Gå til innhold

Ble så fortvilet her i stad og er nå usikker på hva jeg bør gjøre..

Anbefalte innlegg

Jordmor-tilbudet i kommunen min er ikke av de beste. Heldigvis fikk jeg første time hos jordmor til ca rett tid i forhold til normal oppfølging. Timen var neste uke hvorpå jeg ville være nesten 22 uker på vei. Jeg har ikke hatt kontroll siden første legetime som var i uke 11.

Så ringte det en dame fra jordmor-kontoret i stad og sa at jordmoren jeg har blitt tildelt skal slutte og jeg vil da få en ny fra og med nyåret. Joda, greit nok det..

MEN, i tillegg mistet jeg da timen neste uke og fikk ikke ny før jeg da vil være nesten 28 uker på vei!

Rakk så vidt å legge på med kontor-damen før jeg begynte å gråte.

(Jada, det er ikke verdens undergang, men er litt følsom for tiden.. :wink: )

Så er spørsmålet da;
Hvor viktig var jordmor for dere?

Bør jeg bare ta en time hos lege så lenge og så ta jordmor-timen i januar, droppe hele jordmor-tilbudet og enten A) Kun gå til lege eller B) Gå til privat jordmor?

Fortsetter under...

Første gang var jordmor nyttig for meg, men mest akkurat for å snakke om fødselen og sånn. Fikk ellers oppfølging av fastlegen. Denne gangen dropper jeg jordmor og går bare til egen for kontroller. Jeg ville tatt en kontroll hos fastlegen før jul, for å sjekke urin, blodtrykk osv., og så tatt jordmortime etter jul. Så bestemmer du om du vil ha flere timer hos henne etter å ha hatt en samtale.

Dette er min tredje, men det er så lenge siden sist jeg var gravid så husker ikke helt hva jeg snakket med jordmor om sist gang :tongue:

Ja, enig i at det blir for lenge å vente helt til uke 28 med en ny kontroll.

Det kjedelige er at legen min har gått i permisjon så nå er det en i stedet. Trøttsomt at jeg nå må forholde meg til flere nye personer når jeg trenger litt ro rundt meg (Plaget av endel kynnere).

Men men, det er vel ikke noe større problem enn det man lager selv ;)

Merker det hjalp å skrive ut frustrasjonen her i stad, noen ganger må også småting bare ut :wink:B)

Takk for svar dere :)

Endret av Tieran

Er lengde å vente. Så bestill deg en legetime evt. Jeg her gått til jordmor ned alle mine. Men nå tenker jeg å bare å få til lege en good stund fremover, kanskje jordmor i slutten. Hadde ikke noe ho kjemi med den siste, så vil derfor vente å se hva jeg føler for. Men som sagt synes det var aaalt forlenge.

Enig med andre her, få deg en legetime :-)

Jeg fikk til jordmor i forrige svangerskap og det var forsåvidt greit å få snakket litt om fødsel og sånnt, men denne gangen går jeg kun til lege for jeg føler jeg bare trenger å følges opp medisinsk. Sånnt er jo opp til hver enkelt, men syns hvertfall ikke du skal gå så lenge uten kontroll.

Annonse

da var utrulig kjipt dåå..:(

eg ville fått meg ein legetime - bare for att du skal kunne slappe av sjølv, urin, blodsukker osv.

bare å få veta sånna ting gjer att du kan slappa meir av..

eg vente jo nr.4 og det er 8 år sia sistemann - men har vore heldig og fått god oppfølging.

eg går te jordmor kvar 3 veka - jordmor har meir tid til å prata, og høyra korleis ein egentlig har da, så vill absolutt anbefala å gå til jordmor øve nyttår.:)

masse lykke til - tenke på deg.. <3

Ja, få deg en legetime før jul:)

Første svangerskap gikk jeg annen hver gang. Denne gang har jeg kun valgt lege... muligens jordmor mot slutten. I slutten av svangerskaper er det greit å ha noen å snakke om fødselen med. Men jeg synes det var helt unyttig å dra til jordmor når hun ikke kunne fortelle meg mer en legen og itillegg alltid var sur ;)

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

jeg venter nummer 3, orker ikke gå til jordmor i det hele tatt. syns det holder i massevis med legetimene og oul. Gikk til jm første gang, men ikke med nummer to. Leser meg jo opp på ting, og spør legen hvis det er noe jeg er usikker på. hvis jeg var deg ville jeg ihvertfall bestilt en legetime, for man skal jo ha regelmessige kontroller! :)

Takk for svar alle sammen :)

Tror nok hormonene mine blåste dette litt mer opp enn det trengte å bli :P:fnise:

Jeg har bestemt meg for å teste ut denne jordmoren i januar og se om kjemien mellom oss fungerer.

Om hun virker ålreit ut så kommer jeg nok til å fortsette å gå til henne. Evt bare et par timer nærmere termin. Er ikke stort jeg lurer på i forhold til svangerskap og fødsel, men det kan jo være ålreit å få prate med en annen enn legen innimellom, kanskje :)

Og jeg tar selvfølgelig en legetime før jul ;)
Tror nok jeg skal høre om jeg kan bruke legen til sambo som jeg kjenner litt til, så slipper jeg å få en vikar jeg ikke kjenner på "mitt legekontor".

Så får jeg bare krysse fingrene for at permisjonen til min lege ikke blir forlenget utover de månedene hun skulle ha :tommelopp:

Endret av Tieran

Jeg har vært hos JM et par ganger, og jeg føler egentlig ikke at det gir meg noe. Skal til en turnuskandidat i romjula (JM har ferie, og fastlegen min har kontordager), og egentlig til JM igjen i januar, men tror jeg kanskje hopper over til fastlegen min frem til siste kontroll før fødsel. Tror jeg har mer å snakke med JM om da...

Gleda meg veldig til JM-timene, men føler ikke at det gir meg noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...