hjemmefra og så har vi juleverksted hvor vi lager mer pynt.

Ekstra pluss er det jo at denne hytten er oppe på fjellet så vi er garantert snø. 200 meter bortenfor er det en stor akebakke/barnebakke med skitrekk.

Gleder meg mer til jul nå enn jeg har gjort på mange år <3

Skrevet

Vi skal til Thailand :)

Anonymous poster hash: 1f2be...f8e

Skrevet

Lille julaften er vi alltid hos svigers og spiser pinnekjøtt, julegrøt julaften formiddag også hos svigers. Selve julaften og 1. dag bytter vi på svigers og min familie, i år er svigers hos oss julaften og så min familie 1. dag, neste år omvendt. Så er det 3 bursdags/juleselskaper i romjulen på mannens side og i år blir det en feiring til for å feire minste vår som fyller 1 år 1 januar :D

Skrevet

I år blir det første jul hos svigers, og jeg gleder meg skikkelig! Vi skal til svigermors hjembygd på fjellet, så er garantert hvit jul, barneglede, god mat og godt selslap. Vi er mange, noe jeg er vant med fra jeg var barn, så jeg syns det er supert :)

Kommer nok til å feire annenhver jul med min familie og svigers en god stund fremover hvertfall. Jeg er vant med å feire jul hos besteforeldrene mine fra da jeg var barn, så det gjør ikke meg noe å ikke feire hjemme. Heller sammen med familie et annet sted enn hjemme alene ;)

Anonymous poster hash: a3ee5...5d4
Skrevet

I år skal jeg jobbe julaften. Ungene blir hentet av farmor mens jeg er på jobb. Mannen min er hjemme (usikker på om hans barn er hjemme eller hos moren. De skal feire jul der, så evt blir de også hentet. De har som regel valgt å være her lillejulaften, for moren stresser så. Så slipper de unna siste liten handling i byen, vask av hus osv. )

Jeg drar til mine foreldre evt søster senere på dagen, når vet jeg ikke. Jeg og mannen feirer ikke julaften det året ungene ikke er hjemme. Jeg jobber dagen og han jobbr natta. Så vi ser ingen grunn til å gjøre noe, julaften er mest for barna syns vi. Han skal innom moren og spise julemiddag, men hun tror jeg skal noe med frelsesarmeen eller noe slikt så aner ikke når.

Ungene kommer dit jeg er på kvelden, de har ikke samvær med far uten om her hjemme eller julaften og hans bursdag med hans familie (levert og hentet av hans foreldre. Så situasjonen er litt spesiell, men barna syns dette er greit siden vi ikke har julaften hjemme. Vi lager ikke julaften om ikke alle er hjemme, vi har også fått lagt opp jobben slik at vi jobber den jula de ikke er her begge to.)

1juledsg skal jeg og mine barn på besøk til min søster. Der er det familiebesøk som sjeldent er på disse kanter, så det blir koselig. Og reiser hjem på kvelden tenker jeg.

2 juledag pleier alle å være tilbake i huset, da kos vi oss med mat alle vil ha (ikke julemat) ser på julefilm, åpner gaver (ingen av ungene vil ta med gaver fra eller til den andre de feirer julaften med, så vi åpner sammen her) dette er vår kosedag. Går i pysjen hele dagen om vi vil, nyter juleroen. Dette har blitt en veldig koselig dag, en dag som ugnene gleder seg veldig til. Julaften hos de andre betyr masse mannesker, mye styr og en evig julegaveåpning siden i begge sidr så åpnes en og en gave. Dette syns ikke ungene så mye om, for det er vist slik at alle må se hva de andre får så de får ikke sett eller lekt med sine ting før det er på tide å dra hjem midt på natten. Dette var de veldig konkrete på når vi hadde en samtale om hvordan vi alle ønsket det første året vi var en familie. Sin vi er mine og dine, så r vi vant med forskjellige ting så da måtte vi prøve å samle oss litt og få ting best mulig for alle. Og det har vi virkelig klart. Året vi feirer her hjemme er det oss og mulig svigermor som er her. Alle andrer ere hjertelig velkommene, men vi styrer ikke så veldig. Lager julemiddag og slike ting, men err ikke middagen ferdig til 17 så blir den ferdig når den blir ferdig. Vi koser oss sammen. Ungene åpner gaver, om de åpner en og leker i flere timer gjør ingen ting for ungene stor koser seg. Her ett år forsvant alle fire ungene ut, en hadde fått spark og en hadde fått akebrett så de måtte prøves. Alle kledde på seg og lekte ute. Kjempe koselig å se ungene ha det så gøy. Meg og mannen laget kakao og kom ut til de. Naboene kikket litt i vinduene for å si det slik, så tydeligvis ikke helt normalt.

Anonymous poster hash: a23c9...ab3

Skrevet

Her er det første jul med baby, og på julaften jobber pappaen. Så da skal jeg og babyen kose oss med frokost, julesokk og film (mest for min del) . Vet ikke enda om pappaen skal være sammen med oss på kvelden, vi bor sammen på 3 året, men har aldri feiret jul sammen. Jeg og babyen skal hos mine foreldre sammen med min bestemor.

1.juledag er det bursdagsfeiring hos svigermor.2 juledag er det ingen planer på dagen, men vennefest på kvelden med tapas. 3 juledag er det middag med mors familie og så blir det nok en middag med fars familie iløpet av julen.

Jeg har også laget en tradisjon der jeg inviterer familien min på julegrøt 2-3 dager før jul.

Anonymous poster hash: d2660...f8f

Skrevet

Vi skal feire jul og nyttår i Thailand med noen venner som har barn på samme alder som våre barn :)

Anonymous poster hash: 0b9ce...399
Skrevet

Julaften morgen starter med julestrømpe og kos foran tv. enkel frokost. utover dagen reiser vi til mine foreldre, hvor vi tilsammen blir 12stykker i åtte. sover over til 1.dag og får med oss den gode frokostenda! resten an kulda jobber mannen, mens jeg og barnet har fri. håper på snø og bra utevær! får middagsbesøk en dag og skal bort en kveld selv. jula her pleier å være stille og rolig.

Anonymous poster hash: bc56b...14b

Skrevet

Tro det eller ei så deler vi oss. Jeg og barna feirer jualaften hos mormor og mannen hos sine foreldre. Vi har hele formidagen sammen med tegnefilmer og grøt. Han kjører osss dit og blir en stund før han drar til sine.

Første juledag så har vi julefrokost hos svigers og barna får litt flere gaver og en lang julemorgen der også.

Sånn liker vi det.

Anonymous poster hash: 8841e...6f9
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skal stå opp tidlig og spise god frokost, så skal vi kose oss foran tv med godis, før vi pynter oss å drar til bestemor

Skrevet

sitteisofaenog se påone tree hill, hvis jeg ikke er ferdig med alle sesongene innen den tid:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...