Gå til innhold

Hei! 2.åring og tv på sitt eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å la barnet vårt få tv på rommet, se film, spille osv ? Fyller snart 3.år.? Har ellers tv i stue og nede på gjesterommet/tv stue... 

Hvis det skulle bli tv på barnerommet, blir det med "tv regler". 

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 63c26...cf1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. De ser på nok tv i løpet av dagen i stuen.

Sønnen min på 5 1/2 spørte igår om han kunne få tv på rommet siden en kompis har, men det ble et klart nei.

Anonymous poster hash: 718a3...b3c

Skrevet

Never, ever. Hvorfor i alle verden skal en toåring ha egen TV?

Skrevet

Vent 10 år!

Anonymous poster hash: 88887...253
Skrevet

Hva i all verden skal et så lite barn med tv på rommet?

I år fjernet vi lekerommet og fikset tv stue istedet. Der har 7-åringen mulighet til å ta med vennene for å spille litt tvspill, se en film, spille musikk osv. I tillegg har vi mye brettspill og bøker der inne, og de kan spille på keyboard, trommer og  gitar. Rommet har vært veldig populært. Jeg har vært superstreng tidligere ang tvspilling, men innså at det gikk ut over barnet så måtte bare innordne meg;)

Her i huset er det bare barnet og meg, og det er ikke naturlig at vi sitter i hver vår stue og ser tv når det er bare oss hjemme. Så jeg lurer på hva dette tv til 2/3 åringen skal brukes til? Skal barnet måtte sitte alene på rommet for å se film? 

I tillegg har dere jo tvstue den dagen behovet skulle melde seg. Tv på soverom anser jeg som en uting, uavhengig av alder.

Anonymous poster hash: 9add9...909
Skrevet

Det synes jeg du skal bestemme selv. Så lenge det følger regler med den TV'n er det vel ikke verre enn at han ser på TV'n i stua.

Her har vi kun en TV og den står i stua. God læring for alle at man må kompromisse litt på hva vi ser på, samt at jeg synes det er mer sosialt. Hvis 11 åringen vil se noe helt annet enn oss, ser hun nett TV på PC.

Men synes som sagt du skal gjøre det som er riktig for deg, og ikke bry deg om hva andre måtte mene.

Anonymous poster hash: f42c4...ba4

Skrevet

Hadde ikke vært aktuelt her, hvertfall!

Skrevet

Jeg synes 2 år er for liten for tv på rommet. Hva er behovet ?

Skrevet

Nei, absolutt ikke. En skikkelig dårlig ide.

Anonymous poster hash: 6c7a3...3d3

Skrevet

Nei, ser ikke poenget med det. Men har dere en gammel tv stående som dere ikke har plass til noen andre steder så hadde det vært noe annet.

Skrevet

Aboslutt ikke!

Jeg ser ikke en eneste fordel med at en 2-åring skal ha egen TV på rommet! Hun er vel ikke engang stor nåk til selv å bestemme når og TV hun kan se på. hvis dere allikevel skal være sammen med henne når hun ser på TV, så kan dere vel like gjerne benytte TV-stua? Hvis dere hadde et snev av tanke på at hun skulle sitte alene på rommet og se TV, så synes jeg du absolutt burde spole tilbake og revurdere den tanken!

Har selv 3 barn og ingen ehr har TV på rommet. Vi har en TV på stua, og har en på gjesterommet. Den sistnevnte bruker ungene til å f.eks se barne TV eller film. TV'n i stua bruker vi voksne eller den brukes til å se film i fellesskap.

Eldstemann er 10 år, så vi har begynt å innerde en "kjellerstue" hvor han kan ha besøk og de kan være alene med TV-spill,, musikk osv.

Anonymous poster hash: 88923...ac7
Skrevet

Vurderer å la barnet vårt få tv på rommet, se film, spille osv ? Fyller snart 3.år.? Har ellers tv i stue og nede på gjesterommet/tv stue...

Hvis det skulle bli tv på barnerommet, blir det med "tv regler".

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 63c26...cf1

Har et like gammelt barn. Her er det helt uaktuelt. Hva spiller en så liten unge av tv-spill egentlig? Hva er poenget for dere? Å få ha tvn i stua i fred? Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor barn skal ha egen tv. Som om de ikke ser nok tv. Prøver heller å begrense tv-bruken for dem.

Anonymous poster hash: f653d...7c4

Skrevet

Nei. Et så lite barn trenger ikke se på tv i det hele tatt og ihvertfall ikke på rommet.

Syns tv på rommet er en uting generelt. Både for voksne og barn!

Skrevet

Enig med motstanderne over her. Kjøp heller et nettbrett. Våre ser Barne-TV, filmer, Netflix og spiller spill på iPad når de ønsker det. De kan også ta de med på rommene sine, men de (og vi) liker best å være sammen.

Det er unødvendig og upraktisk med TV på rommet. Jeg tenker både på brannsikkerhet, støvtørking og plassen det tar inkl. ledninger og "bokser" som ofte følger med. En toåring må ha en TV godt barnesikret også. Og jeg ser virkelig ikke behovet for TV på rommet for en som er så liten.

Anonymous poster hash: 424b9...511

Skrevet

Aldri i livet om min TOÅRING hadde fått tv på rommet sitt!

Skal han se på tv så får det være i stuen.

Skrevet

Har har 4åringen fått tv på rommet som hun må dele med 2åringen. Er kun koblet til DVD. Vi har bare en tv og den står i stua, så synes det er greit de kan se film på rommet når vi feks har voksenbesøk på stua eller at jeg av andre grunner vil ha tven av.

Gjest Julia1984
Skrevet

Synes det er koselig å se TV sammen med barna mine, jeg...selv om jeg så må se Brannmann Sam for ente gang!!

Skrevet

Mine unger har ikke TV på rommet og kommer heller ikke til å innføre det. Vi har en TV i stua og så har vi en TV som brukes til tv-spill i kjellerstua. 

Ungene ser lite på TV så jeg overlever ;)

Når det er sagt så ser jeg ikke noe galt i at 3 åringen har TV/DVD på rommet. Men da bør det begrenses. 

For mitt vedkommende er det lettere sagt enn gjort i periodevis slitsomme hverdager. Jeg selv hadde nok vært inkonsekvent med TVbruken mer enn en gang for å si det sånn. Og kjenner jeg et par av barna mine rett så hadde TV på rommet ført til enda en "kamp" ;) Med 4 unger har jeg nok kamper som det er ;)

Skrevet

Vi bygger nytt hus, og har bevisst valgt å ikke ha TVpunkter på noen av soverommene. Vil ikke ha asosiale unger som sitter på hvert sitt rom og glaner på tv. De kan se sammen og ta med venner i kjellerstuen heller. Ser for meg at de strenge TV reglene blir brutt om noen år, og ungen din sniker seg til å se tv halve nettene. Slitsomt å huske på å gjemme fjernkontroll og strømledning hver kveld til ungen flytter ut...

Anonymous poster hash: 3ac68...934

Skrevet

Jeg hadde aldri hatt tv på rommet til så små barn. Ikke når dere har tv både i stua og kjellerstua. Et av barna mine har tv på rommet nå, men det er fordi vi ikke har noe kjeller- / loftstue og heller ikke tv i stua vår. 

Skrevet

Jeg har en som blir 3 i januar, og det er ikke noe jeg ville vurdert engang. Hun har akkurat begynt å leke litt på rommet sitt alene, å sitte og se på tv der inne er utelukket for vår del hvertfall. Når barna blir eldre og har venner med hjem fra skolen og slikt kan det kanskje vurderes, men kun om vi ikke har kjeller- eller loftstue. Om det er veldig viktig for barna å se på film på eget rom etter hvert kan hun heller ta med seg pc eller bærbar dvd-spiller inn dit de gangene det gjelder.

Anonymous poster hash: 2ccd5...130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...