Gå til innhold

Til dere voksne med ADHD og medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan jeg spørre hvilken dose ritalin dere bruker?

Jeg bruker 20 * 4 daglig. I det siste synes jeg imidlertidig dette er for lite :-( Jeg tar hver 3. time, vil helst ta med enda mindre mellomrom. Men uansett når eg tar første dose kl 7, synes jeg det blir vanskelig ettermiddag/ kveld? Kan jeg be om mer?

Anonymous poster hash: ef9f6...e6d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker 60 mg daglig. tar 40 mg kapsel på morgen. Den varer ca 8 timer, så tar jeg to 10 mg ved behov. Jeg går kveldsskole, så jeg har egentlig behov for de 2, 10 mg hver dag;) Prøvd 40 mg kapsel ritalin?

Anonymous poster hash: d39bb...2f0
Gjest enlitenfraatilå
Skrevet

Høres ut som du burde prøve depottabeletter som er langtidsvirkende, i stedenfor de korttidsvirkende.

Jeg bruker selv concerta depot, 36 mg. De varer hele dagen for meg.

Tror det samme finnes av Ritalin, ta et Google søk og hør med legen din neste gang du skal på kontroll. Jeg synes det er mye enklere å bare ta en tabelett om morgenen enn å huske på å ta en hver 4/5 time slik jeg gjorde tidligere.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar :-) Får høre med legen neste gang, skal der snart :-)

Skrevet

Hei :) jeg bruker 90 ca noen ganger 100 mg

mixer vandlige og dep kapsler som jeg föler og vill. Det er forskjellig(for meg i hvertfall) virkemåte så jeg tar etter dagsform ca 3,5 timer mellom vär gang... pröv deg frem og du kan öke dosen noe selv(jeg fikk beskjed om att jeg måtte pröve meg ut selv noe) lykke till:)

Skrevet

Jeg tålte ikke depo-kapslene. Jeg gikk på vanlige tabletter i ca 2,5 år, men følte at effekten forsvant etterhvert. Jeg fikk samtidig mer og mer bivirkninger..Jeg brukte 60mg. og tok 10mg ca annenhver time.

Skrevet

Hei mamma tilbergen. Hva slags bivirkninger fikk du? Ble litt nyskjerrig. Jeg har värt heldig med svärt lite bivirkninger.

Men betyr det att du helt har sluttet på mefisiner?

Skrevet

Herremin skriver fra mobilen så staver som ei kråke : s

Skrevet

Jeg gikk ned 10 kg, men det som var en plage var at jeg ble utslitt, mistet all energi og humør. Og det kom snikende så jeg merket det ikke selv før jeg var ganske utkjørt..Hadde også mange negative tanker og den slags.

Nå bruker jeg strattera og føler de fungerer greit :) Har mest lyst å prøve ametaminpreperater, men "gidder" ikke å styre med det for øyeblikket :P

Skrevet

Ohhh:) de kg hadde värt en lykke for min del da *haha*

Var som sagt ikke like heldig med bivirkningene ;)

Hört mye positivt fra bup som min datter går hos om stratteran men hu går fortsatt på concerta(54) pga personlige grunner må jeg vel si.

Lykke til med tiltaket å komme i gang med de andre ;p

Skrevet

Ps kjenner igjen det du skriver om humör og utkjörheten,det som har värt greit for min del er att jeg har fått lov å experimentere meg frem med både kapsler og vandlige 10 mg piller så tar etter dagsform :)

Skrevet

Jeg har også fått styre på selv som jeg føler for med ritalinen, som sagt så tålte jeg ikke kapslene, jeg ble dårlig av dem. Og jeg følte at ritalin hjalp lenge, f.eks. gikk jeg opp flere karakterer når jeg brukte dem :) Men effekten ble svekket med tiden.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hi her :-) tusen hjertelig for alle svar, beklage sent svar!!! Har vært hos legen idag og fått depot Ritalin som jeg skal ta 2g pr dag + vanligesom taS ved ved behov :-) jeg også hadde bivirkning av typen vektreduksjon, noe som var kjempegøy i starten siden jeg ikke ble kvitt babyvekten! Målet var 4-6 kg, men etter 3 mnd hadde jeg gått ned ca 16-17 kg og ble sykelig tynn! Jeg måtte jobbe for å legge på meg og nå er jeg fornøyd :-)

Skrevet

Men hvor lang tid tok det fra dere startet utredningen til diagnosen var satt? Jeg har første time i mars...

Anonymous poster hash: 941a5...26c

Skrevet

Men hvor lang tid tok det fra dere startet utredningen til diagnosen var satt? Jeg har første time i mars...

Jeg var "heldig" da jeg har en lege som hører på meg :) Hun skrev henvisning og fant en nevropsykolog som tok meg inn ganske raskt. Så for meg gikk det bare 3-4 mnd med alt i alt :) 

Skrevet

Jeg var "heldig" da jeg har en lege som hører på meg :) Hun skrev henvisning og fant en nevropsykolog som tok meg inn ganske raskt. Så for meg gikk det bare 3-4 mnd med alt i alt :)

Oi, så kjapt! Får krysse fingrene da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...