Gå til innhold

Pappaperm etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har menn som jobber i det private, hadde de 14dagerspermisjon etter fødsel? Og fikk de betalt for denne perioden av arbeidsgiver?

Anonymous poster hash: b66c1...aa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, han fikk betalt for de to ukene han var hjemme. I tillegg tok han en ferieuke med nr to.

Skrevet

Ja, det har blitt veldig vanlig i det private også.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jupp. 2 uker betalt perm etterfulgt av 3 uker ferie :)

Skrevet

Hadde to veker ubetalt med førstemann, men bedrifta endra praksis året etter, så med neste blir det to vrker betalt :)

Skrevet

Ei veke ferie begge gongane, hsn får kun lønna fri den dagen fødselen skjer.

Skrevet

Min mann fikk 2 uker med lønn

Anonymous poster hash: 49504...d7e

Skrevet

Alle har krav på 14 dagers permisjon, men man har ikke krav på lønn.

Vi har fire barn, mannen har jobbet i to forskjellige firmaer og ingen av dem betalte ut lønn disse to ukene.

Anonymous poster hash: c6833...63f
Skrevet

Han er selvstendig næringslidende musiker og måtte isåfall betalt kalaset sjøl. Han var uansett mye mer heime disse ukene, og var her om jeg trengte hjelp. Bortsett fra på siste barnet, da arrangerte han festival, noe som man ikke bare kan ta permisjon fra, så mor hans steppa inn og tok ut ferie fra egen jobb. Fantastisk svigermor som kan å ta i et tak! Sykt dårlig timing på den terminen...

Skrevet

Han er selvstendig næringslidende musiker og måtte isåfall betalt kalaset sjøl. Han var uansett mye mer heime disse ukene, og var her om jeg trengte hjelp. Bortsett fra på siste barnet, da arrangerte han festival, noe som man ikke bare kan ta permisjon fra, så mor hans steppa inn og tok ut ferie fra egen jobb. Fantastisk svigermor som kan å ta i et tak! Sykt dårlig timing på den terminen...

Selvstendig næringslidende :) Humre humre...

Skrevet

Ja min jobber i anleggsbransjen og han fikk fri 14 dager med lønn. Dette er noe de har forhandlet frem i lønnsforhandlingene.

Så det kommer an på hvor han jobber og hvilke avtaler de har.

Ring til lønningskontoret og forhør dere om han har rett på der eller ikke. Han kan ta seg fru uansett, men han kan ikke kreve med betaling om dette ikke er forhandlet frem.

Skrevet

Nei, han får kun lønn den dagen fødselen skjer. Har tatt ut vel en uke likevel, da ulønnet.

Der jeg jobber får mennene 1 uke lønnet. Da har alle hvertfall anledning til å ta ut den ene av de to ukene de har rett på. Syns det er en fin løsning.

Anonymous poster hash: ac8ef...dd9
Skrevet

1 uke lønnet og deretter to uker ferie. Jobber privat, som selger :)

Anonymous poster hash: 8be0e...02a
Skrevet

Kun lønn den dagen fødselen er. 

Anonymous poster hash: 59f5f...c66
Skrevet

Selvstendig næringslidende :) Humre humre...

:-)

Skrevet

Ja,fikk to uker betalt  med alle tre barna.

Anonymous poster hash: 2fae2...409

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...