Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Er det galt? Anonymous poster hash: 81ec6...c14
Plutselig_gravid Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Jeg vasker dem sammen med håndklær. På 95 grader. Tviler på at det "farlig" å vaske dem på 40 grader. Både vaskemaskinene og vaskemidlene vi har er jo gode:) Men jeg selv ville nok vasket dem på 60 grader +. Da dreper man de fleste bakteriene
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Jeg pleier å vaske på 60 grader,men nå er det så mye hvitt og lyserosa som skal på 40 grader,så frister å hive med gulpeklutene der. Men vil ikke hvis det er ille. Men vasker du håndklær på 95 grader? Blir de ikke veldig fort slitt da? Anonymous poster hash: 81ec6...c14
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Gulpekluter må vaskes på minst 60 grader! De blir jo liggende med varmt gulp og kan fort få bakterieoppvekst. Jeg vasker dem også sammen med håndklær på 95 grader. Holder seg veldig fint og blir ikke slitt, hverken håndklær eller kluter. Anonymous poster hash: 9d362...ea9
Plutselig_gravid Skrevet 28. november 2013 #5 Skrevet 28. november 2013 (endret) Jeg pleier å vaske på 60 grader,men nå er det så mye hvitt og lyserosa som skal på 40 grader,så frister å hive med gulpeklutene der. Men vil ikke hvis det er ille. Men vasker du håndklær på 95 grader? Blir de ikke veldig fort slitt da? Anonymous poster hash: 81ec6...c14 De fleste håndklærne mine varer i flere år de altså Men det er godt mulig de hadde holdt seg i enda flere år hvis jeg hadde vasket dem på 60. Har en grei maskin som gir minimal slitasje på klær (merker stor forskjell i forhold til den vi hadde tidligere). Grunnen til at jeg stort sett vasker dem på 95 grader er for å holde vaskemaskinen noenlunde ren Endret 28. november 2013 av Plutselig_gravid
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #6 Skrevet 28. november 2013 Men nå kom jeg til å tenke på en ting. Siden dattera mi er en storgulper har jeg masse babyklær i merkene joha,hust and claire,mee too osv som kun kan vaskes på 40 grader ifølge vaskeanvisning. Disse klærne er også fulle av gulp,på lik linje som gulpeklutene. Alle name it klærne står det vel også 40 grader på syns jeg å huske. Kun HM og Cubus klær som har 60 graders vaskeanvisning. Hi Anonymous poster hash: 81ec6...c14
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #7 Skrevet 28. november 2013 Det meste av bomullsklær kan vaskes på 60 grader selv om det står 30 eller 40 grader. I hvert fall basic barnetøy som bodyer uten print osv. Men gulpekluter bruker man mye på munnen til babyen (noe du ikke gjør med klær) så derfor vil jeg si det er viktigere å vaske de på 60 grader, men helst 95 grader. Anonymous poster hash: 17e13...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå