rytme Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Ca hvor gammel var barnet og ca hvordan var aktivitetsnivået? (hva kunne babyen, krabbe, sitte, gå osv) Hvorfor byttet du og hvordan er din erfaring?? Babyen min har en stund ålt seg litt rundt og klatrer på møbler og setter seg opp litt. Han krabber ikke skikkelig og reiser seg ikke opp selv. Nå når han har begynt å bli litt mer aktiv synes jeg gjerne at den bleia ser ut som om den er litt i veien,og lurte på om sånne up & go type bleier liksom skal være bedre for barna å bevege seg i??? Han er 8,5 mnd ca
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #2 Skrevet 28. november 2013 Min er 18 mnd og går, løper, hopper og danser dagen lang. Bruker Rema 1000 sine bleier og er kjempe fornøyd med de. Ser ikke ut til at bleien plager han i det hele tatt. Anonymous poster hash: 67173...e3f
♥Madam Mim♥ Skrevet 28. november 2013 #3 Skrevet 28. november 2013 Jeg byttet aldri over til disse. Gikk fra libero 5 og over til first price sine bleier. Prøvde forresten en pakke med up & go med kan ikke si jeg var veldig imponert. Ble våt gjennom 2 ganger, men mulig det hadde med passform på datteren min å gjøre. Følte jeg hadde mer kontroll når jeg kunne tilpasse bleien med tape etter hennes mål :-)
Appelsinpiken Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 Vi byttet rundt 9 mnder, da var de de eneste som holdt helt tett.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #5 Skrevet 28. november 2013 Er nok veldig individuelt. Har ikke brukt det noe særlig, gutten her i huset er snart 3 og aktivitetsnivået er på topp hele dagen, men vi bruker vanlige bleier, de fra rema 1000. Har prøvd de mummi-bleiene også, men ser ikke vitsen i å kjøpe bleier som koster mer når det funker med de vi har. I bhg foretrekker de som regel vanlige bleier, og han må sove i vanlige bleier, så det er det det går i. Anonymous poster hash: cc5cf...b98
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 28. november 2013 #6 Skrevet 28. november 2013 Har aldri brukt up&go bleiene da det ikke er lov til å ha dem i barnehagen og de lekker veldig lett. Brukte first price/coop/rema bleier fra han var ca 1 år og er veldig fornøyd med dem
rytme Skrevet 28. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2013 Takker for mange svar så langt... I dette innlegget høres det jo ut som at det er nesten ingen som bruker sånne bleier Vi bruker Rema 1000 sine nå, og er egentlig fornøyd, det lekker aldri Bare studert litt nå i det siste og lurt på om bleien er ubehagelig for han på noen måte... Kanskje vi må opp en størrelse... Han er ganske rund
mamma_til_verdens_beste Skrevet 28. november 2013 #8 Skrevet 28. november 2013 Jeg bruker Up&Go til Libero. Begynte da barnet var ca 18 mnd vil jeg tro. Bruker de fordi de sitter bedre på mitt barn, og fordi han liker å kle på seg/skifte bleie selv.Men litt upraktisk når man er på farta og må kle av alt.
Bolleklar Skrevet 28. november 2013 #9 Skrevet 28. november 2013 Vi har brukt up and go fra snuppa var 7 mnd. Da var det klin umulig å få henne til å ligge i ro på ryggen med bleieskift. Up and go er mulig å skifte mens baby ligger på magen...
mamma_bergen Skrevet 28. november 2013 #10 Skrevet 28. november 2013 Når min var ca 6 mnd var up&go det eneste de hadde i rett størrelse på en bensinstasjon, og takk gud for det! Det ble en drøm å bytte på henne i forhold til vanlige bleier Hun var en makk og det var umulig å bytte en bleie uten at det var fare for overoppheting i øverste etasje Med up&go var det bare til å rive av og "hive" på en ny :)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #11 Skrevet 28. november 2013 Vi begynte faktisk med up & go da mini var 3-4 mnd, ALT annet ga lekkasje og gnagsår uansett hvor løst vi satte dem. Vurderte å prøve tøybleier og forsøket up & go som siste sjans - funker fiiiint! Nå er han snart 8 mnd og vi bruker up & og nr 5. Anbefales! Anonymous poster hash: d1c07...d27
Preggie Skrevet 28. november 2013 #12 Skrevet 28. november 2013 Min er 20 mnd, har en liten periode (rundt 14 mnd) brukt litt up and go bleier, da hun var veldig lite villig til å ligge stille på stellebordet, men dette gikk over og nå bruker vi vanlige bleier. (fra coop) Har aldri lekket eller virket ubehagelig for henne.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #13 Skrevet 28. november 2013 Byttet ved 7 måneder, men nå som hun er 8 måneder, er de begynt å lekke. De blir også fortere fulle, synes jeg. Bruker libero. Hun kravlet rundt på den alderen, og en halv måned senere, reiste hun seg også. Vanlig bleie fungerer like greit, virker det som. Anonymous poster hash: f7fa8...3a8
Elina Skrevet 28. november 2013 #14 Skrevet 28. november 2013 Bruker tøybleier og de har knapper men blir som en bleietruse på. Pleier å ha papirbleier liggende sånn i tilfelle et eller annet, og har da mumi fra rema 1000. Brukte de i en hel ferie, nesten uten et eneste uhell.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #15 Skrevet 28. november 2013 Har aldri brukt up&go på mine to, bortsett fra som nødbleier om vi går tomme en søndag Jeg synes det er lettere å skifte vanlige bleier, da vi slipper å ta av alt med tøy om det bare er ei tisse bleie. Anonymous poster hash: d8674...baa
Aliniane Skrevet 28. november 2013 #16 Skrevet 28. november 2013 Jeg bruker vanlige bleier, rett og slett fordi jeg synes det er kjempevanskelig å bytte bæsjebleiene når det er bleietruser. Hva er det jeg ikke har skjønt? Hvilke triks har dere?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #17 Skrevet 28. november 2013 Jeg bruker vanlige bleier, rett og slett fordi jeg synes det er kjempevanskelig å bytte bæsjebleiene når det er bleietruser. Hva er det jeg ikke har skjønt? Hvilke triks har dere? Du kan rive dem av på sidene! Altså når du skal ta av den gamle, så trenger du ikke dra den av som en truse. De er lagd slik at du bare river dem i "skjøtet" øverst på hver side, så tar du den av som en vanlig bleie. Tok litt tid før jeg skjønte dette også da jeg som 19-åring jobbet i barnehage! Anonymous poster hash: a36cd...e1a
☆☆☆ Skrevet 28. november 2013 #18 Skrevet 28. november 2013 Brukar framleis tapebleier ved 20 mnd. Buksebleie (muumi) på natta då eg har inntrykk av at dei held meir væske.
Aliniane Skrevet 28. november 2013 #19 Skrevet 28. november 2013 Jeg bruker vanlige bleier, rett og slett fordi jeg synes det er kjempevanskelig å bytte bæsjebleiene når det er bleietruser. Hva er det jeg ikke har skjønt? Hvilke triks har dere?Du kan rive dem av på sidene! Altså når du skal ta av den gamle, så trenger du ikke dra den av som en truse. De er lagd slik at du bare river dem i "skjøtet" øverst på hver side, så tar du den av som en vanlig bleie. Tok litt tid før jeg skjønte dette også da jeg som 19-åring jobbet i barnehage!Anonymous poster hash: a36cd...e1a Seriøst? Haha! Nå følte jeg meg kjempedum, for det har aldri jeg skjønt!
♥Madam Mim♥ Skrevet 28. november 2013 #20 Skrevet 28. november 2013 Jeg bruker vanlige bleier, rett og slett fordi jeg synes det er kjempevanskelig å bytte bæsjebleiene når det er bleietruser. Hva er det jeg ikke har skjønt? Hvilke triks har dere?Du kan rive dem av på sidene! Altså når du skal ta av den gamle, så trenger du ikke dra den av som en truse. De er lagd slik at du bare river dem i "skjøtet" øverst på hver side, så tar du den av som en vanlig bleie. Tok litt tid før jeg skjønte dette også da jeg som 19-åring jobbet i barnehage!Anonymous poster hash: a36cd...e1a Seriøst? Haha! Nå følte jeg meg kjempedum, for det har aldri jeg skjønt! Hehe du er ikke den eneste... Jeg forbannet den bleia opp og ned i mente der jeg sto med ei jente med bæsj nedover begge beina og måtte i dusjen... Fant det heldigvis ut innen neste bæsjebleie :-D
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #21 Skrevet 28. november 2013 Jeg bruker vanlige bleier, rett og slett fordi jeg synes det er kjempevanskelig å bytte bæsjebleiene når det er bleietruser. Hva er det jeg ikke har skjønt? Hvilke triks har dere?Du kan rive dem av på sidene! Altså når du skal ta av den gamle, så trenger du ikke dra den av som en truse. De er lagd slik at du bare river dem i "skjøtet" øverst på hver side, så tar du den av som en vanlig bleie. Tok litt tid før jeg skjønte dette også da jeg som 19-åring jobbet i barnehage! Anonymous poster hash: a36cd...e1a Seriøst? Haha! Nå følte jeg meg kjempedum, for det har aldri jeg skjønt! haha neida, som sagt så skjønte ikke jeg dette heller, så plutselig at det var det de andre ansatte gjorde hehe:) Så jeg vet akkurat hvordan det er å prøve å dra av en full bæsjebleie som en truse uten å søle, ikke lett! Anonymous poster hash: a36cd...e1a
Aliniane Skrevet 28. november 2013 #22 Skrevet 28. november 2013 Jeg har jo lurt mye på hvorfor folk i det hele tatt har brukt disse da
rytme Skrevet 29. november 2013 Forfatter #23 Skrevet 29. november 2013 Jeg bruker vanlige bleier, rett og slett fordi jeg synes det er kjempevanskelig å bytte bæsjebleiene når det er bleietruser. Hva er det jeg ikke har skjønt? Hvilke triks har dere?Du kan rive dem av på sidene! Altså når du skal ta av den gamle, så trenger du ikke dra den av som en truse. De er lagd slik at du bare river dem i "skjøtet" øverst på hver side, så tar du den av som en vanlig bleie. Tok litt tid før jeg skjønte dette også da jeg som 19-åring jobbet i barnehage! Anonymous poster hash: a36cd...e1a Seriøst? Haha! Nå følte jeg meg kjempedum, for det har aldri jeg skjønt! haha neida, som sagt så skjønte ikke jeg dette heller, så plutselig at det var det de andre ansatte gjorde hehe:) Så jeg vet akkurat hvordan det er å prøve å dra av en full bæsjebleie som en truse uten å søle, ikke lett! Anonymous poster hash: a36cd...e1a Haha, det gjorde min far også, da han passet min fetter på nesten 3. Gutten sto og lo av han mens han forsiktig prøvde å lirke en smekkfull bæsjebleie ned mellom beina på han. Det endte i dusjen med de også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå