Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Var på første svangerskapskontroll for 1 uke siden. Er idag 8+4. Jeg har ved ett tilfelle dette svangerskapet som også er mitt første hatt vondt på høyre side i uke 5. Det varte 10 min så ga det seg og har siden ikke kjent noe. Jeg var bekymret den dagen jeg opplevde det å fikk da en undersøkelse hos fastlegen. Etter dette har jeg som sagt vært på 1 svangerskapskontroll og da lurte legen på om jeg ønsket en tidelig ultralyd og det sa jeg ja til. Fikk så time til dette. Men nå idag har jeg fått henvisning til gynekologisk poliklinikk. Å ble litt bekymret? Kan de ha sett noe på blodprøvene jeg tok på kontrollen som trenger videre utredning? Eller kan det være slik at fastlegen sendte henvisning om tidelig ultralyd til to forskjellig? Blir det gjort ultralyd på gynekologisk poliklinikk? Leste at dette var kun om man hadde mistanke om graviditet utenfor livmor eller spontanabort. Jeg har ikke blødd i svangerskapet. Det står også i brevet at jeg ikke er førsteprioritet så timen dato kan bli endret. Hva tror dere? Anonymous poster hash: c381d...7e3
MrsMilla Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 At du skal på tidlig ultralyd. Det gjøres gjerne på Gyn.pol. i første trimester. Null å bekymre seg for.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Takk for svar bør jeg ringe fastlegen å si at jeg har fått time begge stedene? Den andre er ikke før i slutten av uke 11. Eller skal jeg gå på begge? Anonymous poster hash: c381d...7e3
Camillok Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Rett som MrsMilla sier, ultralyden gjøres på gynekologisk poliklinikk (gynekologi og fødselsmedisin er samme spesialisering for leger). Du er ikke prioritert fordi du er henvist av en grei allmennlege, og det er derfor du ikke er prioritert. Men uansett så har du fått ultralyd og det er jo topp lykke til
Camillok Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Fastlegen vet du får time der, det er han/hun som har henvist deg.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Ja veldig glad for det! fastlegen min er veldig snill. Men har også fått time til en annen sonograf(privat) så fastlegen min har tydelig sendt henvisning både til han som driver privat og gynekologisk poliklinikk. Var redd gyn.pol var for en annen grunn, men har nå skjønt at det også er ultralyd. Vet fastlegen at jeg har fått time beggesteder? Tenker kanskje hun har henvist meg til 2 steder for at jeg skulle være sikker på å få time. Men nå som jeg har fått time til begge bør jeg ringe fastlegen å spørre om jeg skal avbestille den ene? Den på gyn.pol er nå til mandag, da er jeg 9 uker. Den jeg har fått time til privat er ikke før 20 desember og da er jeg 11+6. Føler ikke jeg har rett på 2 stk. Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: c381d...7e3
Camillok Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 Ta begge, spesielt den 11+6, da ser du hele babyen med armer, bein og alt
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 Ja hadde jeg måtte velge hadde jeg tatt den hvor jeg er nermest 12 fulgåtte uker. Men når jeg vet jeg har mulighet til å se allerede på mandag har jeg veldig lyst til det også. Ser alt bra ut da, kan jeg senke skuldrene litt mere enn hva jeg har gjort til nå, frem til neste ultralyd Anonymous poster hash: c381d...7e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå