Gå til innhold

Han vil ta abort, jeg klarer det ikke

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Alt er kaos nå, men en ting er sikkert, jeg vil ikke ta abort igjen. For ca tre år siden tok jeg en alt for hastet beslutning med med eks-kjæreste og tok med. Abort. Det var et smertehelvete uten ved like og jeg gjorde det fordi han ikke ville ha det. For å toppe det hele, ringte han meg rett etter jeg hadde tatt pillene(da er det ingen vei tilbake, for de tar livet av fosteret) og sa han angret og han ville ha barnet allikavel. Jeg var sønderknust, og skrek meg gjennom 9 timer med smerter uten noen gevinst. Jeg hadde mistet et barn, og en kjæreste fordi jeg var bitter og klarte ikke å la vær å klandre han. Jeg bestemte meg raskt at jeg angret og jeg kom aldri til å ta abort igjen med mindre det var kritiske omgivelser(at det var noe gale med barnet elns.) vi slo opp pga aborten, og vi har begge vært deprimert og lei oss hver for seg. Samtidig som dette fikk min onkel en nydelig datter som nå er to år, frisk og skjønn. Uheldig, og trist, for jeg binder min kjære søte kusine med mitt barn jeg aldri fikk. Jeg tenker på barnet hver gang jeg ser min kusine.

To år senere fikk jeg en fantastisk kjæreste(for ca 9 måneder siden) og vi elsker hverandre kjempehøyt på tross noen turbulente krangler og episoder. Jeg er22 og han er 21. Vi har nettopp flyttet inn i en skjønn leilighet som vi har malt og pusset litt opp. Vi har bodd her i ca to uker nå. Han studerer fullt( er ferdig med Bach om ett år) og jobber ved siden av i helger og jeg er nestleder på en restaurant og studerer deltid ved siden av. Vi har også en skjønn liten hund på ett år. For en liten uke siden tok jeg en graviditetstest som ble positiv etter mensen var forsinket. Jeg er6 uker på vei med morgenkvalme, tretthet og ømme bryster. Jeg er i sjokk, men jeg kan ikke ignorere den lille gledesfølelsen av å være gravid og vente et barn. Det er utrolig dårlig timing, men det vil det nå alltid være. Han har sagt fra dag en av at han vil ikke beholde barnet og vil at jeg skal ta abort. Han presiserer også at jeg vil ødelegge livet hans om jeg velger å beholde barnet. Han vet om den forrige aborten, og at jeg sliter med den per idag. Han mener jeg vil klare meg utmerket fin om jeg tar "bare" en til abort, og han sier han skal støtte meg fullt ut(med aborten). Jeg prøver å få han til å forstå at jeg kommer ikke til å klare det, og at den forrige aborten var et helvete som knakk meg helt. Da sier han at jeg skal ta aborten for han. Han sier at han har vurdert å beholde det, men at han ikke er klar. Han sier han er klar om to år. Jeg føler meg hjelpeløs og aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg forstår at aborten kommer til å ødelegge forholdet(jeg kommer til å klandre han fordi jeg vil beholde barnet, og jeg tar abort det mot min vilje ) og sånn som jeg ser det nå, kommer jeg til å miste han om jeg velger å beholde barnet. Det er helt uaktuelt for meg å ta abort, men jeg må prøve å få han til å forstå min sak. Jeg har full tro på at det kommer til å gå helt fint, mine foreldre støtter meg helt ut, og min far tilbyr til og med sitt hus til gratis lån(han skal flytte til utlandet) hvis jeg trenger det. Jeg ser ikke noe problem i å beholde det, og jeg vil bare få han til å forstå det.

Anonymous poster hash: d11ff...55b

Anonymous poster hash: d11ff...55b

Fortsetter under...

Huff dette høres ikke lett ut, og jeg vet faktisk akkurat åssen du har det.

Men ta for all del ikke abort om du ikke ønsker det!!

Vil du i det hele tatt være sammen med en mann som tvinger deg til å ta et sånt valg?

Eksen min sa akkurat det samme. "Jeg er klar om noen år" osv. Det var bare noen han sa for å prøve å overtale meg. Jeg tok ikke abort, og ble dermed alene. Har som deg masse støtte fra familie så det her kommer jeg til å klare fint. Du kan komme til å angre bittert på en abort, men du vil aldri angre på å ha fått et barn. Jeg er nå snart 7 mnd på vei og ser frem til å bli mamma selvom det er alene.

Høres ut som om du innerst inne vet hva som er rett for deg, hvertfall med din fortid. Lykke til, dette går bra! :)

Anonymous poster hash: f5b71...195

• 2 måneder senere...

Jeg lurer på om du/dere har brukt prevensjon, eventuelt om han visste at du ikke brukte det. Er fryktelig mange karer som blir "lurt" av dama på dette punktet og på en måte tvunget til å bli far. Hvis du er ærlig med deg selv, og fremdeles kan si at du har vært ærlig overfor kjæresten din, og at dette er et uhell, så synes jeg du har retten på din side. Men om du har "lurt" ham synes jeg han har mere han skulle ha sagt. Et barn skal man jo tross alt være to om, hele veien!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...