Gå til innhold

Permisjon - er lærer

Anbefalte innlegg

Heisann

Dere andre som er lærere, har dere noen "triks" for å forlenge permisjonen så lenge som mulig? Tenker i forhold til feriene og sånn... Her vurderer jeg 100% lønn fra 1.mars, da jeg har termin 22.mars. Pappaen kan ikke ta sin permisjon etter meg, men må ta det i feriene. Sånn er det å være selvstendig næringsdrivende, dessverre. Lurer derfor på om noen har noen tips til hvordan jeg kan strekke permisjonen lengst mulig? Tenker å ta lønnet permisjon etter foreldrepermisjonen, og tilbake i jobb 1.mars igjen. Tenker også på at dersom jeg skulle bli gravid raskt igjen; hvor tidlig kan jeg bli gravid dersom jeg skal ha ulønnet permisjon og også ha rett til opparbeidede foreldrepenger?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144100575-permisjon-er-l%C3%A6rer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver meg på et svar her, er lærer selv og har tenkt perm fra mars til mars som deg. Som lærer har du vanligvis fastlagt ferie 4,5 uker om sommeren. Resten av sommeren + høst- og vinterferie osv er regnet som avspasering og teller ikke. Når du har foreldrepermisjon kan du velge å ha ferien på et annet tidspunkt enn sommeren, men det innebærer jo stopp i perm.penger. Feriepengene er lønnen du skal leve på da. Du kan jo velge å ha ferie om sommeren og la far ha perm da, eller velge en periode ulønnet perm da og sånn sett strekke permisjonen din. Uansett hvordan du vrir på det, får dere bare dekket 49 uker, så vidt jeg har skjønt. Det vil si at det blir en lengre periode ulønnet, men føles kanskje mer gj.førbart om den ulønnete delen tas porsjonsvis - litt om sommeren og litt fra ca desember til mars?

Er du fast ansatt? Da holder det at du er i jobb en veldig kort periode før du på nytt går ut, men tror det er en måned el to etter ulønnet perm. Om du allerede er gravid da, spiller ikke så stor rolle.

Har dere mulighet til å redusere litt hvor mye dere betaler på ev hus og bil i månedene med ulønnet perm, trenger det ikke merkes kjempmye ... Det er planen her ...

Hei, jeg er også lærer. Har også også litt spørsmål. Vi skal ha 80 % lønn og ha lenger perm. (Vi har samme lønn, så vi taper ikke noe på å gå ned i 80 %) Det er altså slik at vi får 59 uker pluss 4,5 uker ferie?

Jeg har termin 1. april, og har tenkt å gå tilbake i jobb til 1. januar, slik at mannen får lang pappaperm. :)

Anonymous poster hash: c4d44...020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...