Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #151 Skrevet 3. januar 2014 I prinsippet er jeg enig i at man bør ha 110% kontroll på hundene sine hvis de skal gå løse men det er det ytterst få som har, særlig hvis det er en annen hund i nærheten. Nå er det nå engang sånn at hunden på mange vis er en art "skapt" av oss mennesker, og at vi har et kollektivt ansvar for at de har det bra. Det innebærer at de får sjanse til å løpe, røre på seg og uttrykke sitt naturlige kroppsspråk. Senest i dag kom det en annen løs hund bort til min når vi gikk tur og jeg løsnet med en gang min hund for unngå en potensiell farlig situasjon. Eierne var i nærheten og alt gikk bra som vanlig. Dette er også et moment, at hunder i bånd faktisk kan bli aggressive av at de er bundet. Synes bare at dette også må frem i debatten. Jeg lar hunden min gå løs når det er minimal sjanse for at vi kan være ti sjenanse for noen. Synes nesten jeg må ta litt hensyn til hunden også, ikke bare til folk som er redde for/ ikke liker hunder. Det er jo derfor det finnes hundeparker og hundeklubber. Da kan dyrene være frie og sosialiseres. Utenfor tar man hensyn til menneskene. Anonymous poster hash: bb132...c4e Har hundeklubbene egne sletter og området der hundene får lov å løpe løs? En hel skog til hver klubb da kanskje? Hjelper ikke med 1 mål vet du. Fytti for en egoisme det er blant mange mennesker. Hold deg hjemme da, om omverden plager deg. Anonymous poster hash: 3a24a...707
sug lut Skrevet 3. januar 2014 #152 Skrevet 3. januar 2014 I prinsippet er jeg enig i at man bør ha 110% kontroll på hundene sine hvis de skal gå løse men det er det ytterst få som har, særlig hvis det er en annen hund i nærheten. Nå er det nå engang sånn at hunden på mange vis er en art "skapt" av oss mennesker, og at vi har et kollektivt ansvar for at de har det bra. Det innebærer at de får sjanse til å løpe, røre på seg og uttrykke sitt naturlige kroppsspråk. Senest i dag kom det en annen løs hund bort til min når vi gikk tur og jeg løsnet med en gang min hund for unngå en potensiell farlig situasjon. Eierne var i nærheten og alt gikk bra som vanlig. Dette er også et moment, at hunder i bånd faktisk kan bli aggressive av at de er bundet. Synes bare at dette også må frem i debatten. Jeg lar hunden min gå løs når det er minimal sjanse for at vi kan være ti sjenanse for noen. Synes nesten jeg må ta litt hensyn til hunden også, ikke bare til folk som er redde for/ ikke liker hunder. Det er jo derfor det finnes hundeparker og hundeklubber. Da kan dyrene være frie og sosialiseres. Utenfor tar man hensyn til menneskene. Anonymous poster hash: bb132...c4e Har hundeklubbene egne sletter og området der hundene får lov å løpe løs? En hel skog til hver klubb da kanskje? Hjelper ikke med 1 mål vet du. Fytti for en egoisme det er blant mange mennesker. Hold deg hjemme da, om omverden plager deg. Anonymous poster hash: 3a24a...707 Bikkja di klarer ikke å løpe i sving?
Gjest Løvemusene Skrevet 3. januar 2014 #153 Skrevet 3. januar 2014 Jeg har ligget på sykehus i en måned som barn pga en SNILL hund som ikke trengte å gå i bånd Ble forøvrig bitt i rattataen igjen et par år senere av en dobermann eller hva de heter... :'(
mamma_til_verdens_beste Skrevet 3. januar 2014 #154 Skrevet 3. januar 2014 I prinsippet er jeg enig i at man bør ha 110% kontroll på hundene sine hvis de skal gå løse men det er det ytterst få som har, særlig hvis det er en annen hund i nærheten. Nå er det nå engang sånn at hunden på mange vis er en art "skapt" av oss mennesker, og at vi har et kollektivt ansvar for at de har det bra. Det innebærer at de får sjanse til å løpe, røre på seg og uttrykke sitt naturlige kroppsspråk. Senest i dag kom det en annen løs hund bort til min når vi gikk tur og jeg løsnet med en gang min hund for unngå en potensiell farlig situasjon. Eierne var i nærheten og alt gikk bra som vanlig. Dette er også et moment, at hunder i bånd faktisk kan bli aggressive av at de er bundet. Synes bare at dette også må frem i debatten. Jeg lar hunden min gå løs når det er minimal sjanse for at vi kan være ti sjenanse for noen. Synes nesten jeg må ta litt hensyn til hunden også, ikke bare til folk som er redde for/ ikke liker hunder. Det er jo derfor det finnes hundeparker og hundeklubber. Da kan dyrene være frie og sosialiseres. Utenfor tar man hensyn til menneskene. Anonymous poster hash: bb132...c4e Har hundeklubbene egne sletter og området der hundene får lov å løpe løs? En hel skog til hver klubb da kanskje? Hjelper ikke med 1 mål vet du. Fytti for en egoisme det er blant mange mennesker. Hold deg hjemme da, om omverden plager deg. Anonymous poster hash: 3a24a...707 Bikkja di klarer ikke å løpe i sving? Haha, sug lut. Prøv å løp rundt og rundt du da, så skal du se hvor moro det er Jeg synes nå selv jeg er et relativt snilt menneske med respekt for andre, men jeg kjenner at jeg i alle fall IKKE skal ha hundene i bånd når det er så mange mennesker som tror de eier hele jordkloden for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #155 Skrevet 3. januar 2014 I prinsippet er jeg enig i at man bør ha 110% kontroll på hundene sine hvis de skal gå løse men det er det ytterst få som har, særlig hvis det er en annen hund i nærheten. Nå er det nå engang sånn at hunden på mange vis er en art "skapt" av oss mennesker, og at vi har et kollektivt ansvar for at de har det bra. Det innebærer at de får sjanse til å løpe, røre på seg og uttrykke sitt naturlige kroppsspråk. Senest i dag kom det en annen løs hund bort til min når vi gikk tur og jeg løsnet med en gang min hund for unngå en potensiell farlig situasjon. Eierne var i nærheten og alt gikk bra som vanlig. Dette er også et moment, at hunder i bånd faktisk kan bli aggressive av at de er bundet. Synes bare at dette også må frem i debatten. Jeg lar hunden min gå løs når det er minimal sjanse for at vi kan være ti sjenanse for noen. Synes nesten jeg må ta litt hensyn til hunden også, ikke bare til folk som er redde for/ ikke liker hunder. Det er jo derfor det finnes hundeparker og hundeklubber. Da kan dyrene være frie og sosialiseres. Utenfor tar man hensyn til menneskene. Anonymous poster hash: bb132...c4e Har hundeklubbene egne sletter og området der hundene får lov å løpe løs? En hel skog til hver klubb da kanskje? Hjelper ikke med 1 mål vet du. Fytti for en egoisme det er blant mange mennesker. Hold deg hjemme da, om omverden plager deg. Anonymous poster hash: 3a24a...707 Bikkja di klarer ikke å løpe i sving? Haha, sug lut. Prøv å løp rundt og rundt du da, så skal du se hvor moro det er Jeg synes nå selv jeg er et relativt snilt menneske med respekt for andre, men jeg kjenner at jeg i alle fall IKKE skal ha hundene i bånd når det er så mange mennesker som tror de eier hele jordkloden for seg selv. Slike som deg er grunnen til at oss dyreeiere har så dårlig rykte. FYSJ, blir KVALM av holdningen din! Om bikkja di hadde funnet ut at den skulle løpe etter meg skulle jeg gjort det månelyst for deg! Anonymous poster hash: 20b95...0b2
Katteskinnet Skrevet 3. januar 2014 #156 Skrevet 3. januar 2014 Idioter finnes det over alt. Noen har til og med hund. Alle dere som har ordentlige uheldige møter med hund burde egentlig ta kontakt med Mattilsynet. Så det blir vanskeligere å ha et hundehold som skremmer og potensielt skader noen. Kanskje det burde komme krav til at man må gå på kurs for å få lov til å anskaffe seg hund. Men at noen er idioter, burde ikke ødelegge for alle. Jeg elsker å se min hund boltre seg i skogen løs. Tilkaller han alltid dersom det kommer noen. Overholder båndtvangen sommerhalvåret. Forsøker å oppdra en hund som kan oppføre seg i alle situasjoner. Og jeg tar opp hundebæsjen alle andre steder enn langt opp i skogen utenfor stiene. Tar tom opp andres bæsj innimellom, bare fordi jeg syns det er ille om noen skulle tro det var jeg som ikke hadde plukket opp.... Anonymous poster hash: bcd7b...ce0 Og jeg synes det er så koselig å møte hunder som går løs på tur. Har aldri opplevd noe ubehagelig, bare blide, snille, glade hunder - elle rhunder som ikke er interessert i meg, men kun løper, snuser i bakken osv. De fleste kaller inn hundene når de ser meg. Det som er trist er den panikken jeg noen ganger ser i hundeeiernes nblikk fordi de ftykter å få en rasende skyllebøtte fra meg fordi hunde løper løs. Det betyr vel at de har møtt en del grinebitere tidligere. Anonymous poster hash: ccea8...67d Grinebitere? Så mennesker som er redd, allergisk eller bare ikke vil ha en fremmed hund i fleisen er grinebitere? Jøss...
mamma_til_verdens_beste Skrevet 3. januar 2014 #157 Skrevet 3. januar 2014 I prinsippet er jeg enig i at man bør ha 110% kontroll på hundene sine hvis de skal gå løse men det er det ytterst få som har, særlig hvis det er en annen hund i nærheten. Nå er det nå engang sånn at hunden på mange vis er en art "skapt" av oss mennesker, og at vi har et kollektivt ansvar for at de har det bra. Det innebærer at de får sjanse til å løpe, røre på seg og uttrykke sitt naturlige kroppsspråk. Senest i dag kom det en annen løs hund bort til min når vi gikk tur og jeg løsnet med en gang min hund for unngå en potensiell farlig situasjon. Eierne var i nærheten og alt gikk bra som vanlig. Dette er også et moment, at hunder i bånd faktisk kan bli aggressive av at de er bundet. Synes bare at dette også må frem i debatten. Jeg lar hunden min gå løs når det er minimal sjanse for at vi kan være ti sjenanse for noen. Synes nesten jeg må ta litt hensyn til hunden også, ikke bare til folk som er redde for/ ikke liker hunder. Det er jo derfor det finnes hundeparker og hundeklubber. Da kan dyrene være frie og sosialiseres. Utenfor tar man hensyn til menneskene. Anonymous poster hash: bb132...c4e Har hundeklubbene egne sletter og området der hundene får lov å løpe løs? En hel skog til hver klubb da kanskje? Hjelper ikke med 1 mål vet du. Fytti for en egoisme det er blant mange mennesker. Hold deg hjemme da, om omverden plager deg. Anonymous poster hash: 3a24a...707 Bikkja di klarer ikke å løpe i sving? Haha, sug lut. Prøv å løp rundt og rundt du da, så skal du se hvor moro det er Jeg synes nå selv jeg er et relativt snilt menneske med respekt for andre, men jeg kjenner at jeg i alle fall IKKE skal ha hundene i bånd når det er så mange mennesker som tror de eier hele jordkloden for seg selv. Slike som deg er grunnen til at oss dyreeiere har så dårlig rykte. FYSJ, blir KVALM av holdningen din! Om bikkja di hadde funnet ut at den skulle løpe etter meg skulle jeg gjort det månelyst for deg! Anonymous poster hash: 20b95...0b2 Nå løper ikke mine hunder etter mennesker, men det kunne jo vært interessant å sett det bli månelyst
sug lut Skrevet 3. januar 2014 #158 Skrevet 3. januar 2014 Bikkja di klarer ikke å løpe i sving? Haha, sug lut. Prøv å løp rundt og rundt du da, så skal du se hvor moro det er Jeg synes nå selv jeg er et relativt snilt menneske med respekt for andre, men jeg kjenner at jeg i alle fall IKKE skal ha hundene i bånd når det er så mange mennesker som tror de eier hele jordkloden for seg selv. Og heeeeeelt uten brist i logikken. Splint? Bjelke?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #159 Skrevet 3. januar 2014 I prinsippet er jeg enig i at man bør ha 110% kontroll på hundene sine hvis de skal gå løse men det er det ytterst få som har, særlig hvis det er en annen hund i nærheten. Nå er det nå engang sånn at hunden på mange vis er en art "skapt" av oss mennesker, og at vi har et kollektivt ansvar for at de har det bra. Det innebærer at de får sjanse til å løpe, røre på seg og uttrykke sitt naturlige kroppsspråk. Senest i dag kom det en annen løs hund bort til min når vi gikk tur og jeg løsnet med en gang min hund for unngå en potensiell farlig situasjon. Eierne var i nærheten og alt gikk bra som vanlig. Dette er også et moment, at hunder i bånd faktisk kan bli aggressive av at de er bundet. Synes bare at dette også må frem i debatten. Jeg lar hunden min gå løs når det er minimal sjanse for at vi kan være ti sjenanse for noen. Synes nesten jeg må ta litt hensyn til hunden også, ikke bare til folk som er redde for/ ikke liker hunder. Det er jo derfor det finnes hundeparker og hundeklubber. Da kan dyrene være frie og sosialiseres. Utenfor tar man hensyn til menneskene. Anonymous poster hash: bb132...c4e Har hundeklubbene egne sletter og området der hundene får lov å løpe løs? En hel skog til hver klubb da kanskje? Hjelper ikke med 1 mål vet du. Fytti for en egoisme det er blant mange mennesker. Hold deg hjemme da, om omverden plager deg. Anonymous poster hash: 3a24a...707 Bikkja di klarer ikke å løpe i sving? Haha, sug lut. Prøv å løp rundt og rundt du da, så skal du se hvor moro det er Jeg synes nå selv jeg er et relativt snilt menneske med respekt for andre, men jeg kjenner at jeg i alle fall IKKE skal ha hundene i bånd når det er så mange mennesker som tror de eier hele jordkloden for seg selv. Så du kommer ikke til å ha hunden i bånd bare på trass? Venninna mi driver hundeskole, har vært med henne noen ganger. Og tro meg, det er jo ikke akkurat sånn at hundene løper i sirkel og jager sin egen hale, det er MER ENN NOK PLASS til å løpe seg slitne (både for hund og eier ). Anonymous poster hash: 1f7cf...ebd
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #160 Skrevet 3. januar 2014 Sønnen min ble bitt av en av disse "Neida han er bare snill" hundene. Uten at han hadde oppsøkt den engang. Brudd i flere fingre og uker med antibiotika. Eierne avlivet hunden på dagen uten at vi sa noe. Da blir man ikke akkurat veldig interessert i å hilse på fremmede hunder. Jeg er glad i hunder selv, og hadde en i 12 år. Men fremmede hunder vil jeg slippe å tvinges til å hilse på. Helt enkelt. Anonymous poster hash: 95056...caf
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #161 Skrevet 3. januar 2014 Synes det er respektløst å ikke ha hund i bånd. Jeg er redd hunder, de senser frykten min og det kan utløse uheldige situasjoner. Anonymous poster hash: 965e2...ad7
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #162 Skrevet 3. januar 2014 Synes det er respektløst å ikke ha hund i bånd. Jeg er redd hunder, de senser frykten min og det kan utløse uheldige situasjoner.Anonymous poster hash: 965e2...ad7 Så fordi du er redd skal alle hunder i Norges land ha et begrenset liv i bånd ? ? Makan ! Hva med å skaffe seg hjelp for frykten ? Syns alle hundeeiere skal ta hensyn, oppdra hundene sine, følge norsk lov. Men aldri i verden om jeg vil ha hunden min i bånd 24/7 fordi enkelte mennesker er redde. Anonymous poster hash: bcd7b...ce0
Bustetroll Skrevet 3. januar 2014 Forfatter #163 Skrevet 3. januar 2014 Synes det er respektløst å ikke ha hund i bånd. Jeg er redd hunder, de senser frykten min og det kan utløse uheldige situasjoner.Anonymous poster hash: 965e2...ad7 Så fordi du er redd skal alle hunder i Norges land ha et begrenset liv i bånd ? ? Makan ! Hva med å skaffe seg hjelp for frykten ? Syns alle hundeeiere skal ta hensyn, oppdra hundene sine, følge norsk lov. Men aldri i verden om jeg vil ha hunden min i bånd 24/7 fordi enkelte mennesker er redde. Anonymous poster hash: bcd7b...ce0 Men da skal du ha kontroll på hunden din Det er ingen som sier at alle hunder skal være i bånd 24/7, men de som ikke er i bånd, de skal lystre eieren sin 100%, og det skal ikke være "mulig" at hunden bare løper bort til fremmede, andre hunder, eller barn på veien. Er det sjanse for at det skjer, SKAL hunden være i bånd. Såpass respekt skal man ha for andre mennesker. Det er ikke bare å skaffe hjelp for frykten sin. Min hunderedsel gikk heldigvis over av seg selv, men slike med holdninger som deg, gjorde at jeg som BARN, følte meg ubetydelig, dum, og liten bare fordi jeg hadde en redsel som alle syntes var "teit". Spesielt når vokse mennesker ikke viste respekt, lot hunden løpe rundt løs i huset mens jeg var på besøk der osv.. fysj.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #164 Skrevet 3. januar 2014 En ærlig sak å være redd, bare ikke bli som barnehateren vi var ute for. Hun satt på LEKEROMMET å slo etter ungene. Når jeg ba henne sette seg et annet sted fordi hun satt på et LEKEROM og derfor måtte regne med det var barn der, fikk jeg til svar at hun satt hvor hun ville... Hensyn/respekt/forståelse må gå begge veier! Anonymous poster hash: e5c7c...a5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå