Gå til innhold

Gå tur, veldig viktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på om det er lurt å gå tur? om man helst burde gjøre det? kan det være farlig for babyen om man er inaktiv? 18 år og 20 uker på vei. 

Anonymous poster hash: b3c0c...619
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig bra både for babyen og deg om du holder deg i form :-) Gåturer er bra for kropp og sjel!

Skrevet

Men nei det er ikke farlig for babyen om du er inaktiv ;) men er selvfølgelig godt for deg selv å gå tur :) jeg var ganske inaktiv, kom en perfekt baby ut ;) tatt igjen de gåturene etter at babyen kom ut!

Anonymous poster hash: 2a0f1...da4
Skrevet

Okei.. takk nå føler jeg meg lettet.. :)
jeg bor på en litt skummel plass der det ikke er gåsti, og folk kjører fort ned og opp fjellet.. 

Skrevet

Er ikke farlig for baby, men vil være en stor fordel for deg om du trener og holder deg i form mens du kan. Kommer deg bla fortere etter fødsel, og kan ha lettere fødsler. Jeg var på fjelltur et par uker før fødsel med første :) hadde sikkert gått nærmere også om det ikke var så mye is. Gikk vanlig tur samme dag som barnet kom også :)

Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning fra ca midt i svangerskapet og kunne av gode grunner ikke gå så mye. Kom en helt normal baby for det. 

Mammaen min lå i sengen et par måneder med broren min på slutten. Han kom en måned for tidlig til slutt, men er helt normal for det.

Om du klarer å gå tur/sykle/trene er det veldig bra, det sies vel at fødselen går lettere da og at kroppen restituerer fortere :-)

Anonymous poster hash: b486b...7dd
Skrevet

Okei :) Takk 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...