Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Jeg blir så lei meg når jeg hører, og leser her inne hvordan mange omtaler andre kvinner. Være seg fotballfrue, svigermor, søster, venninne osv. Hva skjedde med å støtte hverandre? Er det for kjedelig? Jeg merker det i min venninnekrets også, det er så mange som har så utrolig mye negativt å si, ytterst sjelden jeg hører noe positivt, og jeg er så lei! Ja, jeg sier ifra om at jeg syns det er unødvendig å snakke om andre slik, og at jeg ikke er interessert i å høre om det, har du et problem med noen- ta det opp med de! Jeg er på langt nær perfekt selv, og noen ganger kan jeg trenge å "lufte" litt, men jeg prøver å begrense meg. Det gir meg aldeles ingen glede å rakke ned på noen, slenge dritt, eller bare være stygg mot noen. Dette gjelder også folk jeg ikke kjenner, jeg syns det er unødvendig å dømme noen man aldri har møtt. Er jeg en utdødd rase? Eller er det flere her som blir overasket over hvordan noen omtaler våre medkvinner?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Det bunner i én enkelt ting: Lav selvfølelse. Det beste vi kan gjøre for å bli kvitt det er å oppdra døtrene våre til å bli trygge og reflekterte mennesker. Da får man ikke lenger behov for å omtale andre negativt. Anonymous poster hash: a09e5...4d0
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Veldig mange har dessverre som hobby å trykke andre ned, nettopp fordi de ikke har det så bra selv og dette får dem til å føle seg bedre enn andre for en stakket stund. Og misunnelsen er som oftest sterkere enn sexdriften.
rytme Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Synes ikke det gjør så mye om noen skriver på et forum om hvor irritert de er på svigermor eller en venninne jeg... Det er jo anonymt, man kan få hjelp til å håndtere vanskelige situasjoner, eller det er en anledning til en utblåsning. Det er godt med en plass der man ikke må være en helgen hele tiden, og rett og slett kan få sagt det man tenker (så ender man kanskje opp med å være fornøyd med det, og føler ikke behov for å slenge drit i virkeligheten) Noe annet er å snakke drit om disse kvinnene i en omgangskrets der de andre vet hvem det er....
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Lurt å være litt forsiktig. Ei jeg kjenner ble gjenkjent, av svigerinnen. Anonymous poster hash: 3be75...cc5
Virginia. Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 (endret) Å baksnakke navngitte personer, eller hetse noen man er uenige med, synes jeg svært lite om. Har heldigvis ikke jenter i vennekretsen som holder på med slikt og er spesielt opptatt av å mene noe om alt andre foretar seg, selv om vi en sjelden gang kan komme inn på noe noen har gjort eller sagt som har utløst undring eller irritasjon. Samtidig mener jeg at det bør være lov med litt heftige diskusjoner som holder seg på et generelt humoristisk eller saklig nivå her inne. Endret 27. november 2013 av Ibsenfrue
O`Neill Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 Vel, sånn er det bare.. ingen er perfekt. Noen er verre enn andre, det eneste vi får gjort noe med er hvordan vi er selv. Men det er lov å kunne ventilere litt,..
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 Jeg syns damer er de værste.. Jeg er langt fra perfekt, og har vært utsatt for baksnakking og psykisk terror fra damer.. Så jeg har 2-3 venninner og mange guttevenner.. Mye enklere å forholde seg til syns jeg.. Anonymous poster hash: f84a7...2a9
Virginia. Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 Jeg har også både gode jente- og guttevenner. Merker ingen forskjell der. Både guttene og jentene kan en sjelden gang ha behov for å lufte litt frustrasjon, men ingen av dem er skadefro eller opptatt av å tråkke på andre.
Elsker livet Skrevet 27. november 2013 #10 Skrevet 27. november 2013 Det er kvinnens natur for å høyne seg selv. Jeg merker selv jeg gjør slik av og til, men det er selvsagt ikke akseptabelt.
Anne-B. Skrevet 27. november 2013 #11 Skrevet 27. november 2013 Jeg tror jeg er fryktelig heldig, for slike venninner har ikke jeg.
Virginia. Skrevet 27. november 2013 #12 Skrevet 27. november 2013 (endret) Det er kvinnens natur for å høyne seg selv. Jeg merker selv jeg gjør slik av og til, men det er selvsagt ikke akseptabelt Det er kvinnens natur for å høyne seg selv. Jeg merker selv jeg gjør slik av og til, men det er selvsagt ikke akseptabelt. Dette er ikke kvinnens "natur", men forekommer hos begge kjønn, og er nok mest knyttet til vennemiljø. Når menn sladrer på en negativ måte kalles det derimot ofte for forsøk på å styrke sin posisjon, nettverksbygging eller bonding . Jeg skal derimot si meg enig i at kvinner nok kan være kvinner verst, og menn andre menn verst. Det er noe studier av dommer i rettsaker dessverre også har vist- man dømmes hardere av sitt eget "kjønn". Endret 27. november 2013 av Ibsenfrue
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #13 Skrevet 28. november 2013 Jeg blir så lei meg når jeg hører, og leser her inne hvordan mange omtaler andre kvinner. Være seg fotballfrue, svigermor, søster, venninne osv. Hva skjedde med å støtte hverandre? Er det for kjedelig? Jeg merker det i min venninnekrets også, det er så mange som har så utrolig mye negativt å si, ytterst sjelden jeg hører noe positivt, og jeg er så lei! Ja, jeg sier ifra om at jeg syns det er unødvendig å snakke om andre slik, og at jeg ikke er interessert i å høre om det, har du et problem med noen- ta det opp med de! Jeg er på langt nær perfekt selv, og noen ganger kan jeg trenge å "lufte" litt, men jeg prøver å begrense meg. Det gir meg aldeles ingen glede å rakke ned på noen, slenge dritt, eller bare være stygg mot noen. Dette gjelder også folk jeg ikke kjenner, jeg syns det er unødvendig å dømme noen man aldri har møtt. Er jeg en utdødd rase? Eller er det flere her som blir overasket over hvordan noen omtaler våre medkvinner? Jeg synes faktisk det der med at kvinner er kvinner verst ikke stemmer i det hele tatt. Det er er kvinnefiendtlig utsagn, og selv om mange slenger ut negative ting her og ellers, gjerne som anonyme, er det også mye bra og positivt. Mer positivt enn negativt, hvis du ser på helheten. Min erfaring er at kvinner er mye mer støttende og positive overfor hverandre enn hva menn er overfor kvinner. Anonymous poster hash: 6f41e...a75
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 28. november 2013 #14 Skrevet 28. november 2013 Det stemmer nok det med at "kvinner er kvinner verst" blir et feil uttrykk, som en nevner over her. Av kvinner og menn, så er det nok klart at kvinner er flinkere til å støtte andre kvinner bedre enn en mann støtter en kvinne. Men jeg mener likevel at det finnes ekstremt mange jenter/damer som aldri har noe fint å si om ei anna kvinne. Noen finner ALLTID noe negativt å plukke på, og suksess hos andre kvinner blir sjeldent roset av andre kvinner uten at noe annet blir dratt frem.. Eller kanskje jeg bare burde skaffe meg ny vennegjeng?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå