Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #76 Skrevet 28. november 2013 Hunden min går løs hver eneste dag. Stort sett i gata og ellers i skogen. Hun er lydig, men veldig sosial, så noen ganger kan nok lysten ta overhånd. Har aldri turt å prøve det i praksis, så tar alltid på bånd hvis andre hunder kommer. Mennesker går hun aldri bort til uten lov. Har ellers aldri sett henne aggressiv mot andre, verken mennesker eller dyr. Hun elsker å løpe og bevege seg. Hente pinner, snuse etter i mørket, bade og hoppe. Det ønsker jeg at hun skal få gjøre så mye som mulig løs. Anonymous poster hash: 2ba3d...bc8
bonus*mamma Skrevet 28. november 2013 #77 Skrevet 28. november 2013 Jeg har ikke tall på hvor mange ganger det har kommet vilt fremmende mennesker (både voksne og barn) som bare busende oppsøker hunden min og skal ta på hunden, klå på den bare fordi den er såååå søt og bare må like å bli tatt på av fremmede mennesker (og nei det er faktisk ikke alle bikkjer eller eiere som sette pris på uoppdragne unger eller som må plage oss). Har opplevd det samme! må bare nevne en episode. Jeg hadde med min 12 uker gamle valp i parken, søt og sjarmerende som få. Et par jenter med mora på slep kom bort. Og moren spør om de kan klappe, mens jentene allerede er igang med å "overfalle" valpen. - Ja, men han biter, sier jeg og setter opp et like smørblidt smil som det jeg blir møtt med. - (smiler,smiler) hææ? hva mener du??????? (sjokkert, vantro blikk fra mor) - Jo, jeg vil bare at du skal være klar over at han biter. Han er en valp! Fortsatt like smørblid - (mor røsker meg seg barna litt snurt og forlater oss) He, he.. Har tipset flere om å prøve dette. Knall suksess hver gang. Funker imidlertid bare i tidlig valpeperiode. (men man kan jo ev. variere med lopper, lus eller andre ting) Er nok mange som tar det for gitt at både hund og hundeeiere setter STOR pris på at de tar seg tid til å kose/hilse på vår hund. HVOR TAR DE DET FRA sier jeg bare??
Bustetroll Skrevet 28. november 2013 Forfatter #78 Skrevet 28. november 2013 I prinsippet er jeg enig i at man bør ha 110% kontroll på hundene sine hvis de skal gå løse men det er det ytterst få som har, særlig hvis det er en annen hund i nærheten. Nå er det nå engang sånn at hunden på mange vis er en art "skapt" av oss mennesker, og at vi har et kollektivt ansvar for at de har det bra. Det innebærer at de får sjanse til å løpe, røre på seg og uttrykke sitt naturlige kroppsspråk. Senest i dag kom det en annen løs hund bort til min når vi gikk tur og jeg løsnet med en gang min hund for unngå en potensiell farlig situasjon. Eierne var i nærheten og alt gikk bra som vanlig. Dette er også et moment, at hunder i bånd faktisk kan bli aggressive av at de er bundet. Synes bare at dette også må frem i debatten. Jeg lar hunden min gå løs når det er minimal sjanse for at vi kan være ti sjenanse for noen. Synes nesten jeg må ta litt hensyn til hunden også, ikke bare til folk som er redde for/ ikke liker hunder. Men løper hunden din bort og hopper på vilt fremmede på gaten? Velter barnevogner, eller hopper på barna oppi den?
Bustetroll Skrevet 28. november 2013 Forfatter #79 Skrevet 28. november 2013 Men så er det jo de som er sååååå flinke og setter igjen hunden i bånd ca rett utenfor butikkdøra.Har opplevd å måtte reise til neste butikk å handle fordi guttungen ikke tør å gå inn. Han er livredd hunder han ikke "kjenner". Det går stort sett greit med hunder til venner som han har hilst på tidligere, men ikke fremmede. Jeg er selv ikke redd for hunder og er veldig glad i hunder, men har veldig respekt for de.Uansett hvor snill eieren sier hundene er, så vet man desverre aldri. Anonymous poster hash: 0793d...8b3 Det er faktisk ikke lov å binde hunden utenfor butikken. Anonymous poster hash: bcd7b...ce0 helt riktig. ikke mange som er klar over det
Bustetroll Skrevet 28. november 2013 Forfatter #80 Skrevet 28. november 2013 I tettbebygde strøk er det båndtvang hele året. Anonymous poster hash: 44508...de9 Det er det i hele Norge.. Det stemmer iallefall ikke. Anonymous poster hash: bcd7b...ce0 Jo, det gjør det:p Skal hunden gå løs utenom båndtvang, skal du ha 100% kontroll på hunden. Man skal ALLTID ha hunden i bånd, dersom den kan være til sjeanse for andre. Utenom hundeparker og eget hjem så klart
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #81 Skrevet 28. november 2013 En skulle ønske folk tok ansvar for dyrene sine, for her får vi ofte besøk av en hund som stikker fra eieren sin når den føler for det. Nå ringer vi Falken når vi ser den slik at eieren får en fin ekstra kostnad med å hente den ut igjen. Anonymous poster hash: 86b16...7a4
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #82 Skrevet 28. november 2013 ENIG!! Datteren min ble doset ned av en diger hund på 80 kilo. Vi gikk tur langs veien og hunden kom løpende bak oss og hoppet opp på ryggen til datteren min som var 2 år. Fy faen så forbanna jeg ble! Eier sa ikke engang unnskyld eller noe. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: f7061b6a1fb7cff64edf1c92236c85fb"] f7061...5fb [/acronym] Husker pappa truet med å drepe en kar i frognerparken. (Ehm, dette hørtes ikke bra ut, men det var jo klart ikke bokstavelig ment:P) Jeg var vel 6-7 år, og broren min og jeg skulle stå på rulleskøyter. Så kommer det en diiiiiiiger husky bort til meg, og bare snuste, hoppet, snuste, og skulle "leke" med meg. Jeg holdte på å gå i bakken, og hylte og grein som om noen prøvde å drepe meg. Pappa var ikke særlig høffelig med den eieren etterpå for å si det sånn:p Jeg kontakta politiet og kort fortalt: Den bikkja lever ikke lengre nå Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: f7061b6a1fb7cff64edf1c92236c85fb"] f7061...5fb [/acronym] HVA?? Det det tror jeg ikke på! Man dreper ikke en hund bare fordi den snuser på og vil leke med et barn. Det der var EIERENS skyld, ikke hundens - for den var jo faktisk tydeligvis bare snill - den kunne ikke noe for at dne hadde blitrt sluppet løs. De kan ikke være så dårlig rettsikkerhet for hunder at de får dødsstraff for så lite! Hvis dette er tilfelle, mener jeg faren din er et forferdelig menneske. [i]Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: ccea84076d0afc7644e6ccb2d4dbd67d"] ccea8...67d [/acronym] [/i]
Bustetroll Skrevet 28. november 2013 Forfatter #83 Skrevet 28. november 2013 ENIG!! Datteren min ble doset ned av en diger hund på 80 kilo. Vi gikk tur langs veien og hunden kom løpende bak oss og hoppet opp på ryggen til datteren min som var 2 år. Fy faen så forbanna jeg ble! Eier sa ikke engang unnskyld eller noe. Anonymous poster hash: f7061...5fb Husker pappa truet med å drepe en kar i frognerparken. (Ehm, dette hørtes ikke bra ut, men det var jo klart ikke bokstavelig ment:P) Jeg var vel 6-7 år, og broren min og jeg skulle stå på rulleskøyter. Så kommer det en diiiiiiiger husky bort til meg, og bare snuste, hoppet, snuste, og skulle "leke" med meg. Jeg holdte på å gå i bakken, og hylte og grein som om noen prøvde å drepe meg. Pappa var ikke særlig høffelig med den eieren etterpå for å si det sånn:p Jeg kontakta politiet og kort fortalt: Den bikkja lever ikke lengre nå Anonymous poster hash: f7061...5fb HVA?? Det det tror jeg ikke på! Man dreper ikke en hund bare fordi den snuser på og vil leke med et barn. Det der var EIERENS skyld, ikke hundens - for den var jo faktisk tydeligvis bare snill - den kunne ikke noe for at dne hadde blitrt sluppet løs. De kan ikke være så dårlig rettsikkerhet for hunder at de får dødsstraff for så lite! Hvis dette er tilfelle, mener jeg faren din er et forferdelig menneske. Anonymous poster hash: ccea8...67d wæææ, det var ikke jeg som skrev det! Faren min kjefta bare på eieren til huskyen, så dro vi hjem
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #84 Skrevet 28. november 2013 ENIG!! Datteren min ble doset ned av en diger hund på 80 kilo. Vi gikk tur langs veien og hunden kom løpende bak oss og hoppet opp på ryggen til datteren min som var 2 år. Fy faen så forbanna jeg ble! Eier sa ikke engang unnskyld eller noe. Anonymous poster hash: f7061...5fb Husker pappa truet med å drepe en kar i frognerparken. (Ehm, dette hørtes ikke bra ut, men det var jo klart ikke bokstavelig ment:P) Jeg var vel 6-7 år, og broren min og jeg skulle stå på rulleskøyter. Så kommer det en diiiiiiiger husky bort til meg, og bare snuste, hoppet, snuste, og skulle "leke" med meg. Jeg holdte på å gå i bakken, og hylte og grein som om noen prøvde å drepe meg. Pappa var ikke særlig høffelig med den eieren etterpå for å si det sånn:p Jeg kontakta politiet og kort fortalt: Den bikkja lever ikke lengre nå Anonymous poster hash: f7061...5fb HVA?? Det det tror jeg ikke på! Man dreper ikke en hund bare fordi den snuser på og vil leke med et barn. Det der var EIERENS skyld, ikke hundens - for den var jo faktisk tydeligvis bare snill - den kunne ikke noe for at dne hadde blitrt sluppet løs. De kan ikke være så dårlig rettsikkerhet for hunder at de får dødsstraff for så lite! Hvis dette er tilfelle, mener jeg faren din er et forferdelig menneske. Anonymous poster hash: ccea8...67d Dessverre er det ikke lov å drepe eieren. Det burde i stedet være mulig å forby idioter å ha hund for alltid (og gi straff i form av bøter eller fengsel om det ikke overholdes). Og ja, det gjelder alle dere som lar hunden gå uten bånd i boligområder eller på godt besøkte turstier, og det gjelder dere som ikke har respekt for at andre folk ikke er like glad i hunden deres, er allergiske eller redde. Spesielt barn. Hunden er deres ansvar alene, og dere kan ikke forvente at andre tar hensyn til at dere vil ha en hund. Anonymous poster hash: 96564...319
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #85 Skrevet 28. november 2013 ENIG!! Datteren min ble doset ned av en diger hund på 80 kilo. Vi gikk tur langs veien og hunden kom løpende bak oss og hoppet opp på ryggen til datteren min som var 2 år. Fy faen så forbanna jeg ble! Eier sa ikke engang unnskyld eller noe. Anonymous poster hash: f7061...5fb Husker pappa truet med å drepe en kar i frognerparken. (Ehm, dette hørtes ikke bra ut, men det var jo klart ikke bokstavelig ment:P) Jeg var vel 6-7 år, og broren min og jeg skulle stå på rulleskøyter. Så kommer det en diiiiiiiger husky bort til meg, og bare snuste, hoppet, snuste, og skulle "leke" med meg. Jeg holdte på å gå i bakken, og hylte og grein som om noen prøvde å drepe meg. Pappa var ikke særlig høffelig med den eieren etterpå for å si det sånn:p Jeg kontakta politiet og kort fortalt: Den bikkja lever ikke lengre nå Anonymous poster hash: f7061...5fb HVA?? Det det tror jeg ikke på! Man dreper ikke en hund bare fordi den snuser på og vil leke med et barn. Det der var EIERENS skyld, ikke hundens - for den var jo faktisk tydeligvis bare snill - den kunne ikke noe for at dne hadde blitrt sluppet løs. De kan ikke være så dårlig rettsikkerhet for hunder at de får dødsstraff for så lite! Hvis dette er tilfelle, mener jeg faren din er et forferdelig menneske. Anonymous poster hash: ccea8...67d wæææ, det var ikke jeg som skrev det! Faren min kjefta bare på eieren til huskyen, så dro vi hjem OK, puh, det var da enda godt! Fikk helt vondt i hjertet av å tenke på den stakkars glade, snille (men kanskje smummelt utseende) vofsen som måtte børe med livet fordi den fikk gå løs og ville leke. Anonymous poster hash: ccea8...67d
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #86 Skrevet 28. november 2013 Med dette mener jeg så klart ikke hunder som vil leke skal avlives. I slike tilfeller burde det falde en bøte for å ikke ha kontroll på hunden ved anmeldelse. Dersom hunden er til fare/angriper mennesker eller andre dyr må hunden i verste fall avlives. Man burde hatt prikker slik som på førerkort slik at man etterhvert får forbud mot hundehold dersom man gjentatte ganger ikke har kontroll. Anonymous poster hash: 96564...319
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #87 Skrevet 28. november 2013 ENIG!! Datteren min ble doset ned av en diger hund på 80 kilo. Vi gikk tur langs veien og hunden kom løpende bak oss og hoppet opp på ryggen til datteren min som var 2 år. Fy faen så forbanna jeg ble! Eier sa ikke engang unnskyld eller noe. Anonymous poster hash: f7061...5fb Husker pappa truet med å drepe en kar i frognerparken. (Ehm, dette hørtes ikke bra ut, men det var jo klart ikke bokstavelig ment:P) Jeg var vel 6-7 år, og broren min og jeg skulle stå på rulleskøyter. Så kommer det en diiiiiiiger husky bort til meg, og bare snuste, hoppet, snuste, og skulle "leke" med meg. Jeg holdte på å gå i bakken, og hylte og grein som om noen prøvde å drepe meg. Pappa var ikke særlig høffelig med den eieren etterpå for å si det sånn:p Jeg kontakta politiet og kort fortalt: Den bikkja lever ikke lengre nå Anonymous poster hash: f7061...5fb HVA?? Det det tror jeg ikke på! Man dreper ikke en hund bare fordi den snuser på og vil leke med et barn. Det der var EIERENS skyld, ikke hundens - for den var jo faktisk tydeligvis bare snill - den kunne ikke noe for at dne hadde blitrt sluppet løs. De kan ikke være så dårlig rettsikkerhet for hunder at de får dødsstraff for så lite! Hvis dette er tilfelle, mener jeg faren din er et forferdelig menneske. Anonymous poster hash: ccea8...67d Dessverre er det ikke lov å drepe eieren. Det burde i stedet være mulig å forby idioter å ha hund for alltid (og gi straff i form av bøter eller fengsel om det ikke overholdes). Og ja, det gjelder alle dere som lar hunden gå uten bånd i boligområder eller på godt besøkte turstier, og det gjelder dere som ikke har respekt for at andre folk ikke er like glad i hunden deres, er allergiske eller redde. Spesielt barn. Hunden er deres ansvar alene, og dere kan ikke forvente at andre tar hensyn til at dere vil ha en hund. Anonymous poster hash: 96564...319 Jo, jeg syns hundeeiere kan forvente at andre også tar litt hensyn til dem og til deres ønske om å ha hund. Er du klar over hvor stor helsemessig gevinst det er for samfunnet og enkeltpersoner med hund?? Da syns jeg også at samfunnet skal legge litt til rette for hundehold, og ikke opptre som om hunder var djevels avkom. Anonymous poster hash: ccea8...67d
Bustetroll Skrevet 28. november 2013 Forfatter #88 Skrevet 28. november 2013 ENIG!! Datteren min ble doset ned av en diger hund på 80 kilo. Vi gikk tur langs veien og hunden kom løpende bak oss og hoppet opp på ryggen til datteren min som var 2 år. Fy faen så forbanna jeg ble! Eier sa ikke engang unnskyld eller noe. Anonymous poster hash: f7061...5fb Husker pappa truet med å drepe en kar i frognerparken. (Ehm, dette hørtes ikke bra ut, men det var jo klart ikke bokstavelig ment:P) Jeg var vel 6-7 år, og broren min og jeg skulle stå på rulleskøyter. Så kommer det en diiiiiiiger husky bort til meg, og bare snuste, hoppet, snuste, og skulle "leke" med meg. Jeg holdte på å gå i bakken, og hylte og grein som om noen prøvde å drepe meg. Pappa var ikke særlig høffelig med den eieren etterpå for å si det sånn:p Jeg kontakta politiet og kort fortalt: Den bikkja lever ikke lengre nå Anonymous poster hash: f7061...5fb HVA?? Det det tror jeg ikke på! Man dreper ikke en hund bare fordi den snuser på og vil leke med et barn. Det der var EIERENS skyld, ikke hundens - for den var jo faktisk tydeligvis bare snill - den kunne ikke noe for at dne hadde blitrt sluppet løs. De kan ikke være så dårlig rettsikkerhet for hunder at de får dødsstraff for så lite! Hvis dette er tilfelle, mener jeg faren din er et forferdelig menneske. Anonymous poster hash: ccea8...67d wæææ, det var ikke jeg som skrev det! Faren min kjefta bare på eieren til huskyen, så dro vi hjem OK, puh, det var da enda godt! Fikk helt vondt i hjertet av å tenke på den stakkars glade, snille (men kanskje smummelt utseende) vofsen som måtte børe med livet fordi den fikk gå løs og ville leke. Anonymous poster hash: ccea8...67d hehe neeeeii Er jo ikke vofsen sin feil =)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #89 Skrevet 28. november 2013 ENIG!! Datteren min ble doset ned av en diger hund på 80 kilo. Vi gikk tur langs veien og hunden kom løpende bak oss og hoppet opp på ryggen til datteren min som var 2 år. Fy faen så forbanna jeg ble! Eier sa ikke engang unnskyld eller noe. Anonymous poster hash: f7061...5fb Husker pappa truet med å drepe en kar i frognerparken. (Ehm, dette hørtes ikke bra ut, men det var jo klart ikke bokstavelig ment:P) Jeg var vel 6-7 år, og broren min og jeg skulle stå på rulleskøyter. Så kommer det en diiiiiiiger husky bort til meg, og bare snuste, hoppet, snuste, og skulle "leke" med meg. Jeg holdte på å gå i bakken, og hylte og grein som om noen prøvde å drepe meg. Pappa var ikke særlig høffelig med den eieren etterpå for å si det sånn:p Jeg kontakta politiet og kort fortalt: Den bikkja lever ikke lengre nå Anonymous poster hash: f7061...5fb HVA?? Det det tror jeg ikke på! Man dreper ikke en hund bare fordi den snuser på og vil leke med et barn. Det der var EIERENS skyld, ikke hundens - for den var jo faktisk tydeligvis bare snill - den kunne ikke noe for at dne hadde blitrt sluppet løs. De kan ikke være så dårlig rettsikkerhet for hunder at de får dødsstraff for så lite! Hvis dette er tilfelle, mener jeg faren din er et forferdelig menneske. Anonymous poster hash: ccea8...67d wæææ, det var ikke jeg som skrev det! Faren min kjefta bare på eieren til huskyen, så dro vi hjem OK, puh, det var da enda godt! Fikk helt vondt i hjertet av å tenke på den stakkars glade, snille (men kanskje smummelt utseende) vofsen som måtte børe med livet fordi den fikk gå løs og ville leke. Anonymous poster hash: ccea8...67d hehe neeeeii Er jo ikke vofsen sin feil =) sMummel, faktisk! Det er vel enda verre enn skummel ;-) Anonymous poster hash: ccea8...67d
Bustetroll Skrevet 28. november 2013 Forfatter #90 Skrevet 28. november 2013 ENIG!! Datteren min ble doset ned av en diger hund på 80 kilo. Vi gikk tur langs veien og hunden kom løpende bak oss og hoppet opp på ryggen til datteren min som var 2 år. Fy faen så forbanna jeg ble! Eier sa ikke engang unnskyld eller noe. Anonymous poster hash: f7061...5fb Husker pappa truet med å drepe en kar i frognerparken. (Ehm, dette hørtes ikke bra ut, men det var jo klart ikke bokstavelig ment:P) Jeg var vel 6-7 år, og broren min og jeg skulle stå på rulleskøyter. Så kommer det en diiiiiiiger husky bort til meg, og bare snuste, hoppet, snuste, og skulle "leke" med meg. Jeg holdte på å gå i bakken, og hylte og grein som om noen prøvde å drepe meg. Pappa var ikke særlig høffelig med den eieren etterpå for å si det sånn:p Jeg kontakta politiet og kort fortalt: Den bikkja lever ikke lengre nå Anonymous poster hash: f7061...5fb HVA?? Det det tror jeg ikke på! Man dreper ikke en hund bare fordi den snuser på og vil leke med et barn. Det der var EIERENS skyld, ikke hundens - for den var jo faktisk tydeligvis bare snill - den kunne ikke noe for at dne hadde blitrt sluppet løs. De kan ikke være så dårlig rettsikkerhet for hunder at de får dødsstraff for så lite! Hvis dette er tilfelle, mener jeg faren din er et forferdelig menneske. Anonymous poster hash: ccea8...67d Dessverre er det ikke lov å drepe eieren. Det burde i stedet være mulig å forby idioter å ha hund for alltid (og gi straff i form av bøter eller fengsel om det ikke overholdes). Og ja, det gjelder alle dere som lar hunden gå uten bånd i boligområder eller på godt besøkte turstier, og det gjelder dere som ikke har respekt for at andre folk ikke er like glad i hunden deres, er allergiske eller redde. Spesielt barn. Hunden er deres ansvar alene, og dere kan ikke forvente at andre tar hensyn til at dere vil ha en hund. Anonymous poster hash: 96564...319 Jo, jeg syns hundeeiere kan forvente at andre også tar litt hensyn til dem og til deres ønske om å ha hund. Er du klar over hvor stor helsemessig gevinst det er for samfunnet og enkeltpersoner med hund?? Da syns jeg også at samfunnet skal legge litt til rette for hundehold, og ikke opptre som om hunder var djevels avkom. Anonymous poster hash: ccea8...67d Hunder er de beste skapningene på jord. Men man må fortsatt respektere at ikke ALLE syntes det. Det er ikke alle som er glad i unger heller, man slipper jo ikke bort barna sine til fremmede og lar de kile, lugge og kjører biler på dem , for å ta en dum sammenlikning. For min del kunne det åpnet egne butikker og cafèr der det var lov med dyr. Tenk så koselig !
Hjertefru Skrevet 28. november 2013 #91 Skrevet 28. november 2013 ENIG!! Datteren min ble doset ned av en diger hund på 80 kilo. Vi gikk tur langs veien og hunden kom løpende bak oss og hoppet opp på ryggen til datteren min som var 2 år. Fy faen så forbanna jeg ble! Eier sa ikke engang unnskyld eller noe.Anonymous poster hash: f7061...5fb Husker pappa truet med å drepe en kar i frognerparken. (Ehm, dette hørtes ikke bra ut, men det var jo klart ikke bokstavelig ment:P) Jeg var vel 6-7 år, og broren min og jeg skulle stå på rulleskøyter. Så kommer det en diiiiiiiger husky bort til meg, og bare snuste, hoppet, snuste, og skulle "leke" med meg. Jeg holdte på å gå i bakken, og hylte og grein som om noen prøvde å drepe meg.Pappa var ikke særlig høffelig med den eieren etterpå for å si det sånn:p Jeg kontakta politiet og kort fortalt: Den bikkja lever ikke lengre nåAnonymous poster hash: f7061...5fb HVA??Det det tror jeg ikke på! Man dreper ikke en hund bare fordi den snuser på og vil leke med et barn. Det der var EIERENS skyld, ikke hundens - for den var jo faktisk tydeligvis bare snill - den kunne ikke noe for at dne hadde blitrt sluppet løs. De kan ikke være så dårlig rettsikkerhet for hunder at de får dødsstraff for så lite!Hvis dette er tilfelle, mener jeg faren din er et forferdelig menneske.Anonymous poster hash: ccea8...67d Dessverre er det ikke lov å drepe eieren. Det burde i stedet være mulig å forby idioter å ha hund for alltid (og gi straff i form av bøter eller fengsel om det ikke overholdes). Og ja, det gjelder alle dere som lar hunden gå uten bånd i boligområder eller på godt besøkte turstier, og det gjelder dere som ikke har respekt for at andre folk ikke er like glad i hunden deres, er allergiske eller redde. Spesielt barn. Hunden er deres ansvar alene, og dere kan ikke forvente at andre tar hensyn til at dere vil ha en hund.Anonymous poster hash: 96564...319 Jo, jeg syns hundeeiere kan forvente at andre også tar litt hensyn til dem og til deres ønske om å ha hund. Er du klar over hvor stor helsemessig gevinst det er for samfunnet og enkeltpersoner med hund?? Da syns jeg også at samfunnet skal legge litt til rette for hundehold, og ikke opptre som om hunder var djevels avkom. Anonymous poster hash: ccea8...67d Der er jeg faktisk enig. Hunder er ikke villdyr, de er skapt og avlet frem av oss mennesker og vi har som art et kollektivt ansvar for dem. Det er forsket på at hunder forstår vårt kroppsspråk mye bedre enn våre nære slektninger sjimpansene. Enig i at vi hundeeiere har et stort ansvar, men blir provosert av hundehatere. Noe annet med de som er redd/fobi for hunder.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #92 Skrevet 28. november 2013 Jeg er redd hunder men har ikke overført angsten min til ungen min, han elsker hunder. Har likevel lært han å aldri gå bort til fremmede hunder og alltid spør eier om lov før han hilser på hunden. Men hadde det kommet en fremmmed stor hund løpende bort til meg uten bånd for å hoppe opp på meg så hadde jeg faktisk i rent selvforsvar sparket etter den. Da kan eier skylde seg selv for å ikke holde hunden i bånd. Jeg har sett hunder angripe folk før, det er IKKE ett pent syn, og da gjerne hunder som eierne mente var såååå snille. Si det til de som sitter igjen med digre arr i ansikt og ellers fordi en snill hund uten bånd angrep dem... Anonymous poster hash: e7649...a15
*Novemberprinsesse2013* Skrevet 28. november 2013 #93 Skrevet 28. november 2013 Er selv hundeeier, og har en staffe..har hun aldri løs der det kan komme folk. Og båndtvang perioden er nå over fram til neste år men er helt enig at hvis man ikke har kontroll på hunden så slipper man de ikke..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #94 Skrevet 28. november 2013 ENIG!! Datteren min ble doset ned av en diger hund på 80 kilo. Vi gikk tur langs veien og hunden kom løpende bak oss og hoppet opp på ryggen til datteren min som var 2 år. Fy faen så forbanna jeg ble! Eier sa ikke engang unnskyld eller noe. Anonymous poster hash: f7061...5fb Husker pappa truet med å drepe en kar i frognerparken. (Ehm, dette hørtes ikke bra ut, men det var jo klart ikke bokstavelig ment:P) Jeg var vel 6-7 år, og broren min og jeg skulle stå på rulleskøyter. Så kommer det en diiiiiiiger husky bort til meg, og bare snuste, hoppet, snuste, og skulle "leke" med meg. Jeg holdte på å gå i bakken, og hylte og grein som om noen prøvde å drepe meg. Pappa var ikke særlig høffelig med den eieren etterpå for å si det sånn:p Jeg kontakta politiet og kort fortalt: Den bikkja lever ikke lengre nå Anonymous poster hash: f7061...5fb HVA?? Det det tror jeg ikke på! Man dreper ikke en hund bare fordi den snuser på og vil leke med et barn. Det der var EIERENS skyld, ikke hundens - for den var jo faktisk tydeligvis bare snill - den kunne ikke noe for at dne hadde blitrt sluppet løs. De kan ikke være så dårlig rettsikkerhet for hunder at de får dødsstraff for så lite! Hvis dette er tilfelle, mener jeg faren din er et forferdelig menneske. Anonymous poster hash: ccea8...67d Dessverre er det ikke lov å drepe eieren. Det burde i stedet være mulig å forby idioter å ha hund for alltid (og gi straff i form av bøter eller fengsel om det ikke overholdes). Og ja, det gjelder alle dere som lar hunden gå uten bånd i boligområder eller på godt besøkte turstier, og det gjelder dere som ikke har respekt for at andre folk ikke er like glad i hunden deres, er allergiske eller redde. Spesielt barn. Hunden er deres ansvar alene, og dere kan ikke forvente at andre tar hensyn til at dere vil ha en hund. Anonymous poster hash: 96564...319 Jo, jeg syns hundeeiere kan forvente at andre også tar litt hensyn til dem og til deres ønske om å ha hund. Er du klar over hvor stor helsemessig gevinst det er for samfunnet og enkeltpersoner med hund?? Da syns jeg også at samfunnet skal legge litt til rette for hundehold, og ikke opptre som om hunder var djevels avkom. Anonymous poster hash: ccea8...67d Hunder er de beste skapningene på jord. Men man må fortsatt respektere at ikke ALLE syntes det. Det er ikke alle som er glad i unger heller, man slipper jo ikke bort barna sine til fremmede og lar de kile, lugge og kjører biler på dem , for å ta en dum sammenlikning. For min del kunne det åpnet egne butikker og cafèr der det var lov med dyr. Tenk så koselig ! Det utsagnet stemmer ikke. Det finnes mange foreldre som overhodet ikke har kontroll på sine barn, og virker å mene at det er helt greit at barna er en pest og en plage for omgivelsene. Anonymous poster hash: 422ca...405
Bustetroll Skrevet 28. november 2013 Forfatter #95 Skrevet 28. november 2013 ENIG!! Datteren min ble doset ned av en diger hund på 80 kilo. Vi gikk tur langs veien og hunden kom løpende bak oss og hoppet opp på ryggen til datteren min som var 2 år. Fy faen så forbanna jeg ble! Eier sa ikke engang unnskyld eller noe. Anonymous poster hash: f7061...5fb Husker pappa truet med å drepe en kar i frognerparken. (Ehm, dette hørtes ikke bra ut, men det var jo klart ikke bokstavelig ment:P) Jeg var vel 6-7 år, og broren min og jeg skulle stå på rulleskøyter. Så kommer det en diiiiiiiger husky bort til meg, og bare snuste, hoppet, snuste, og skulle "leke" med meg. Jeg holdte på å gå i bakken, og hylte og grein som om noen prøvde å drepe meg. Pappa var ikke særlig høffelig med den eieren etterpå for å si det sånn:p Jeg kontakta politiet og kort fortalt: Den bikkja lever ikke lengre nå Anonymous poster hash: f7061...5fb HVA?? Det det tror jeg ikke på! Man dreper ikke en hund bare fordi den snuser på og vil leke med et barn. Det der var EIERENS skyld, ikke hundens - for den var jo faktisk tydeligvis bare snill - den kunne ikke noe for at dne hadde blitrt sluppet løs. De kan ikke være så dårlig rettsikkerhet for hunder at de får dødsstraff for så lite! Hvis dette er tilfelle, mener jeg faren din er et forferdelig menneske. Anonymous poster hash: ccea8...67d Dessverre er det ikke lov å drepe eieren. Det burde i stedet være mulig å forby idioter å ha hund for alltid (og gi straff i form av bøter eller fengsel om det ikke overholdes). Og ja, det gjelder alle dere som lar hunden gå uten bånd i boligområder eller på godt besøkte turstier, og det gjelder dere som ikke har respekt for at andre folk ikke er like glad i hunden deres, er allergiske eller redde. Spesielt barn. Hunden er deres ansvar alene, og dere kan ikke forvente at andre tar hensyn til at dere vil ha en hund. Anonymous poster hash: 96564...319 Jo, jeg syns hundeeiere kan forvente at andre også tar litt hensyn til dem og til deres ønske om å ha hund. Er du klar over hvor stor helsemessig gevinst det er for samfunnet og enkeltpersoner med hund?? Da syns jeg også at samfunnet skal legge litt til rette for hundehold, og ikke opptre som om hunder var djevels avkom. Anonymous poster hash: ccea8...67d Hunder er de beste skapningene på jord. Men man må fortsatt respektere at ikke ALLE syntes det. Det er ikke alle som er glad i unger heller, man slipper jo ikke bort barna sine til fremmede og lar de kile, lugge og kjører biler på dem , for å ta en dum sammenlikning. For min del kunne det åpnet egne butikker og cafèr der det var lov med dyr. Tenk så koselig ! Det utsagnet stemmer ikke. Det finnes mange foreldre som overhodet ikke har kontroll på sine barn, og virker å mene at det er helt greit at barna er en pest og en plage for omgivelsene. Anonymous poster hash: 422ca...405 hehe ja det stemmer:P
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #96 Skrevet 28. november 2013 Har hatt tidligere tre Schæfere på samme tid og de gamle bestemødrene var ikke så begeistret for å si det slik. Men ettersom de fikk tid på seg ved å betrakte dem fra hundegården gikk det seg til og en god dose "sirkus-triks" ble det til slutt slik at de kom over Schæfer-skrekken Men å prøve å "behandle" tilfeldige folk på veien med å ha hunden løs for så å si til redde folk at den er jo så snill er bare helt hull i hodet uansett størrelse på hunden. Jeg setter stor pris på at andre har hundene i bånd ettersom jeg har små unger som ELSKER hunder og løper rett i mot hunder som er løse og da er det ikke gøy for mor som ikke aner hva for slags hund det er! Har også opplevd å gå med hele hurven der det dukker opp ei bittelita rotte som er løs uten eier (de slapp den løs slik at den kunne lufte seg selv). Den dumme hunden forstod ikke hvor liten den var å løp rett imot oss og intensjonen var ikke for å leke, men heller aggressivt, og det er ikke særlig smart når du er like stor som en munnfull. Jeg anbefaler folk som er redd for hunder å ta kontakt med en hundeskole i nærmiljøet for å hilse på valper og hunder som er vennlige slik at man kanskje får bukt med problemet. Løse hunder og idiotiske eiere vil det bestandig finnes og da er det tryggere for den som måtte møte på en aggressiv hund når man er hundevant og vet hvordan man skal oppføre seg i slike situasjonerer. Har selv møtt på hunder som ikke har vært vennlig innstillt, men med rett kunnskap kommer man seg lettere ut av situasjonen - det viktigste er og ikke være redd! Anonymous poster hash: ef280...16a
me_87 Skrevet 28. november 2013 #97 Skrevet 28. november 2013 Naboene vi hadde før var håpløse på det! Den hunden var ofte ute alene (eieren så vi hvertfall ikke noe til) og den skremte mange av folkene som gikk forbi. Den knurret itellegg så da følte hvertfall ikke jeg meg høy i hatten! Så det ble til at jeg gruet meg hver dag til å og forbi for tenk om han var løs igjen. Han fikk utallig mange beskjeder om å holde han i bånd,men naboen ble var irritert når vi klaget.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #98 Skrevet 28. november 2013 Jeg har en katt med hundeangst. En løshund angrep den og bet over den ene bakfoten så katten brakk beinet og ble hardt skadet. Nå får katten panikkangst når han ser en hund stakkars. Hunder er vanligvis snille, men ikke mot andre smådyr. Anonymous poster hash: 827b8...dad
sug lut Skrevet 28. november 2013 #99 Skrevet 28. november 2013 Sorry Sug lut, jeg er ikke interessert i å sette hundene mine i fangenskap. Mine hunder går normalt ikke bort til folk, kun om folk snakker til de og viser en viss interesse. Av respekt for folk jeg antar er redd setter jeg de i bånd hvis nødvendig til vi har passert. Hundene dine er underordnet mennesker i alle henseende. I verdi, i rang og i det moralske hierarkiet. Å kalle normalt hundevett for "fangenskap" er jo bare latterlig, og å tro at du har noen evne til å vurdere hvordan folk du møter føler om dine hunder er jo ren hybris.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #100 Skrevet 28. november 2013 Vi har hund, den går aldri i bånd... Aldri! Golden retriver, tispe! Anonymous poster hash: 9e992...45d Aldri? Da HÅPER jeg noen kommer og tar hunden deres en dag For under båndtvvangsperioden, kan HVEM SOM HELST ta hunden deres med seg hjem Nei, aldri! Den har alltid gått løs, har aldri blitt tatt... Hunden vår ble 12 år gammel 6.oktober 2013. Anonymous poster hash: 9e992...45d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå