Gå til innhold

Hva synes dere om navnet?

Anbefalte innlegg

Gjest babyplusme

Hva synes dere om navnet Svea? Mannen sier jeg er helt på bærtur.... vi klarer ikke å bli enig om jentenavn...

Selv liker jeg navn som:

Savanna

Amelia

Tomine

Ebba

Linnea

Sunniva

Mannen synes de eneste normale navnene her er de to siste... Noen forslag? :rolleyes:

Endret av babyplusme
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144100360-hva-synes-dere-om-navnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker BARE Sverige, så jeg er nok enig med mannen din.

Tomine, Ebba og Sunniva er flotte navn! :D

Amelia er minner i min bok litt for mye om Emilie og Amalie, som er fryktelig kjedelige. Men Amelia er absolutt bedre. :)

Linnea er så til de grader oppbrukt og kjedelig at jeg begynner å hate det, faktisk.

Savanna er voldsomt amerikansk og en smule white trash.

Amelia er minner i min bok litt for mye om Emilie og Amalie, som er fryktelig kjedelige. Men Amelia er absolutt bedre. :)

Linnea er så til de grader oppbrukt og kjedelig at jeg begynner å hate det, faktisk.

Signerer alt du skrev her! ;)

Annonse

Kunne virkelig ikke ha sagt det bedre selv! Helt enig med deg! :) 

Jeg liker egentlig Svea - men det er ikke heldig at det er navnet på et inkassoselskap....

Uansett: I mine øyne er det viktigste at dere greier å finne et navn dere begge kan like. Her er et par forslag fra meg til inspirasjon:

Alva

Hedda

Luna

Lilly

Rebekka

Ellinor

Leonora

Lykke til på navnejakten. :)

Gjest babyplusme

Takk for svar! Virker som det er Tomine, Ebba og Sunniva som er en gjenklanger på favorittene her:)

Svea høres vel litt rart ut hvis man forbinner det med Gruver og Finans byrå, fikk høre av en venninne at det faktisk var et jakke merke som het Svea... hehe. Aldri hørt om noe av dette.

Synes det er så nydelig. Min mormor hadde en svensk onkel som var sjømann og snakket Esperanto. Han kom hjem med mye spennende, blandt annet lille dukken Svea, som både meg og min mor fikk leke med når vi var mindre. Så har bare fine kjennsler til navnet:)

Gjest babyplusme

Jeg liker egentlig Svea - men det er ikke heldig at det er navnet på et inkassoselskap....

Uansett: I mine øyne er det viktigste at dere greier å finne et navn dere begge kan like. Her er et par forslag fra meg til inspirasjon:

Alva

Hedda

Luna

Lilly

Rebekka

Ellinor

Leonora

Lykke til på navnejakten. :)

Ja, litt uheldig at det var et inkasso selskap som het akkurat det... menmen..

Rebekka heter faktisk min mor, så det hadde jo vært fint med oppkalling! Luna er også nydelig! Takktakk:)

Annonse

Adele

Rakel

Lykke

Hillevi

Gloria

Mindy

Annabelle

Cora

Othalie

Olava

Melina

Adelen

Cindy

Marilen

Emelin

Selma

Ava

Connie

Iris

Martine

Molly

Lotta

Nova

Tara

Josefine

Amanda

Nathalie

Emilia

Mathilda

Jenny

Kristel

Mathea

Annika

Alina

Inez

Iben

Ronja

Eline

Charlotte

Camilla

Embla

Evelyn

Tindra

Kendra

Louise

Alida/Elida

Enea/Elea

Ruby

Vilde

Amalie

Emily

Olivia

Frida

Madelen

Celine

Melody

Karoline

Michelle

Marie

Alexandra

Hanna

Thale

Sahra

Live

Alisa

Karina

Jessica

Angelica

Milla

Oline

Thea

Kaja

Villemo

Simone

Filippa

Margrethe

Merethe

Elise

Lilja

Maria

Mari

Julie

Sofia

Maud

Ingrid

Mariell

Kristina

Carmen

Celia

Alva/Alma

Anonymous poster hash: c198b...b4d

Line/Lina

Johanne/Johanna

Viktoria

Veronika

Nina

Mina

Tina/Tine

Eileen

Aileen

Cecilie

Tiril

Erle

Lydia

Pernille

Andrine

Henrikke

Fredrikke

Karianne

Åsa

Elisabeth

Ida

Oda

Ada

Othilie

Marte

Marianne

Maren

Eirin

Eira

Ester

Helene/Helena

Susanne

Sigrid

Silje

Iselin

Mia

Malin

Andrea

Ingvild

Marita

Linn

Janne

Vanja

Anette

Katrine

Tanja

Lovise

Ellinor

Ine/Ina

Lillian

Miriam

Lone

Yvonne

Reni

Tomona

Tamara

Mette

Liv

Tone

Signe

Agnes

Synne

Lena/Lene

Synes Tvert imot Tomine og Ebba er fryktelig kjedelige navn - Tomine høres ut som man egentlig ville ha en gutt (Tom) og Ebba er hardt og intetsigende.

Sunniva er pent, og Amelia er pent. Og hva er galt med Amalie? Tenker på Amalie Skram, som dere sikkert ikke har hørt om. Sterk, fantastisk kvinne. Selvsagt er det en del som heter det siden det har vært populært i 10-15 år, men synes ikke det er kjedelig som f.eks. Emma for det.

Anonymous poster hash: c1b6f...02f

Da jeg var gravid og nevnte Tomine for mannen min var det helt uaktuelt! Men da jenta var født hadde han blitt vant til navnet og hun heter Tomine i dag. Jeg er så utrolig fornøyd med navnevalget og synes selvfølgelig det er utrolig nydelig! ! ;-) Og nei, etter tre gutter var det ikke en Tom jeg ønsket meg! He, he. .. Dessuten heter hun ikke Tom-ine, men To-mine :-D

Anonymous poster hash: c26d2...321

Hehe, artig kommentar. Alle har da hørt om Amalie Skram, all den tid de har fullført grunnskolen. :P Leste Lucie på ungdomsskolen, nydelig bok. :) Dessverre er det nesten like lenge siden sist jeg assosierte navnet med henne, fordi jeg har hørt om forferdelig mange Amalier siden. Enkelte navn tåler, etter min mening, ikke å brukes for mye. Amalie er ett av dem. Heldigvis er det ikke noe uttalt mål for meg at alle skal være enige med meg. :P

Kvifor skulle ikkje trådstarter ha hørt om Amalie Skram? Det har da dei fleste som har gått på norsk skule. Fryktelig nedlatende.

Jeg svarte da vitterlig LoveDove (m.fl.), ikke trådstarter! ;)

Har bare inntrykk av at en del her inne innbiller eg at deres 'spesielle' navn vil forbli spesielle. Men om ikke lenge er nok også f.eks. Tomine på topp ti-lista, om det ikke er det allerede.

Kvifor skulle ikkje trådstarter ha hørt om Amalie Skram? Det har da dei fleste som har gått på norsk skule. Fryktelig nedlatende.

Har bare inntrykk av at en del her inne innbiller eg at deres 'spesielle' navn vil forbli spesielle. Men om ikke lenge er nok også f.eks. Tomine på topp ti-lista, om det ikke er det allerede.

Hvem er disse m.fl.? Du går bare ut i fra at andre ikke har samme kunnskap som deg selv :P 

Forøvrig kan man ha andre assosiasjoner til Amalie, selv om man har hørt om Amalie Skram. Jeg forbinder det feks mest med en liten jente jeg kjenner, det betyr ikke at jeg ikke husker navnet fra norsken på ungdomsskolen..

Hvem har sagt at Tomine er så spesielt? Middels vanlig navn for tiden, som nok ikke kommer til å nå noen toppliste. På ssb ser det ut til at det er på vei ned. Kun 59 i fjor, så ganske midt på treet populært. Jeg kjenner ingen med det navnet. Vet at du skrev "f.eks Tomine". Trådstarter har jo Linnea på listen sin, så det virker jo som hun er mer opptatt av navn hun synes er fine, og ikke om de er på noen toppliste.

Hvem er disse m.fl.? Du går bare ut i fra at andre ikke har samme kunnskap som deg selv :P

Forøvrig kan man ha andre assosiasjoner til Amalie, selv om man har hørt om Amalie Skram. Jeg forbinder det feks mest med en liten jente jeg kjenner, det betyr ikke at jeg ikke husker navnet fra norsken på ungdomsskolen..

Hvem har sagt at Tomine er så spesielt? Middels vanlig navn for tiden, som nok ikke kommer til å nå noen toppliste. På ssb ser det ut til at det er på vei ned. Kun 59 i fjor, så ganske midt på treet populært. Jeg kjenner ingen med det navnet. Vet at du skrev "f.eks Tomine". Trådstarter har jo Linnea på listen sin, så det virker jo som hun er mer opptatt av navn hun synes er fine, og ikke om de er på noen toppliste.

Herregud, skjønner dere ikke at det ikke var trådstarter sitt innlegg jeg kommenterte?!! Jeg siterte jo til og med en annen! Jeg er jo enig med trådstarter, som hadde mange fine forslag. Så får hun pepper fra mange for navnet Amelia, som ligner for mye på Amalie - gud forby...

Begynner å lure på om jeg hadde redd i min ikke så veldig alvorlig ment intelligenskommentar, hahaha. Takk for meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...