Gå til innhold

Blir det veldig tungt på slutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som fikk veldig store mager da dere var gravide. Ble det ikke vanskelig å bevege seg? Noen ser jo så store ut at det ser vanskelig og vondt ut bare å stå oppreist eller snu seg i senga. Kan det bli det? Er litt nervøs for å bli helt invalid, selv om det går greit foreløpig.

Anonymous poster hash: 37c8c...c96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp!

Tungt og vondt.

Måtte ha hjelp i trapper, til skopåsetting, bilkjøring kunne jeg glemme siste mnd - magen stoppet rattet.

Og for de av oss som sitter på huk i dusjen når vi vasker/barberer rattata...not gonna' happen!

:)

Anonymous poster hash: f6429...c01

Skrevet

Ja, det kan bli vondt og tungt. Og kansje du må ha hjelp til å ta på sokkene. Og plukke opp ting du har mistet på gulvet.

MEN, du rekker å bli skikkelig lei da! Så når riene kommer, så er du så klar at du ønsker smertene velkommen :) lykke til, det ER verd det! (sier jeg som har barn som ikke sover :-P)

Skrevet

Jeg har vært veeeldig heldig jeg legger nesten ikke merke til babyen engang bare til den konstante sparkingen.nærmer seg veldig slutten her og har kun problemer med å bøye meg egentlig og hvis jeg sitter på bakken og shave meg selv nedentil, Men jeg har liten gravid mage med passe baby :) babyen er rundt 2,5 kg nå og det 1 og halv måndte igjen omtrent :) 

Anonymous poster hash: 7c10e...e83
Skrevet

Jeg syns det var tungt hele tiden. Men det jeg merket mer på slutten var at det var vanskelig å puste når jeg bøyde meg og at jeg hadde mer plager om nettene..

Skrevet

Det kan bli det, men det trenger ikke å bli det:-) Med min første hadde jeg det veldig fint på slutten. Koste meg med magen selv om bekkenet var litt vondt.

Andre gangen var det veldig tungt. Bekkensmerter denne gangen også, men det som virkelig gjorde vondt var smertene i ribbeina. Måtte ligge flatt halve dagen for å holde ut smertene. Denne gangen hadde jeg en toåring som skulle lekes med, kles av og på, og skiftes bleier på i tillegg. Det gjorde at det opplevdes ekstra tungt og smertefullt. Samværet med toåringen min var mye mer smertefullt enn jobben min som lærer.

Anonymous poster hash: 5b14c...ebc

Skrevet

Jeg var enorm, men hadde det ikke så veldig tungt:)

Ble jo lei, men syns egentlig det var ganske koselig å leve i min lille boble:)

Anonymous poster hash: 72132...d3f

Skrevet

JAAA Hilsen en som gikk to uker over termin med en gigamage. 

Anonymous poster hash: 81e27...1d4
Skrevet

Jeg hadde ikke så stor mage, helt gjennomsnittlig. men det ble veldig tungt på slutten likevel. Kanskje extra fordi det var en veldig varm sommer, over 30 grader i flere uker.

Skrevet

For meg ble det aldri tungt; selv med alvorlig svangerskapsforgftning og diverse andre plager, så syns jeg aldri det ble tungt. Var feks ikke noe problem å snu seg rundt i senga osv :)

Anonymous poster hash: 01933...01b
Skrevet

Ja, jeg fikk gigamage under den andre graviditeten og det var tungt!! Heldigvis var det sommer, for da kunne jeg ta på meg lette sko og sønnen min trengte minimalt med hjelp til påkledning, hadde det vært nå, så hadde jeg måttet be bhg-personalet om hjelp.. :/ Jeg gikk 1 uke over og fødte et svært barn. Den første var stor han og, men magen og graviditeten var mye mye lettere da.

Skrevet

Ja det kan bli tungt men det må ikke. Denne gangen er det tungt. Sliter med å gå, kjøre bil er glemmesak, sove? No way. Sykt vondt å snu seg. En mnd igjen ca så ser lyset i enden her :)

Anonymous poster hash: b41a2...aaf

Skrevet

Man blir ikke invalid :-)

Med mindre bekkenet krangler selvfølgelig.

Jeg hadde kjempemage og fikk også vanvittig mye vann i kroppen siste måneden.

Bøye seg er slit, kle på seg er slit, sokker er pyton. Ikke finn på å ha vintersko som må snøres på, ha noen du kan tråkke rett nedi!

Vanskelig å finne god stilling i senga, på sofaen etc.

Puh jeg er glad jeg har fått de barna jeg vil ha, føler jeg er ferdig med å være gravid

:-)

Skrevet

Jepp. Fikk ikke trukket pusten skikkelig dypt, var ikke plass til det virket det som. Kvalm i alle andre stillinger enn liggende de siste tre ukene... VONDT i musa, noen dager verre enn andre, vanskelig å ta på sokker, sko, plukke opp ting, hjelpe ungene med sko osv, umulig å rydde leker fra gulvet (men hva har man vel storebrødre til ;-) ) Dette var i september/oktober i fjor.

Er nå 24 uker på vei med nestemor er det bare kvalmen og pustingen som ikke er kommet. Føler nesten det er like tungt som det var på slutten sist. Men som en skriver over: man rekker å bli VELDIG klar til å føde.

Og til tross for "elendigheten": jeg elsker å være gravid :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...