Gå til innhold

Fødsels angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

har gråtet støtt helt siden oktober nå, gruer meg utrolig mye til fødselen jeg vil virkelig ikke ha vaginal fødsel, jeg får angst og depresjon kun av tanken på det  jeg får i verste fall bare lyst til å ta livet mitt jeg vil virkelig ikke igjennom en vaginal fødsel pga barndom og jeg vet jeg ikke kommer til å takle det men desverre så får jeg jo ikke gjort noe med det tror jeg, noen som har råd til en med enormt med fødsel angst?

Anonymous poster hash: ffeb4...915
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor du i Trondheim så skal det visst være "lett" å få innvilget keisersnitt når det er snakk om fødselsangst.

De tvinger ingen til å føde,eller ett eller annet sånt har de sagt.

Anonymous poster hash: f1286...015
Skrevet

Prat med jordmor, så blir du henvist til sykehus og får ekstra oppfølging!

Jeg var livredd for fødselen, rakk aldri å bli henvist eller tatt ekstra hensyn til, men endte opp med en lett, rask og kjempeflott fødsel. Gikk utrolig mye bedre enn forventet!

Klem til deg

Anonymous poster hash: 81653...1ff
Skrevet

Ja, snakk med jordmor eller fastlege. Du har muligens ekstra god grunn til å få keisersnitt, siden du refererer til noe fra barndommen (overgrep?).

For øvrig har jeg selv født tre barn uten smertestillende. Og det er det mest FANTASTISKE, GØYE og SPENNENDE et menneske kan oppleve, til tross for smertene. Det er jo fryktelig synd å gå glipp av dette,da!

Men har du virkelig angst, er det sikkert mulig å få slippe.

Anonymous poster hash: 6e117...cd4
Skrevet

Prat med noen!! Og forsøk å få bukt med angsten. Keisersnitt er INGEN lett utvei, jeg ville gjort hva som helst for å få født vaginalt isteden, keisersnitt ødela store deler av den første tiden med babyen min. Så gjør alt du kan for å komme deg gjennom dette! Det blir som regel bedre enn man tror! Lykke til :)

Anonymous poster hash: 9732a...58f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...