Gå til innhold

Soverutinene til de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner det å bli et mønster på sovinga og ikke bare at de sover og våkner som de vil? F.eks når begynner dere å passe litt på at de ikke sover lang dupp seint på ettermiddagen for å unngå at de holder det gående utover natta osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke startet enda hvertfall, 6 mnd gammel.

Minnes storesøster begynte rundt 4 mnd jeg, men glemmer jo så fort :-)

Har en gutt med veldig godt sovehjerte så sover hele natten uansett hvor mye han har sovet på dagtid :-)

Skrevet

Mulig vi har et "enkelt" barn, men hun er 3 mnd og vi har rutiner på søvn både på dag og natt. Det har vi hatt i snart en mnd, og det har vært litt jobb å få det på plass...

Skrevet

Tvillinger på seks mnd her. Har hatt rutiner siden de var tre mnd. De sover fra 18-06, 08-09, 11-13 og 16-16.30. Begge sover samtidig, så det er fullt mulig å danne rutiner fra ganske ung alder.

Anonymous poster hash: f014f...5a4

Skrevet

Tvillinger på seks mnd her. Har hatt rutiner siden de var tre mnd. De sover fra 18-06, 08-09, 11-13 og 16-16.30. Begge sover samtidig, så det er fullt mulig å danne rutiner fra ganske ung alder.

Anonymous poster hash: f014f...5a4

Kan jeg spørre om hvordan det gikk til at dere fikk disse rutinene? La du dem ned og så gikk det seg til?

Anonymous poster hash: f27b8...a93

Skrevet

Vekker dere de når de sove så korte dupper?

Anonymous poster hash: 674d2...7fc

Skrevet

Min første kunne ikke sove så sent som i 16-17 tida da hun var 6 mnd og oppover, for da holdt hun seg våken til 23 tida, ble overtrøtt og styrete. Så vi måtte legge opp dagene og planlegge slik at hun hadde en dupp om morgenen/formiddagen og en dupp tidlig ettermiddag for å unngå at hun var trøtt i 16-17 tida.

Anonymous poster hash: 5d512...3cb
Skrevet

Mulig vi har et "enkelt" barn, men hun er 3 mnd og vi har rutiner på søvn både på dag og natt. Det har vi hatt i snart en mnd, og det har vært litt jobb å få det på plass...

Dere har et enkelt barn, men det har vært litt jobb å få det på plass? Selvmotsigende? ;) Hvordan gjorde dere det?

Anonymous poster hash: 0983c...11c

Skrevet

#4, jeg lurer også på hvordan du fikk til dette? Her våkner babyen på 7 mnd alt fra kl 05 til kl 07:45 om morgenen, selv om han alltid sovner "på slaget" 19:15 på kveldene. På dagtid våkner han alltid etter 30 minutter, uansett hvor vi legger ham eller hva vi gjør. Vi klarer sjelden å få ham til å sove mer enn max to timer i løpet av hele dagen. Eneste stedet han kan sove litt lengre er om vi kjører bil.

Anonymous poster hash: 00911...f4c
Skrevet

Dere har et enkelt barn, men det har vært litt jobb å få det på plass? Selvmotsigende? ;) Hvordan gjorde dere det?

Anonymous poster hash: 0983c...11c

Gir setningen "det er mulig" bedre mening for deg? ;) Det er vårt første barn, så det er mulig hun er enkel å ha med å gjøre med tanke på at alt har gått rimelig greit... :D

Men uansett, det vi har gjort er å være "strenge" med rutinene, og fulgt de slavisk enten hun har hatt lyst eller ikke.

Hun har på dagen blitt lagt til samme tid uansett hva. (hun kan selvfølgelig sove utenom det også, men hun har sluttet med det ) Leggerutiner og stellerutiner er også helt like hver dag, og lille knøtt har verdens mest forutsigbare dager.

Ved å gjøre det samme til nesten nøyaktig samme tid hver dag har hun rett og slett funnet roen.

Nå ser dagene slik ut:

Opp kl 08:00. Søvn fra 09:00-10:00 (ca)

Søvn igjen fra 12:00-15:00. En liten dupp rundt 16:00. Søvn fra 17:30-18:30 og kveldsstellet starter 19:30 og vi er i seng til 20:00.

Skrevet

Wow, hun er 3 mnd og sover 17-18 timer i døgnet? Ja det vil jeg si er en usedvanlig enkel sovebaby :) Så heldig du er, Modesty Blaise! Hadde gitt maange penger for en slik liten syvsover :sovne:

Skrevet

Wow, hun er 3 mnd og sover 17-18 timer i døgnet? Ja det vil jeg si er en usedvanlig enkel sovebaby :) Så heldig du er, Modesty Blaise! Hadde gitt maange penger for en slik liten syvsover :sovne:

Jeg vet, og jeg klager heller ikke :D

Men vi har hatt endel heftige kvelder med mye gråting, og en baby som mente at 23:00 var riktig leggetid. Det har gått med mange timer på å ligge i sengen og trene på å slappe av....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...