Bustetroll Skrevet 27. november 2013 Forfatter #51 Skrevet 27. november 2013 helt enig her og! Jeg med min lille ulldott av en sjarmør er veldig utsatt for barn, spesielt unge jenter som skal hilse. Det er jo ofte bare koselig, men det er IKKE koselig for hunden når den plutselig er omringet av 5-6 7'åringer som piller på han. Da gir han til slutt beskjed i form av et knurr eller to. Og det ender med at jeg må be barna om å trekke unna. Hunden min er ikke spesielt glad i barn i alderen 3-6 ca. De har ikke kontroll over bevegelsene sine og er ikke trygge på seg selv i møtet ned hunden, dette merker hunden med EN gang, og blir skeptisk. Det er faktisk ditt ansvar å påse at hunden ikke havner i en situasjon der den føler seg presset nok til at den må knurre for å bli hørt. Den har nok vist ganske mange tegn før den tyr til knurring... Det er ikke alltid en gjeng med små berter hører etter, og velger å ignoere meg når jeg sier at han ikke er så glad i barn, og ber de om å gå èn og èn, eller være forsiktige. Her også er det foreldre som burde lære barna at de ikke skal gå bort til fremmede hunder og bare klappe i vei. Nå blir ikke de fleste redd for knurr fra en hund på 2 kg. Hadde han vært en diger rottweiler, ville vel noen bedt om å få han avlivet:p Hunden skal få lov å si ifra. Når han har 12 hender oppi ansiktet, tar det ikke lange tiden før det kommer et knurr. Og dette skjer ofte uten at jeg ser det. Ofte barna sniker seg innpå bakfra hvis jeg står å venter p en buss f.eks, eller andre steder, så ikke alltid jeg får med meg at noen står å piller på han sånn med en gang
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #52 Skrevet 27. november 2013 Haha du leste ikke hva jeg skrev du. Jeg ble skremt av to svære bikkjer .Glefsa meg og bjeffa meg noen cm fra ansiktet. Eieren hadde de løse på tur ved en skogsvei og null kustus. Jeg sa ikke jeg skal drepe alle hunder som skremmer barna mine, jeg skrev om de rører , da biter, angriper dem. Mine unger er små , så små at de ikke erter eller peller på hunder de ikke kjenner. Eldste har blitt opplært til å ma vær mens minste er for liten men hun er ikke i nærheten av hunder alene så spar deg. Vil du si du kan sammenligne skaden min 2 åring og store hunder gjør siden de krever båndtvang på barn? Er det virkelig så mørkt oppi toppen på noen hundeeiere. Ja det ikke så rart kanskje om det er det for halvparten av dere klarer ikke plukke opp dritten og tror deres hund er i nærheten av å være et menneske og barn. Men for å provosere det igjen jeg ville virkelig latt det dyret få gjennomgå som skader mine barn! Anonymous poster hash: 463ba...598
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. november 2013 #53 Skrevet 27. november 2013 Problemet- dere som forlanger å få ha hundene løse i enhver sammenheng-, er at om dere ikke har 100% kontroll på hunden en dag, og den i vanvare skader en annen person, eller skremmer vettet av en som har hundefobi og er gæren nok, så er det stor sjanse for at det er HUNDEN som ender opp som taperen. For folk har veldig liten toleranse for hunder uten kontroll, og i verste fall kan man ende med en politianmeldelse og evt avlivning. Jeg skjønner ikke at dere tør ta sjansen, jeg- for HUNDENS del..
Sint naken biltyv Skrevet 27. november 2013 #54 Skrevet 27. november 2013 Den dagen alle foreldre har 100 % kontroll på barna sine, slik at de ikke skriker til og plager mine hunder. Den dagen alle katte eiere holder kattene sine unna min eiendom. Den dagen alle mennesker viser respekt for alle de dyrene som er livredde på nyttårsaften, altså slutter å sende opp raketter. DEN dagen skal jeg vise respekt for de som er redd for hunder. Inntil da, så går hundene våre løse.Hahaha:-p
DaTuMa Skrevet 27. november 2013 #55 Skrevet 27. november 2013 Jeg går med hunden min uten bånd ofte. Men hvis jeg møter andre roper jeg på den, og den kommer bort og må sitte ved siden av vogna til den andre hunden eller menneskene har passert. Kommer det bil tar jeg båndet på hvis vi går flere hunder sammen, jeg aner jo ikke hvordan de andre hundene reagerer. Det er ikke bare de som ikke har kontroll på bikkja si som er problemet syns jeg. Men det er mange hundeeiere som kommer bort for å hilse selvom min hund ikke ønsker det. Som faktisk krysser veien over til min side når de tydelig burde skjønt at vi ikke vil hilse
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #56 Skrevet 27. november 2013 JAAAA så enig! Hold hundene deres i bånd! Og plukk opp avføringen etter hunden din, vær så snill Hilsen ei som er redd for hunder Anonymous poster hash: b5141...a26
Silverfox Skrevet 27. november 2013 #57 Skrevet 27. november 2013 Det er ikke alltid en gjeng med små berter hører etter, og velger å ignoere meg når jeg sier at han ikke er så glad i barn, og ber de om å gå èn og èn, eller være forsiktige. Her også er det foreldre som burde lære barna at de ikke skal gå bort til fremmede hunder og bare klappe i vei. Nå blir ikke de fleste redd for knurr fra en hund på 2 kg. Hadde han vært en diger rottweiler, ville vel noen bedt om å få han avlivet:p Hunden skal få lov å si ifra. Når han har 12 hender oppi ansiktet, tar det ikke lange tiden før det kommer et knurr. Og dette skjer ofte uten at jeg ser det. Ofte barna sniker seg innpå bakfra hvis jeg står å venter p en buss f.eks, eller andre steder, så ikke alltid jeg får med meg at noen står å piller på han sånn med en gang I mine 20 år som hundeeier har jeg aldri opplevd snikende småberter :-) Men nå var det ikke småbertene jeg var bekymret for, jeg tenkte på hundens beste... Et tips: Lær dotten et triks eller to, pass på å alltid ha belønning i lomma, utstyr snikende småberter med nevnte belønning, be dem stille seg pent i kø med hver sin godbit, la dem så få dotten til å utføre først nevnte triks, la dem så belønne. Vips, så har du dott som elsker småberter! Som en bonus har du gjerne lært dem noe foreldrene deres ikke har klart å lære dem :-)
Bustetroll Skrevet 27. november 2013 Forfatter #58 Skrevet 27. november 2013 (endret) Det er ikke alltid en gjeng med små berter hører etter, og velger å ignoere meg når jeg sier at han ikke er så glad i barn, og ber de om å gå èn og èn, eller være forsiktige. Her også er det foreldre som burde lære barna at de ikke skal gå bort til fremmede hunder og bare klappe i vei. Nå blir ikke de fleste redd for knurr fra en hund på 2 kg. Hadde han vært en diger rottweiler, ville vel noen bedt om å få han avlivet:p Hunden skal få lov å si ifra. Når han har 12 hender oppi ansiktet, tar det ikke lange tiden før det kommer et knurr. Og dette skjer ofte uten at jeg ser det. Ofte barna sniker seg innpå bakfra hvis jeg står å venter p en buss f.eks, eller andre steder, så ikke alltid jeg får med meg at noen står å piller på han sånn med en gang I mine 20 år som hundeeier har jeg aldri opplevd snikende småberter :-) Men nå var det ikke småbertene jeg var bekymret for, jeg tenkte på hundens beste... Et tips: Lær dotten et triks eller to, pass på å alltid ha belønning i lomma, utstyr snikende småberter med nevnte belønning, be dem stille seg pent i kø med hver sin godbit, la dem så få dotten til å utføre først nevnte triks, la dem så belønne. Vips, så har du dott som elsker småberter! Som en bonus har du gjerne lært dem noe foreldrene deres ikke har klart å lære dem :-) hehe dette gjør jeg ooofte. Jeg går ofte turer ved barnehage og gjennom skolen. Bare opp carl johan kan jeg faktisk bruke godt over 1 time, pga all tiden jeg må stoppe fordi folk skal hilse på bikkja mi.. Voksne som barn.. Og snikende småberter er faktisk ganske vanlig her hos meg:P for de "vet" vel at det ikke er greit å gå bort til fremmede hunder, så de sniker seg bort, hehe. Jeg pleier jo å la de fleste hilse på han, han syntes jo det er KJEMPESTAS med oppmerksomhet. Men akkurat barn rundt 3-6 er han ikke så veldig glad i. Ett går greit, men de kommer ofte flere av gangen, da blir han litt redd og utilpass, og får ikke sjans til å komme seg unna, før de begynner å løfte han alle mulige rare veier osv.. (han er jo som en bamse, alle vil koooose:P) Faktisk senest istad kom det 2 sikende berter på oslo city. Disse var vel 19-20, ikke 6, men alikevel. Stod og ventet på mamma utenfor Narvesen bikkja satt en halv meter bak meg, så kjenner jeg det rykker litt i båndet, der sitter disse to jentene på gulvet og duller og leker med han. Endret 27. november 2013 av Bustetroll
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #59 Skrevet 27. november 2013 Jeg pleide å gi tydelig beskjed til barn om at de IKKE skulle klappe hunden, den kunne bite. Aldri noe problem. Var en større hund da. Hadde alltid hunden i bånd, men opplevde andre hundeeiere som hadde sin hund fri. Hadde spesielt en ekkel opplevelse der en annen hund angrep min. Min var svær og sterk, og den andre hunden ble skadet. Kjipt, og sikkert dyrt for eier. Jeg hadde heldigvis mitt på det rene mtp regninger. Hadde min blitt skadet ville jeg krevd å få det dekket. Anonymous poster hash: 1a642...767
mamma_til_verdens_beste Skrevet 27. november 2013 #60 Skrevet 27. november 2013 Går nesten alltid uten bånd med mine hunder, men kaller de inn når vi møter andre mennesker.Når vi passerer barn eller andre mennesker som tydelig viser redsel eller usikkerhet setter jeg hundene i bånd.Mine hunder ville jammen ikke vært lykkelige om de aldri fikk lov til å bruke de 4 beina de har fått utdelt til å løpe med. Kunne aldri bodd en plass med helårs båndtvang.Dere som er redd, kan dere ikke gi eieren et tegn på avstand? Vil vel tro de fleste kunne respektere dette.
sug lut Skrevet 27. november 2013 #61 Skrevet 27. november 2013 Går nesten alltid uten bånd med mine hunder, men kaller de inn når vi møter andre mennesker. Når vi passerer barn eller andre mennesker som tydelig viser redsel eller usikkerhet setter jeg hundene i bånd. Mine hunder ville jammen ikke vært lykkelige om de aldri fikk lov til å bruke de 4 beina de har fått utdelt til å løpe med. Kunne aldri bodd en plass med helårs båndtvang. Dere som er redd, kan dere ikke gi eieren et tegn på avstand? Vil vel tro de fleste kunne respektere dette. Det er ditt ansvar - du må gå ut fra at INGEN er interessert i dine hunder og ALLE er redde. Om det vil si bånd, så er det slik det er. Og skal de løpe fritt får du finne egnet inngjerdet sted, om du bor i bebygde strøk.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 27. november 2013 #62 Skrevet 27. november 2013 Sorry Sug lut, jeg er ikke interessert i å sette hundene mine i fangenskap.Mine hunder går normalt ikke bort til folk, kun om folk snakker til de og viser en viss interesse. Av respekt for folk jeg antar er redd setter jeg de i bånd hvis nødvendig til vi har passert.
sug lut Skrevet 27. november 2013 #63 Skrevet 27. november 2013 Sorry Sug lut, jeg er ikke interessert i å sette hundene mine i fangenskap. Mine hunder går normalt ikke bort til folk, kun om folk snakker til de og viser en viss interesse. Av respekt for folk jeg antar er redd setter jeg de i bånd hvis nødvendig til vi har passert. I så fall stryker du som hundeeier.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 27. november 2013 #64 Skrevet 27. november 2013 Det tar jeg ikke så tungt Jeg er redd for menn i mørket og håper derfor alle menn heretter kan holde seg innendørs etter det blir mørkt. De må ta utgangspunkt i at ALLE er redd Mine hunder lever livets glade dager, og hva et menneske i et forum mener om det tar jeg ikke så tungt.
Hjertefru Skrevet 27. november 2013 #65 Skrevet 27. november 2013 I prinsippet er jeg enig i at man bør ha 110% kontroll på hundene sine hvis de skal gå løse men det er det ytterst få som har, særlig hvis det er en annen hund i nærheten. Nå er det nå engang sånn at hunden på mange vis er en art "skapt" av oss mennesker, og at vi har et kollektivt ansvar for at de har det bra. Det innebærer at de får sjanse til å løpe, røre på seg og uttrykke sitt naturlige kroppsspråk. Senest i dag kom det en annen løs hund bort til min når vi gikk tur og jeg løsnet med en gang min hund for unngå en potensiell farlig situasjon. Eierne var i nærheten og alt gikk bra som vanlig. Dette er også et moment, at hunder i bånd faktisk kan bli aggressive av at de er bundet. Synes bare at dette også må frem i debatten. Jeg lar hunden min gå løs når det er minimal sjanse for at vi kan være ti sjenanse for noen. Synes nesten jeg må ta litt hensyn til hunden også, ikke bare til folk som er redde for/ ikke liker hunder.
♥Madam Mim♥ Skrevet 27. november 2013 #66 Skrevet 27. november 2013 I prinsippet er jeg enig i at man bør ha 110% kontroll på hundene sine hvis de skal gå løse men det er det ytterst få som har, særlig hvis det er en annen hund i nærheten. Nå er det nå engang sånn at hunden på mange vis er en art "skapt" av oss mennesker, og at vi har et kollektivt ansvar for at de har det bra. Det innebærer at de får sjanse til å løpe, røre på seg og uttrykke sitt naturlige kroppsspråk. Senest i dag kom det en annen løs hund bort til min når vi gikk tur og jeg løsnet med en gang min hund for unngå en potensiell farlig situasjon. Eierne var i nærheten og alt gikk bra som vanlig. Dette er også et moment, at hunder i bånd faktisk kan bli aggressive av at de er bundet. Synes bare at dette også må frem i debatten. Jeg lar hunden min gå løs når det er minimal sjanse for at vi kan være ti sjenanse for noen. Synes nesten jeg må ta litt hensyn til hunden også, ikke bare til folk som er redde for/ ikke liker hunder. Det er jo nettopp derfor vi har hundeparker. Der kan hundene få løpe fritt som de vil. Flott at du har mulighet til å slippe hunden din løs uten problem hvis andre hunder kommer løpende. Min tispe blir meget sur og er det ei annen tispe så kan det ende ille for den andre hunden... Har selv sett henne kjøre en stor rottweiler på 65 kg inn i veggen selv om hun selv er 23kg... Kjenner jeg blir frustrert når jeg ser løse hunder, kommer de bort så vet jeg jo at de blir bråk... Jeg vet jo at hun er agressiv mot andre hunder og tar mine forhåndsregler angående dette, men er ikke lett når andre oppsøker oss.. Liker heller ikke løse hunder som kommer bort til oss når jeg har med barna mine, nettopp fordi man aldri kan stole helt på en hund.
Hjertefru Skrevet 27. november 2013 #67 Skrevet 27. november 2013 I prinsippet er jeg enig i at man bør ha 110% kontroll på hundene sine hvis de skal gå løse men det er det ytterst få som har, særlig hvis det er en annen hund i nærheten. Nå er det nå engang sånn at hunden på mange vis er en art "skapt" av oss mennesker, og at vi har et kollektivt ansvar for at de har det bra. Det innebærer at de får sjanse til å løpe, røre på seg og uttrykke sitt naturlige kroppsspråk. Senest i dag kom det en annen løs hund bort til min når vi gikk tur og jeg løsnet med en gang min hund for unngå en potensiell farlig situasjon. Eierne var i nærheten og alt gikk bra som vanlig. Dette er også et moment, at hunder i bånd faktisk kan bli aggressive av at de er bundet. Synes bare at dette også må frem i debatten. Jeg lar hunden min gå løs når det er minimal sjanse for at vi kan være ti sjenanse for noen. Synes nesten jeg må ta litt hensyn til hunden også, ikke bare til folk som er redde for/ ikke liker hunder. Det er jo nettopp derfor vi har hundeparker. Der kan hundene få løpe fritt som de vil. Flott at du har mulighet til å slippe hunden din løs uten problem hvis andre hunder kommer løpende. Min tispe blir meget sur og er det ei annen tispe så kan det ende ille for den andre hunden... Har selv sett henne kjøre en stor rottweiler på 65 kg inn i veggen selv om hun selv er 23kg... Kjenner jeg blir frustrert når jeg ser løse hunder, kommer de bort så vet jeg jo at de blir bråk... Jeg vet jo at hun er agressiv mot andre hunder og tar mine forhåndsregler angående dette, men er ikke lett når andre oppsøker oss.. Liker heller ikke løse hunder som kommer bort til oss når jeg har med barna mine, nettopp fordi man aldri kan stole helt på en hund. Ja ser den...hadde det samme problemet som deg med vår forrige hund, stor sterk hann som banket alle som ikke underkasta seg.
Lepidoptera Skrevet 27. november 2013 #68 Skrevet 27. november 2013 Jeg går ofte uten bånd med min lille vrengte polvott:) den kunne ikke gjort skade på noen om den så hadde prøvd, og når jeg ser barn eller voksne stopper litt opp fordi de er redde løfter jeg hunden min opp, det samme når det kommer andre hunder. Men det er ikke fordi hunden min ville gått bort, hun bryr seg svært lite om andre mennesker og dyr, men særlig andre hunder er veldig interessert i min vrengte polvott, og da blir hunden min brydd og utilpass og det vil jeg jo unngå.
Hjertefru Skrevet 27. november 2013 #69 Skrevet 27. november 2013 Jeg går ofte uten bånd med min lille vrengte polvott:) den kunne ikke gjort skade på noen om den så hadde prøvd, og når jeg ser barn eller voksne stopper litt opp fordi de er redde løfter jeg hunden min opp, det samme når det kommer andre hunder. Men det er ikke fordi hunden min ville gått bort, hun bryr seg svært lite om andre mennesker og dyr, men særlig andre hunder er veldig interessert i min vrengte polvott, og da blir hunden min brydd og utilpass og det vil jeg jo unngå.Med fare for å høres ut som en ekspert, noe jeg slett ikke er: Fikk høre av erfarne hundefolk når ballen vår var liten at det dummeste man gjør er å løfte den opp når det kommer andre hunder. Dette fordi hunden din da kommer høyere opp en de møtende hundene som dermed kan føle seg trua.....
Lepidoptera Skrevet 27. november 2013 #71 Skrevet 27. november 2013 Jeg går ofte uten bånd med min lille vrengte polvott:) den kunne ikke gjort skade på noen om den så hadde prøvd, og når jeg ser barn eller voksne stopper litt opp fordi de er redde løfter jeg hunden min opp, det samme når det kommer andre hunder. Men det er ikke fordi hunden min ville gått bort, hun bryr seg svært lite om andre mennesker og dyr, men særlig andre hunder er veldig interessert i min vrengte polvott, og da blir hunden min brydd og utilpass og det vil jeg jo unngå.Med fare for å høres ut som en ekspert, noe jeg slett ikke er: Fikk høre av erfarne hundefolk når ballen vår var liten at det dummeste man gjør er å løfte den opp når det kommer andre hunder. Dette fordi hunden din da kommer høyere opp en de møtende hundene som dermed kan føle seg trua..... Det kan godt henne, jeg har null peiling på hund, arvet hunden min etter min mor så var ikke aktuelt å gi henne bort. Men har hatt hunden min i 7 år og aldri opplevd problemer med andre hunder når jeg har løftet henne opp, kanskje fordi hun er så liten at de ikke ser henne:p
♥Madam Mim♥ Skrevet 27. november 2013 #72 Skrevet 27. november 2013 Jeg går ofte uten bånd med min lille vrengte polvott:) den kunne ikke gjort skade på noen om den så hadde prøvd, og når jeg ser barn eller voksne stopper litt opp fordi de er redde løfter jeg hunden min opp, det samme når det kommer andre hunder. Men det er ikke fordi hunden min ville gått bort, hun bryr seg svært lite om andre mennesker og dyr, men særlig andre hunder er veldig interessert i min vrengte polvott, og da blir hunden min brydd og utilpass og det vil jeg jo unngå.Med fare for å høres ut som en ekspert, noe jeg slett ikke er: Fikk høre av erfarne hundefolk når ballen vår var liten at det dummeste man gjør er å løfte den opp når det kommer andre hunder. Dette fordi hunden din da kommer høyere opp en de møtende hundene som dermed kan føle seg trua..... Helt riktig :-) Dette er også mye av grunnen til hvorfor små hunder ganske ofte er agressive mot større hunder. De blir løftet opp og dermed er der de som ser ned på de andre. De føler da seg dominante og er sjefen. De tror de er mye større en hva de i virkeligheten er. Lærte det på hundehviskeren :-P
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #73 Skrevet 27. november 2013 I tettbebygde strøk er det båndtvang hele året. Anonymous poster hash: 44508...de9 Det er det i hele Norge.. Det stemmer iallefall ikke. Anonymous poster hash: bcd7b...ce0
Lepidoptera Skrevet 27. november 2013 #74 Skrevet 27. november 2013 Jeg går ofte uten bånd med min lille vrengte polvott:) den kunne ikke gjort skade på noen om den så hadde prøvd, og når jeg ser barn eller voksne stopper litt opp fordi de er redde løfter jeg hunden min opp, det samme når det kommer andre hunder. Men det er ikke fordi hunden min ville gått bort, hun bryr seg svært lite om andre mennesker og dyr, men særlig andre hunder er veldig interessert i min vrengte polvott, og da blir hunden min brydd og utilpass og det vil jeg jo unngå.Med fare for å høres ut som en ekspert, noe jeg slett ikke er: Fikk høre av erfarne hundefolk når ballen vår var liten at det dummeste man gjør er å løfte den opp når det kommer andre hunder. Dette fordi hunden din da kommer høyere opp en de møtende hundene som dermed kan føle seg trua.....Helt riktig :-)Dette er også mye av grunnen til hvorfor små hunder ganske ofte er agressive mot større hunder. De blir løftet opp og dermed er der de som ser ned på de andre. De føler da seg dominante og er sjefen. De tror de er mye større en hva de i virkeligheten er. Lærte det på hundehviskeren :-P Bra hunden min likevel ikke er aggressive da selvom hun er liten:) ingen regel uten unntak:))
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #75 Skrevet 27. november 2013 Men så er det jo de som er sååååå flinke og setter igjen hunden i bånd ca rett utenfor butikkdøra.Har opplevd å måtte reise til neste butikk å handle fordi guttungen ikke tør å gå inn. Han er livredd hunder han ikke "kjenner". Det går stort sett greit med hunder til venner som han har hilst på tidligere, men ikke fremmede. Jeg er selv ikke redd for hunder og er veldig glad i hunder, men har veldig respekt for de.Uansett hvor snill eieren sier hundene er, så vet man desverre aldri. Anonymous poster hash: 0793d...8b3 Det er faktisk ikke lov å binde hunden utenfor butikken. Anonymous poster hash: bcd7b...ce0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå