Mamma`n til turbo Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Jeg var på en gynekologisk undersøkelse for 3 uker siden hvor de også gjorde en innvending ultralyd. Jeg fikk beskjed om at jeg fikk svar mellom 1-2 uker om det var noe. Jeg telte ned dagene og var superglad forrige torsdag da jeg enda ikke hadde hørt noeom det var gått to uker. Men i dag ringte de :-( Det er funnet "Askus" på celleprøvene, som er ukjente celleforandringer slik som jeg forsto legen. Dette var overhode ikke kreftceller sa han heller en mulig slags betennelse. De hadde funnet spor av Garnirella og når jeg har googlet nå ser jeg at en garnirellainfeksjon kan være årsak til en celleforandring. Jeg er livredd for leger og alt av sykdom osv så jeg blir helt satt ut av dette her. Legen sa at siden jeg er såpass redd som jeg er hadde han fått kollegaen sin til å rydde plass til å ta meg inn i morgen for å se på meg med mikroskop. Jeg hadde ingenting å bekymre meg for sa han, dette er ikke kreft og vi sjekker bare cellene nøyere og i verste fall tar man bort noe. Ringet legen opp igjen for en liten stund siden da jeg ble livredd etter vi la på. Han gjentok at dette var ingenting å være redd for og at jeg fikk the golden standar treatment siden jeg var så redd og dermed kommer inn i morgen igjen. Jeg forsto det kanskje litt som at siden jeg var så redd så fikk jeg komme i morgen. Det er privat gynekologsenter så sannsynligvis derfor jeg får time så fort?! Men når jeg googler nå så ser jeg at det kun er på de med alvorlige celleforandringer de tar sånn mikroskopundersøkelse. Han sa ikke noe om hvilket stadiet velleforandringene var på, bare at det var askusforandringer av ukjent betydning og helt ufarlige. Er det noen med erfaring her? Jeg skal inn kl 14 i morgen og er redd som bare det :-(
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #2 Skrevet 28. november 2013 Når ikke legen kan roe deg, så kan jo ikke vi det heller. Pust! Anonymous poster hash: ee5bd...6aa