Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #26 Skrevet 28. november 2013 Prøv akupungtur! Jeg har ikke migrene, men konstant hodepine etter en ulykke. Fikk henvisning av legen til en fysioterapaut som også er akupungtør i ett siste forsøk. Damen spurte mye om hvordan vondt, hvordan, ofte, hvor sterke, kjente på muskler, hvor mye jeg trente og hva jeg spist. Brukte en time bare på alle spm. To ganger i uka var jeg og fikk akupungtur de første gangene så var det en før det var lenge mellom hver gang. Smertene forsvant ikke, men de ble så redusert at smertestillende tok resten. Med sterke smertestillende før dette så vsr det såvidt smertene ble dempet. Så det ble nesten som å komme til himmelen når hverdagen endelig kom tilbake. Nå er det mange år siden jeg tok akupungtur sist, kjenner jeg må det igjen snart siden det begynner å bli værre, frem til nå har det holdt med vanlig smertestillende de fleste dager. Har to barn med migrene også, ulike former for migrene begge to. Hun ene har funnet ut st en kald dusj med engang hun begynner å få vondt sammen med smertestillende gjør at migreneanfallet somoftes uteblir. Dusjen må være kald, så kald at hun begynner å fryse. Hun andre må ha smertestillende når hun begynner å føle seg rar. Hun får ikke vondt i hodet før migreneanfallet er på det værste. Feber og oppkast kommer før hodepinen. Tar hun da smertestillende og spiser samtidig har hun fått de fleste migreneanfall avverget. Hun er den som er værst rammet og har en spesiell migrene. Hun har ofte lite matlyst, så hun må presse i seg mat når hun får dette. En veldig aktiv jente som spiser veldig bra til vanlig, så hun har det vært vanskelig å få til å skjønne at hun må lære seg når hun må kaste inn honkle. Hun har som sagt ikke vondt i hodet før migreneanfallet er på det værste, så har tatt tid å lære når starten er. Hun har hatt det i mange år uten at vi har vist det har vært dette. Hun har vært utredetet på sykehuset over lengre tid. Legen der anbefalte oss akupungtur om hun slet mer, men nå har hun ikke ahtt skikkelig anfall på ett halvt år. Anonymous poster hash: ded0e...54a pung Anonymous poster hash: bea35...171
smet Skrevet 28. november 2013 #27 Skrevet 28. november 2013 Eg går på daglig lavdose av Abyl-e pga av anna sjukdom. Etter at eg starta med den har eg nesten aldri anfall lenger
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #28 Skrevet 28. november 2013 Skriver under på inderal retard jeg også! Det er betablokkere som du tar hver dag forebyggende. Jeg har fått et nytt liv! Mye mildere anfall og MYE sjeldnere! Syns det er rart legen din ikke har foreslått dette? Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger med de. Er det de du ikke kan ta hvis en har astma? Jeg har akkurat begynt på Actand. Men legen ville egentlig gi meg noen andre som skulle være kjempebra, men så fikk han se i "papirene" mine at jeg har astma (ny fastlege) og da fikk jeg ikke den, men jeg kan ikke huske hva den heter. Anonymous poster hash: 9b102...f6f
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #29 Skrevet 28. november 2013 Skriver under på inderal retard jeg også! Det er betablokkere som du tar hver dag forebyggende. Jeg har fått et nytt liv! Mye mildere anfall og MYE sjeldnere! Syns det er rart legen din ikke har foreslått dette? Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger med de. Er det de du ikke kan ta hvis en har astma? Jeg har akkurat begynt på Actand. Men legen ville egentlig gi meg noen andre som skulle være kjempebra, men så fikk han se i "papirene" mine at jeg har astma (ny fastlege) og da fikk jeg ikke den, men jeg kan ikke huske hva den heter. Anonymous poster hash: 9b102...f6f Det skulle stå Atacand, ikke Actand Anonymous poster hash: 9b102...f6f
Fullrulle86 Skrevet 28. november 2013 #30 Skrevet 28. november 2013 Skriver under på inderal retard jeg også! Det er betablokkere som du tar hver dag forebyggende. Jeg har fått et nytt liv! Mye mildere anfall og MYE sjeldnere! Syns det er rart legen din ikke har foreslått dette? Jeg har ikke opplevd noen bivirkninger med de.Er det de du ikke kan ta hvis en har astma? Jeg har akkurat begynt på Actand. Men legen ville egentlig gi meg noen andre som skulle være kjempebra, men så fikk han se i "papirene" mine at jeg har astma (ny fastlege) og da fikk jeg ikke den, men jeg kan ikke huske hva den heter.Anonymous poster hash: 9b102...f6f Det skulle stå Atacand, ikke Actand Anonymous poster hash: 9b102...f6f Det vet jeg desverre ikke... Søk det opp i felleskatalogen og sjekk
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #31 Skrevet 29. november 2013 Brukte atacand og selo zok før. Men sluttet pga BT. Går nå på topimax som er en epilepsi medisin. Tar en tbl morgen og en på kveld. Anonymous poster hash: a38c0...075 Virker Topimax synes du? Har sett at flere bruker det med god effekt. Anonymous poster hash: 34b13...ea3 Ja jeg er veldig fornøyd hadde litt bivirkninger i begynnelsen men de gikk over etter 2-3 mnd. Har gått på topimax i over 2 år nå. Eneste negative er atdet ikke kan brukes under graviditet. Og spesielt ikke de første tre mnd. Gruer meg til å måtte slutte på de når vi bestemmer oss for å prøve å bli gravide. Jeg fikk migrene da barnet jeg har fra før var rundt ett år. Så aner ikke hvordan det kommer til å bli uten medisiner. Anonymous poster hash: a38c0...075
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #32 Skrevet 29. november 2013 Jeg har hatt migrene hele livet. Mitt beste råd er å sørge for en livsførsel som kan minske anfallene. Jeg har klassisk migrene, men har også hilst på spenningshodepine og spenningsutløst migrene. Her er mine tips: Spis hver 3. time Ikke få for mye (eller altfor lite) søvn Drikk masse! Litt koffein hver dag Lev regelmessig. (Stå opp og legg deg til samme tid hver dag) Bruk solbriller (og ev. caps) Lær deg avspenningsøvelser. Sørg for at du bruker dem gjennom dagen og at du er avslappet når du sovner. Finn ut hvilke matvarer du reagerer på og hold deg unna dem. Selv har jeg matvarer jeg ikke spiser enkelte dager fordi jeg vet at det ikke kan gå bra og andre matvarer jeg unngår. Lykke til! Anonymous poster hash: dca8a...42f
Følelsesvims Skrevet 29. november 2013 #33 Skrevet 29. november 2013 Bruk solbriller (og ev. caps) Anonymous poster hash: dca8a...42f Solbriller <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå