Gå til innhold

Hvordan ser dette ut for dere? Dagsmeny

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost 3 knekkebrød med brunost. Lunch 1knekkebrød med brunost/hvitost og en neve tørkede bananer. Mellomåltid en neve tørket frukt. Middag sushi 6 biter. Kveldsmat 3 knekkebrød med hvitost og kalkunskiver. Har en jobb jeg står/går i hele dagen. Trener ikke:)

Anonymous poster hash: 0b3e1...840

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mange pakker knekkebrød spiser du i løpet av en uke? Synes du spiser i overkant mye knekkebrød. Hva med grønnsaker? Ingen grønnsaker i løpet av en dag, det er ikke videre bra.

Anonymous poster hash: e4701...991

Skrevet

Men hva skal jeg spise annet enn knekkebrød? Spiser ikke brød. Havregryn blir jeg kvalm av. Kan Evt bytte frokosten med en skyr med musli? Bruker myyye penger på knekkebrød og døds mye luft i magen:/

Skrevet

For mye tørket frukt. Det er jo like usunt som sjokolade. Nesten. 

Skrevet

Hadde bytta ut den tørka frukta med frisk frukt og grønnsaker.  Det er som regel tilsett sukker i tørka bananer og frukt.

Skrevet

Hva med lomper, lefser, tortilla? Spis spuppe eller salat, egg, omelett.. mange alternativer til brød. Og knekkebrød. 

Skrevet

Lag deg en frisk, grønn salat til lunsj. Gjerne med linser/bønner/tunfisk, hvis du vil at det skal mette mer. Brunost er det mye sukker i, så det er ikke så gunstig hvis du forsøker å slanke deg. Gresk yoghurt med nøtter og friske bær til frokost kanskje? Smoothie? Skyr er også et alternativ. Sleng inn noen gulrøtter eller sukkererter. Enkel snacks å spise, dessuten sunn.

Skrevet

Ellers enig i at jeg ville ha droppet tørket frukt. Enormt mye sukker. Avokado er også en mulighet. Mange kalorier, men sunt fett.

Skrevet

Men hva skal jeg spise annet enn knekkebrød? Spiser ikke brød. Havregryn blir jeg kvalm av. Kan Evt bytte frokosten med en skyr med musli? Bruker myyye penger på knekkebrød og døds mye luft i magen:/

Min slankefrukost er cottage cheese med ei frukt og litt nøtter/mandlar, feks eple og kanel med litt mandlar, appelsin og valnøtter etc  Ville heller ete meir protein enn alle knekkebrøda, og ha ein lett middag til lunsj, feks kyllingsalat, omelett, laks med salat osv.

Skrevet

Idag: Frokost 2 brødskiver med majones og servelat, 2 gulerøtter som mellommåltid, middag ostesnitzel med tomatbønner, rømme og potet, nå før kveldsmat har vi hatt feiring av svømmekursdiplom med vaniljeis, fersken i sukkerlake og muffins, kveldsmat blir vel ett par brødskiver kan jeg tenke meg og jeg får alltids lyst på enten gulerot eller eple på kvelden :)

Skrevet

Ok. Om jeg spiser 3 spelt lumper med mager ost og kalkunskinke til frokost. Ett eple og en banan til mellomåltid, 2 knekkebrød med Philadelphia ost light til lunch. Kyllingfilet/sushi/annen ren mat med grønnsaker til middag, og en skyr til kvelds? Jeg prøver og "lære" meg og drikke vann, men foreløpig drikker jeg kun Pepsi Max! Ingen melk, lite hjern og det demper søtsuget, derfor jeg spiser brunost! Hi

Skrevet

Skal stå jern, har ikke dysleksi altså! Hi

Skrevet

Bytt ut all brunosten med magert kalkunpålegg, mager smøreost etc, tørket frukt er det masse sukker i. 

Spis mer grønnsaker og frisk frukt. 

Bytt ut noe av knekkebrødet, du har fått masse gode forslag over. 

Skrevet

Søtsuget opprettholdes om du dytter innpå sukker(brunost) Pepsi max trigger søtsuget ved at kroppen tror den får sukker. 

Kutt ut brunost og pepsi max, etter en-to uker er søtsuget borte og plutselig blir du uvel av matvarer/snop med masse sukker.

Skrevet

Bytt et knekkebrødmåltid med en grønn salat med f.eks egg og avokado, og bytt den tørka frukten med en ordentlig frukt eller frysetørket frukt uten tilsatt sukker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...