Gå til innhold

Hvor mange dagdupper?

Pesta

Anbefalte innlegg

Har en som akkurat er fylt 1 år, og lurer på om det kanskje er på tide å kutte ned fra to til en dupp på dagtid.

Han er ikke alltid like enkelt å få til å sove ved første dupp, hvilket fører til at første dupp ofte blir nærmere kl 12. Da er han ikke trøtt kl 1530, som siste dupp pleier å "starte", men blir VELDIG trøtt rundt kl 1630-1730!

Han er som regel grei å legge for kvelden uavhengig av antall dupper, og starter mårran rundt 0530-0630.

Flere med barn som akkurat er fylt 1 år som vil dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk fra 2 til 1 dupp da han var 11,5 mnd. slet skikkelig med å få han til å sove gang nr 2. Så flyttet heller tidspunktet for soving.

Nå er han oppe 5-6, sover ca 1030-12. Så legger han seg kl 1830. Han er nå 14 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk fra 2 til 1 dupp når han var 10 mnd. da hadde det vært en evig kamp å få han til å sove dupp nr 2 i en måneds tid.

Han har siden det sovet fra ca kl 12 til ca kl 14. noen ganger mer, andre ganger mindre. Han legger seg mellom 18.30 og 19 og sover til 6-7 om morningen.

Det tok en 3-4 dager å få han tilvent til kun 1 dup om dagen, men etter det gikk det greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har prøvd en stund å få til 1 dupp om dagen men da sover han bare 1 drøy time! Så går han og er trøtt resten av dagen og sover dårlig om natta.. Jeg har ikke vært helt konsekvent med denne dagsovingen ettersom han noen ganger står opp kl 05 ig andre ganger kl 07..(men da har han gjerne vært våken fra 5 til 6..) Tror dere at hvis jeg bare kjører et fast tidspunkt for dagsovingen uansett når han våknet så vil resten komme på plass av seg selv..? Og at han venner seg til å sove mer enn en time..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå prøvd med én dupp i nesten 2 uker, og merker stor forskjell! Noen dager sover han bare i en times tid og blir da grinete fra kl 17 og til leggetid ;) Mens andre dager sover han 2-2,5 time og er en drøm resten av dagen. Han sover også bedre om natta nå, så jeg tror tilvenning er alt som skal til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt med bare en dupp nå. Hun er 13 mnd. Vi hadde noen uker hvor vi måtte prøve oss litt fram fordi det hendte at hun trengte to dupper den ene dagen mens neste dag var hun fornøyd med bare en.

Nå legger hun seg 19.30 og står opp alt fra 06 til 07.30.  Hun sover fra ca. 12.30 til 14.00 men kan ikke sove noe etter 14.00 for da blir det sene kvelden før hun sovner igjen. Hun må ha 6 timer fra siste dupp til kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vesla mi har en lang dupp på formiddag (1-3 timer). Så har hun en liten eller ingen dupp senere avhengig av hvor lenge hun har sovet på formiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Vi gikk akkurat over til en dupp i tolvtiden og leggetid rundt seks, det har gått veldig fint. Sover da rundt 1.5 time på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når står barna deres opp om morgenen? Jeg har en som gjerne skal opp klokka 6, og legge seg 18 -18.30. Hvordan løse det med bare en dupp? Hvor lang er våkenperioden før og etter blunder hos dere? min er foresten snart ett år, og tuller fælt med nattesøvnen. Derfor er jeg klar for en dupp på dagtid, men vanskelig er det......

Anonymous poster hash: dd2a6...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...