Gå til innhold

Gravid for første gang! :)

Anbefalte innlegg

Hei, i dag tok jeg en CB digital og den viste Gravid på skjermen. Så jeg er gravid! :D Kjempeglad, veldig spent, litt skremt. ;)

Men så er det alt dette som skal på plass etter hvert da.. hva gjør jeg fra nå, kontakte lege eller jordmor? :)

Anonymous poster hash: aecad...2a0
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144100451-gravid-for-f%C3%B8rste-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel vanlig å kontakte lege eller jordmor først rundt uke 7-8:) Men dersom du ønsker at en lege skal ta en prøve for å bekrefte graviditeten kan du selvsagt bestille time før det. Det er også mulig å bestille tidlig ultralyd privat, koster ikke så veldig mye. Alt fra 700-1300 mener jeg å ha lest.

Hurra for dere og masse lykke til :D

Det er vel vanlig å kontakte lege eller jordmor først rundt uke 7-8:) Men dersom du ønsker at en lege skal ta en prøve for å bekrefte graviditeten kan du selvsagt bestille time før det. Det er også mulig å bestille tidlig ultralyd privat, koster ikke så veldig mye. Alt fra 700-1300 mener jeg å ha lest.

Hurra for dere og masse lykke til :D

Tusen takk! :D ok, da trenger jeg ikke å styre med det enda. :)

Jordmor kan i noen kommuner ha lang venteliste, og ber du ikke om det tidlig nok kan du risikere å bare gå til legen gjennom svangerskapet. For et friskt svangerskap vil jeg absolutt anbefale å velge jordmor over lege, jordmoren har mer tid, er mer vant til graviditeter og har dermed ofte bedre og riktigere svar. Det gjelder det samme når det kommer til privat tidlig ultralyd. Avhengig av hvor du bor, så kan det være lange ventelister på dette, jeg ville bestilt med en gang. Uke 12 er å anbefale, babyen er liten nok til at du ser hele på skjermen (i motsetning til den man får i uke 18), men stor nok til at du ser "alt", fingre til og med. Og man kan se kjønnet allerede. Det er en fantastisk følelse, man blir med ett mer knyttet til den lille, alt blir plutselig mye mer virkelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...