Iiiiik Skrevet 28. november 2013 #26 Skrevet 28. november 2013 Har du ikke mulighet til å få deg en jobb med mer forutsigbarhet i arbeidstider og inntekt da? To faste vakter og noen vakter i tillegg, 14000 i mnd, er ikke så mye når du har ansvar for et lite barn. Skjønner heller ikke helt at du absolutt vil tilbake til en jobb der sjefen ga deg de "kjedelige" oppgavene, hvor du ikke fikk gratulasjoner da barnet ble født og hvor sjefen tydeligvis er en person du ikke liker. Jeg tror dessverre ikke du vil nå frem ved en kamp om ansettelse utover de to faste vaktene og lurer på om du tror det blir OK å være der når du har laget bråk og du er full av hevnlyst.
Virginia. Skrevet 28. november 2013 #27 Skrevet 28. november 2013 Har du ikke mulighet til å få deg en jobb med mer forutsigbarhet i arbeidstider og inntekt da? To faste vakter og noen vakter i tillegg, 14000 i mnd, er ikke så mye når du har ansvar for et lite barn. Skjønner heller ikke helt at du absolutt vil tilbake til en jobb der sjefen ga deg de "kjedelige" oppgavene, hvor du ikke fikk gratulasjoner da barnet ble født og hvor sjefen tydeligvis er en person du ikke liker. Jeg tror dessverre ikke du vil nå frem ved en kamp om ansettelse utover de to faste vaktene og lurer på om du tror det blir OK å være der når du har laget bråk og du er full av hevnlyst. Kan si meg enig i det. Samtidig kan det nok være lettere å finne noe nytt mens hun er i nåværende jobb.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 28. november 2013 #28 Skrevet 28. november 2013 Jeg tror nok du tjener mer på å bytte jobb, få en fast stilling, og ha en sjef som du trives med. Husk å alltid få kontrakt på endringer i stillingen, det er kjempeviktig for å slippe å komme i den situasjonen du nå er i. Som ekstrahjelp(på papiret) så har du dessverre ikke krav vakter i det hele tatt. Disse permisjonspapirene du skriver om, er det inntekts- og skatteopplysninger du mener? De sender arbeidsgiver som oftest direkte til NAV. Når NAV skal regne ut lønnen din, så baserer de seg på et gjennomsnitt siden du ikke har fastlønn. Da er det lurt å levere inn de 3 beste lønnslippene dine for de siste 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #29 Skrevet 28. november 2013 Du har ikke krav på noen "permisjonspapirer" fra arbeidsgiveren din, det er nav som skal ha lønnsopplysningene dine fra arbeidsgiver og de blir innhentet direkte. For nav spiller det ingen rolle om du har faste vakter, er ekstrahjelp, vikar eller fast ansatt, de skal bare vite hva du tjener for å få et grunnlag for å beregne foreldrepengene dine. Papirer på når permisjonen er får du fra nav og ikke fra arbeidsgiveren. Du har ikke krav på fast ansettelse selv om du har jobbet to faste vakter i uken en periode, det kommer du ingen vei med. Det kan være en million grunner til at arbeidsgiveren din trengte at den ene ekstrahjelpen jobbet såpass en periode, hun kan oppgi grunner som langtidssskemeldinger blant de ansatte, permisjoner, sykdom, perioder med større arbeidsmengde e.l. Du er fremdeles ekstrahjelp som en periode fikk jobbe ganske mye pga div omstendigheter. Når permisjonen din er over har du krav på stillingen din som ekstrahjelp tilbake, men hvor mye det faktisk er å gjøre for en ekstrahjelp i bedriften vil jo alltid variere. Jeg er selv ansatt i butikk, med en kontrakt på 70% stilling. Akkurat nå jobber jeg 100%, men jeg får ingen kontrakt på 100% for når vi kommer til februar er det ikke sikkert det er nødvendig at jeg jobber så mye lenger. Det jeg jobber ut over kontraktsfestede timer er ekstra og ikke noe jeg får kontrakt på, akkurat nå er det mye å gjøre pga en svangerskapspermisjon, en langtidssykemelding og pga julestria. Om jeg var deg ville jeg søkt andre jobber, hvorfor du så sterkt ønsker deg tilbake til en jobb hvor du har så dårlig kjemi med sjefen og det tydeligvis er et miljø du ikke passer så godt inn i skjønner ikke jeg, hvordan kan du trives så godt der? Nei, finn deg en annen jobb hvor du blir verdsatt skikkelig og får en sjef du kommer godt overens med, da er det så mye lettere å jobbe. Anonymous poster hash: 53b8d...10d
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #30 Skrevet 28. november 2013 Jeg er egentlig i en presset situasjon økonomisk, nå som bygger oss hus.. Men det er helt riktig det at jeg helst burde holde meg langt unna en slik arbeidsgiver. Hun og resten av kollegene har hengt seg oppi meg forde jeg har feil dialekt, er lav(i følge dem, selv om mange av dem var like høye som meg). Så har de spredd usanne rykter om meg, som b.l.a om at mine foreldre er skilt. En kollega av meg spurte meg om jeg ikke ville komme tilbake, da de kom til å savne meg. Og da datt det bare ut av meg om at, nei..detbtrodde jeg nok ikke at sjefen egentlig ville:) Jeg tror nok desværre ikke at en som meg lett kan få seg en jobb kjapt. For det første er jeg uten utdannelse, og for det andre har jeg en dialekt som få liker, og for det tredje har jeg utrolig lite bekjentskaper.. Jeg må på en måte begynne helt på start igjen, som jobbsøker. Sitter igjen med en følelse av at jeg er den eneste personen i Norge som har opplevd dette. Lite visste jeg om at mødre med små barn var så lite verdt i en arbeidsgivers øyne. TS Anonymous poster hash: 0e220...e23
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #31 Skrevet 28. november 2013 Jeg tror nok du tjener mer på å bytte jobb, få en fast stilling, og ha en sjef som du trives med. Husk å alltid få kontrakt på endringer i stillingen, det er kjempeviktig for å slippe å komme i den situasjonen du nå er i. Som ekstrahjelp(på papiret) så har du dessverre ikke krav vakter i det hele tatt. Disse permisjonspapirene du skriver om, er det inntekts- og skatteopplysninger du mener? De sender arbeidsgiver som oftest direkte til NAV. Når NAV skal regne ut lønnen din, så baserer de seg på et gjennomsnitt siden du ikke har fastlønn. Da er det lurt å levere inn de 3 beste lønnslippene dine for de siste 6 mnd. En bekjent av meg mente at jeg både skulle papirer fra NAV, og fra arbeidsplassen. Tror hun mente at papirene fra jobben skulle bekrefte at jeg har vært i permisjon, og at den beskriver min arbeidssituasjon. TS Anonymous poster hash: 0e220...e23
skjotta Skrevet 28. november 2013 #32 Skrevet 28. november 2013 Jeg er egentlig i en presset situasjon økonomisk, nå som bygger oss hus.. Men det er helt riktig det at jeg helst burde holde meg langt unna en slik arbeidsgiver. Hun og resten av kollegene har hengt seg oppi meg forde jeg har feil dialekt, er lav(i følge dem, selv om mange av dem var like høye som meg). Så har de spredd usanne rykter om meg, som b.l.a om at mine foreldre er skilt. En kollega av meg spurte meg om jeg ikke ville komme tilbake, da de kom til å savne meg. Og da datt det bare ut av meg om at, nei..detbtrodde jeg nok ikke at sjefen egentlig ville:) Jeg tror nok desværre ikke at en som meg lett kan få seg en jobb kjapt. For det første er jeg uten utdannelse, og for det andre har jeg en dialekt som få liker, og for det tredje har jeg utrolig lite bekjentskaper.. Jeg må på en måte begynne helt på start igjen, som jobbsøker. Sitter igjen med en følelse av at jeg er den eneste personen i Norge som har opplevd dette. Lite visste jeg om at mødre med små barn var så lite verdt i en arbeidsgivers øyne. TS Anonymous poster hash: 0e220...e23 Dialekt? Da deler du vel skjebne med alle andre som snakker den dialekten da? Har aldri hørt om noen som ikke får jobb pga dialekt. Og rykte om at foreldrene dine er skilt? Er det negativt å ha skilte foreldre og nå? Synes du høres tafatt ut. Søk andre jobber, få deg noe du trives med og gå videre i livet
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #33 Skrevet 28. november 2013 Jeg tror nok du tjener mer på å bytte jobb, få en fast stilling, og ha en sjef som du trives med. Husk å alltid få kontrakt på endringer i stillingen, det er kjempeviktig for å slippe å komme i den situasjonen du nå er i. Som ekstrahjelp(på papiret) så har du dessverre ikke krav vakter i det hele tatt. Disse permisjonspapirene du skriver om, er det inntekts- og skatteopplysninger du mener? De sender arbeidsgiver som oftest direkte til NAV. Når NAV skal regne ut lønnen din, så baserer de seg på et gjennomsnitt siden du ikke har fastlønn. Da er det lurt å levere inn de 3 beste lønnslippene dine for de siste 6 mnd. En bekjent av meg mente at jeg både skulle papirer fra NAV, og fra arbeidsplassen. Tror hun mente at papirene fra jobben skulle bekrefte at jeg har vært i permisjon, og at den beskriver min arbeidssituasjon. TS Anonymous poster hash: 0e220...e23 Det er ikke vanlig å få noe annet fra jobben enn en bekreftigelse på at permisjon er invilget, og det gjøres ofte muntlig selv om du sikkert kan kreve å få det skriftlig. Jeg har aldri hørt om noen spessiell beskrivelse av lønnsituasjonen, annet enn inntektsopplysningene som sendes NAV. Du har ikke fortrinnsrett på nye jobber selv om du har jobbet som ekstrahjelp og uttalelsene om at foreldrene dine var skilt regner jeg heller med var en misoppfattelse enn noe som var sakt av ondskap. Det er da helt vanlig å ha skilte foreldre. Hvis du ønsket deg flere vakter tror jeg du har tabbet deg ut i forhold til å lage bråk om dette. Så vidt jeg kan se har du ingenting å komme med som skulle gi deg noen rettigheter. Anonymous poster hash: f4ee9...a88
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #34 Skrevet 28. november 2013 Jeg er egentlig i en presset situasjon økonomisk, nå som bygger oss hus.. Men det er helt riktig det at jeg helst burde holde meg langt unna en slik arbeidsgiver. Hun og resten av kollegene har hengt seg oppi meg forde jeg har feil dialekt, er lav(i følge dem, selv om mange av dem var like høye som meg). Så har de spredd usanne rykter om meg, som b.l.a om at mine foreldre er skilt. En kollega av meg spurte meg om jeg ikke ville komme tilbake, da de kom til å savne meg. Og da datt det bare ut av meg om at, nei..detbtrodde jeg nok ikke at sjefen egentlig ville:) Jeg tror nok desværre ikke at en som meg lett kan få seg en jobb kjapt. For det første er jeg uten utdannelse, og for det andre har jeg en dialekt som få liker, og for det tredje har jeg utrolig lite bekjentskaper.. Jeg må på en måte begynne helt på start igjen, som jobbsøker. Sitter igjen med en følelse av at jeg er den eneste personen i Norge som har opplevd dette. Lite visste jeg om at mødre med små barn var så lite verdt i en arbeidsgivers øyne. TS Anonymous poster hash: 0e220...e23 Dialekt? Da deler du vel skjebne med alle andre som snakker den dialekten da? Har aldri hørt om noen som ikke får jobb pga dialekt. Og rykte om at foreldrene dine er skilt? Er det negativt å ha skilte foreldre og nå? Synes du høres tafatt ut. Søk andre jobber, få deg noe du trives med og gå videre i livet For et fantastisk menneske du høres ut som. Håper den fremtidige svigermor til dine barn blir like sympatisk... Anonymous poster hash: cc688...152
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #35 Skrevet 28. november 2013 Jeg tror nok du tjener mer på å bytte jobb, få en fast stilling, og ha en sjef som du trives med. Husk å alltid få kontrakt på endringer i stillingen, det er kjempeviktig for å slippe å komme i den situasjonen du nå er i. Som ekstrahjelp(på papiret) så har du dessverre ikke krav vakter i det hele tatt. Disse permisjonspapirene du skriver om, er det inntekts- og skatteopplysninger du mener? De sender arbeidsgiver som oftest direkte til NAV. Når NAV skal regne ut lønnen din, så baserer de seg på et gjennomsnitt siden du ikke har fastlønn. Da er det lurt å levere inn de 3 beste lønnslippene dine for de siste 6 mnd.En bekjent av meg mente at jeg både skulle papirer fra NAV, og fra arbeidsplassen.Tror hun mente at papirene fra jobben skulle bekrefte at jeg har vært i permisjon, og at den beskriver min arbeidssituasjon.TSAnonymous poster hash: 0e220...e23 Det er ikke vanlig å få noe annet fra jobben enn en bekreftigelse på at permisjon er invilget, og det gjøres ofte muntlig selv om du sikkert kan kreve å få det skriftlig. Jeg har aldri hørt om noen spessiell beskrivelse av lønnsituasjonen, annet enn inntektsopplysningene som sendes NAV.Du har ikke fortrinnsrett på nye jobber selv om du har jobbet som ekstrahjelp og uttalelsene om at foreldrene dine var skilt regner jeg heller med var en misoppfattelse enn noe som var sakt av ondskap. Det er da helt vanlig å ha skilte foreldre. Hvis du ønsket deg flere vakter tror jeg du har tabbet deg ut i forhold til å lage bråk om dette. Så vidt jeg kan se har du ingenting å komme med som skulle gi deg noen rettigheter. Anonymous poster hash: f4ee9...a88 Jeg har ikke laget noe bråk, det sverger jeg på. Jeg sendte bare arb.giver ei melding hvor jeg lurte på om hun kunne lage et skriv om at jeg har vært ute i permisjon, hvor stillingen min ble beskrevet. Men da svarte hun meg ikke.. Har kontaktet Arbeidstilsynet uten å nevne noe navn, så dette vet hun ikke noe om. TS Anonymous poster hash: 0e220...e23
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #36 Skrevet 28. november 2013 Jeg tror nok du tjener mer på å bytte jobb, få en fast stilling, og ha en sjef som du trives med. Husk å alltid få kontrakt på endringer i stillingen, det er kjempeviktig for å slippe å komme i den situasjonen du nå er i. Som ekstrahjelp(på papiret) så har du dessverre ikke krav vakter i det hele tatt. Disse permisjonspapirene du skriver om, er det inntekts- og skatteopplysninger du mener? De sender arbeidsgiver som oftest direkte til NAV. Når NAV skal regne ut lønnen din, så baserer de seg på et gjennomsnitt siden du ikke har fastlønn. Da er det lurt å levere inn de 3 beste lønnslippene dine for de siste 6 mnd.En bekjent av meg mente at jeg både skulle papirer fra NAV, og fra arbeidsplassen.Tror hun mente at papirene fra jobben skulle bekrefte at jeg har vært i permisjon, og at den beskriver min arbeidssituasjon.TSAnonymous poster hash: 0e220...e23 Det er ikke vanlig å få noe annet fra jobben enn en bekreftigelse på at permisjon er invilget, og det gjøres ofte muntlig selv om du sikkert kan kreve å få det skriftlig. Jeg har aldri hørt om noen spessiell beskrivelse av lønnsituasjonen, annet enn inntektsopplysningene som sendes NAV.Du har ikke fortrinnsrett på nye jobber selv om du har jobbet som ekstrahjelp og uttalelsene om at foreldrene dine var skilt regner jeg heller med var en misoppfattelse enn noe som var sakt av ondskap. Det er da helt vanlig å ha skilte foreldre. Hvis du ønsket deg flere vakter tror jeg du har tabbet deg ut i forhold til å lage bråk om dette. Så vidt jeg kan se har du ingenting å komme med som skulle gi deg noen rettigheter. Anonymous poster hash: f4ee9...a88 Jeg har ikke laget noe bråk, det sverger jeg på. Jeg sendte bare arb.giver ei melding hvor jeg lurte på om hun kunne lage et skriv om at jeg har vært ute i permisjon, hvor stillingen min ble beskrevet. Men da svarte hun meg ikke.. Har kontaktet Arbeidstilsynet uten å nevne noe navn, så dette vet hun ikke noe om. TS Anonymous poster hash: 0e220...e23 Da misforsto jeg deg. Jeg oppfattet det som at du sendte den konkrete saken, med alle opplysninger til Arbeidstilsynet. Angående meldingen så ta en telefon og spørr om hun har fått meldingen. Trenger du skrivet som atest? Du kan jo bare bruke arbeidskontrakten din og vedtaket fra NAV i de fleste tilfeller. Hvis ikke det holder sier du hva du trenger papiret til. Er det noe slikt som dette du trenger: "XX har vært ansatt som ekstrahjelp hos oss siden dd.mm.åå. Det siste året har hun ikke tatt vakter pga foreldrepermisjon." Du kan eventuelt skrive det selv og bare stikke innom for en underskrift. Anonymous poster hash: f4ee9...a88
Serepta Skrevet 28. november 2013 #37 Skrevet 28. november 2013 Om du vil ha svar på noe, så sender du ikke sms. Ring sjefen og snakk med henne om hva du trenger av papirer/bekreftelse/attest.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #38 Skrevet 28. november 2013 Arbeidstilsynet er kontaktet, men er nå likevel nysgjerrig på om min arbeidsgiver kan vente seg en saftig straff (noe jeg noe jævlig håper på!) Dette sier vel alt??? Din første reaksjon er at du håper noe jævlig at hun får straff? Hadde det ikke vært mer på sin plass å tenke på hvordan du skal forsørge barnet ditt? Det kan jo hende at arbeidgiveren din er flink til å lese mennesker, og derfor ikke ga deg fast ansettelse. Hevngjerrige mennesker er de "farligste" ansatte. Trusler og hevn er dårlig for et hvert arbeidsmiljø! Anonymous poster hash: e62f3...90c Alle kollegene sier at sjefen er meget spesiell:) Så der kan jeg føle meg trygg.Har jobbet i butikk siden jeg var 18 år, så dette kan jeg.Emner av meg er enig med meg i det at hun kvittet seg med meg og en annen kollega bare forde vi valgte å få barn..Håper hun får seg en bot, da hun har gjort noe som er ulovlig.Det er ikke lov å diskriminere gravide.Anonymous poster hash: 0e220...e23 Venner av deg er selvfølgelig enig med deg, da jeg regner med at de bare har din side av saken Anonymous poster hash: 4e971...b22 Hun jeg har pratet med jobber som sjef:)Tabbekommentar..TSAnonymous poster hash: 0e220...e23 Hvorfor var det tabbekommentar? Anonymous poster hash: 4e971...b22 Forde hun ikke nødvendigvis støtter meg på grunn av at hun kjenner meg, men forde hun kjenner til reglene;) Outch! Anonymous poster hash: 0e220...e23 [/acrony du hører skikkelig voksen ut! *veldig ironisk* Anonymous poster hash: c2df3...8cd
skjotta Skrevet 28. november 2013 #39 Skrevet 28. november 2013 Jeg er egentlig i en presset situasjon økonomisk, nå som bygger oss hus.. Men det er helt riktig det at jeg helst burde holde meg langt unna en slik arbeidsgiver. Hun og resten av kollegene har hengt seg oppi meg forde jeg har feil dialekt, er lav(i følge dem, selv om mange av dem var like høye som meg). Så har de spredd usanne rykter om meg, som b.l.a om at mine foreldre er skilt. En kollega av meg spurte meg om jeg ikke ville komme tilbake, da de kom til å savne meg. Og da datt det bare ut av meg om at, nei..detbtrodde jeg nok ikke at sjefen egentlig ville:) Jeg tror nok desværre ikke at en som meg lett kan få seg en jobb kjapt. For det første er jeg uten utdannelse, og for det andre har jeg en dialekt som få liker, og for det tredje har jeg utrolig lite bekjentskaper.. Jeg må på en måte begynne helt på start igjen, som jobbsøker. Sitter igjen med en følelse av at jeg er den eneste personen i Norge som har opplevd dette. Lite visste jeg om at mødre med små barn var så lite verdt i en arbeidsgivers øyne. TS Anonymous poster hash: 0e220...e23 Dialekt? Da deler du vel skjebne med alle andre som snakker den dialekten da? Har aldri hørt om noen som ikke får jobb pga dialekt. Og rykte om at foreldrene dine er skilt? Er det negativt å ha skilte foreldre og nå? Synes du høres tafatt ut. Søk andre jobber, få deg noe du trives med og gå videre i livet For et fantastisk menneske du høres ut som. Håper den fremtidige svigermor til dine barn blir like sympatisk... Anonymous poster hash: cc688...152 Hva i alle dager har mine barns fremtidige svigermor med saken å gjøre? Ja. Jeg mener folk har ansvar for eget liv og egen fremgang. Å skylde på dialekt og annet visvas i stedet for å se etter andre løsninger enn hevn på en sjef man ikke liker. Heldigvis oppdrar jeg barn som kan tenke konstruktivt, realistisk og har evne til å se forbi seg selv :-)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 28. november 2013 #40 Skrevet 28. november 2013 Du har vært i permisjon altså? Og skal tilbake i jobb nå? Hva er det da du skal ha papirer fra jobben for da? Det høres ut som du kansje ikke har sjekket nok opp i hvilke rettigheter du har, og det er jo litt kjedelig nå. Men, om du vil ha vakter, så heng en lapp på jobben om at du kan jobbe om noen er syke, trenger fri osv. Faste vakter har du ikke krav på uten en kontrakt på %stilling.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #41 Skrevet 28. november 2013 Arbeidstilsynet er kontaktet, men er nå likevel nysgjerrig på om min arbeidsgiver kan vente seg en saftig straff (noe jeg noe jævlig håper på!) Dette sier vel alt??? Din første reaksjon er at du håper noe jævlig at hun får straff? Hadde det ikke vært mer på sin plass å tenke på hvordan du skal forsørge barnet ditt? Det kan jo hende at arbeidgiveren din er flink til å lese mennesker, og derfor ikke ga deg fast ansettelse. Hevngjerrige mennesker er de "farligste" ansatte. Trusler og hevn er dårlig for et hvert arbeidsmiljø! Anonymous poster hash: e62f3...90c Alle kollegene sier at sjefen er meget spesiell:) Så der kan jeg føle meg trygg.Har jobbet i butikk siden jeg var 18 år, så dette kan jeg.Emner av meg er enig med meg i det at hun kvittet seg med meg og en annen kollega bare forde vi valgte å få barn..Håper hun får seg en bot, da hun har gjort noe som er ulovlig.Det er ikke lov å diskriminere gravide.Anonymous poster hash: 0e220...e23 Venner av deg er selvfølgelig enig med deg, da jeg regner med at de bare har din side av saken Anonymous poster hash: 4e971...b22 Hun jeg har pratet med jobber som sjef:)Tabbekommentar..TSAnonymous poster hash: 0e220...e23 Hvorfor var det tabbekommentar? Anonymous poster hash: 4e971...b22 Forde hun ikke nødvendigvis støtter meg på grunn av at hun kjenner meg, men forde hun kjenner til reglene;) Outch! Anonymous poster hash: 0e220...e23 Men det er jo en tilleggsopplysning som jeg ikke visste om når jeg svarte det jeg gjorde. Skjønner du det eller? Anonymous poster hash: 4e971...b22
Mrs Smith Skrevet 28. november 2013 #42 Skrevet 28. november 2013 ..når hun gir bort min stilling til en annen, slik at jeg ikke har noe jobb å komme tilbake til etter permisjonen? Jeg hadde opprinnelig 2 faste vakter, men var ekstrahjelp på kontrakten. Hun nektet å endre på den da jeg etterhvert fikk faste vakter, uten å begrunne dette noe nærmere.. På kontrakten var det ingen sluttdato, så jeg anser meg heller ikke som oppsagt.. Har kontaktet arb.giver ang.jobb, og får til svar at hun ikke har noe til meg. Hvilket betyr at hun nå har kvittet seg med meg, forde jeg valgte å få barn. Har heller ikke fått permisjonspapirene mine fra henne, hvor det bla.skal opplyses om stilling og 100% permisjon. Har etterlyst dette hos henne nå, men får ikke svar på tlf:) Og jeg ser at hun har vært aktiv på facebook, der hun likte et bilde som den ene kollegaen min hadde lagt ut. Tror arbeidsgiveren min ikke var helt forberedt på det jeg kom med nå. Men skal innrømme at jeg har vært naiv, og endelig fått opp øynene ved hjelp av flinke folk. Arbeidstilsynet er kontaktet, men er nå likevel nysgjerrig på om min arbeidsgiver kan vente seg en saftig straff (noe jeg noe jævlig håper på!) Hva mener dere?Anonymous poster hash: 0e220...e23 Anonymous poster hash: 0e220...e23 Jeg vil gjerne ha jobben min tilbake, slik at jeg kan forsørge familien:) Vil helst slippe å leve på skattepengene deres.. TS Anonymous poster hash: 0e220...e23 Finnes det andre jobber for deg ? Da slipper du å bruke energi på denne saken. Uansett om du vinner frem, så er det kjedelig å komme tilbake..
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. november 2013 #43 Skrevet 28. november 2013 Jeg er egentlig i en presset situasjon økonomisk, nå som bygger oss hus.. Men det er helt riktig det at jeg helst burde holde meg langt unna en slik arbeidsgiver. Hun og resten av kollegene har hengt seg oppi meg forde jeg har feil dialekt, er lav(i følge dem, selv om mange av dem var like høye som meg). Så har de spredd usanne rykter om meg, som b.l.a om at mine foreldre er skilt. En kollega av meg spurte meg om jeg ikke ville komme tilbake, da de kom til å savne meg. Og da datt det bare ut av meg om at, nei..detbtrodde jeg nok ikke at sjefen egentlig ville:) Jeg tror nok desværre ikke at en som meg lett kan få seg en jobb kjapt. For det første er jeg uten utdannelse, og for det andre har jeg en dialekt som få liker, og for det tredje har jeg utrolig lite bekjentskaper.. Jeg må på en måte begynne helt på start igjen, som jobbsøker. Sitter igjen med en følelse av at jeg er den eneste personen i Norge som har opplevd dette. Lite visste jeg om at mødre med små barn var så lite verdt i en arbeidsgivers øyne. TS Anonymous poster hash: 0e220...e23 De har hengt seg opp i at du er lav, selv om flere av kollegene dine er like lave? Kan de ha brukt ordet kort kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå