Gå til innhold

HOLD BIKKJENE DERES I BÅND!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fyttigrisen så sint jeg blir. 

Hvorfor virker det som om kun 10% av hundeeiere har hørt om båndtvang?
Det er ikke bare i båndtvangsperioden båndtvangen gjelder, den gjelder HELE året, så lenge man ikke har en hund som er 100% lydig, og går ved SIDEN av eieren sin, kommer ALLTID ved innkalling, og IKKE går bort til andre mennesker eller andre hunder.

Hvor vanskelig er det egentlig å forstå?

Jeg er sikkert en av Norges største hundeelskere, men pokkern heller. Å gå i stummende mørket, for å så få en diger hund hoppende opp på ryggen ut av det blå, det er IKKE greit.
Det er heller ikke greit at hunden tar sats og omtrent hopper oppi vogna der det sitter en 1'åring.

Hvor er hjernen til disse hundeeierne ? 

Da jeg var liten, var jeg så redd for hunder, at jeg seriøst satte meg ned å begynte å hylgrine, hvis jeg så en hund 100 meter borte, I BÅND. 

Hadde dette skjedd meg for 15 år siden, hadde jeg nok besvimt på gata. Jeg hadde heller ikke turt å gå ut på flere mnd tror jeg.. 

Noen trenger et stort klaps på nesa! 

Fy skamme seg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var også redd for hunder fordi en fremmed hund hoppet meg over ende da jeg var liten :(

"Den er bare snill" sa eieren. Det hjelp veldig må jeg si..

Skrevet

Jeg var også redd for hunder fordi en fremmed hund hoppet meg over ende da jeg var liten :(

"Den er bare snill" sa eieren. Det hjelp veldig må jeg si..

ikkesant.. 

Det hjelper heller ikke å si til en med flyskrekk "det går bra".

"Nei sier du det? Åja.. Det visste jeg ikke. Nå er jeg ikke redd mer, takk!" :P

Skrevet

Er helt enig med deg. Er veldig mange som slipper hundene løs, enda det er båndtvangsperiode. Har selv hatt hund, og hadde den ALLTID i bånd. Er jo folk som har veldig kontroll på hundene sine, og da syns jeg ikke det gjør så veldig mye. Men når hunden løper 100 m bort fra eieren er dette ikke greit mer. Spesielt i turområder syns jeg det er uforsvarlig av hunde eierne. 

Anonymous poster hash: 681e6...084
Skrevet

ENIG!! Datteren min ble doset ned av en diger hund på 80 kilo. Vi gikk tur langs veien og hunden kom løpende bak oss og hoppet opp på ryggen til datteren min som var 2 år. Fy faen så forbanna jeg ble! Eier sa ikke engang unnskyld eller noe.

Anonymous poster hash: f7061...5fb
Skrevet

ENIG!! Datteren min ble doset ned av en diger hund på 80 kilo. Vi gikk tur langs veien og hunden kom løpende bak oss og hoppet opp på ryggen til datteren min som var 2 år. Fy faen så forbanna jeg ble! Eier sa ikke engang unnskyld eller noe.

Husker pappa truet med å drepe en kar i frognerparken. (Ehm, dette hørtes ikke bra ut, men det var jo klart ikke bokstavelig ment:P)  Jeg var vel 6-7 år, og broren min og jeg skulle stå på rulleskøyter. Så kommer det en diiiiiiiger husky bort til meg, og bare snuste, hoppet, snuste, og skulle "leke" med meg. Jeg holdte på å gå i bakken, og hylte og grein som om noen prøvde å drepe meg.

Pappa var ikke særlig høffelig med den eieren etterpå for å si det sånn:p

Skrevet

Er helt enig med deg. Er veldig mange som slipper hundene løs, enda det er båndtvangsperiode. Har selv hatt hund, og hadde den ALLTID i bånd. Er jo folk som har veldig kontroll på hundene sine, og da syns jeg ikke det gjør så veldig mye. Men når hunden løper 100 m bort fra eieren er dette ikke greit mer. Spesielt i turområder syns jeg det er uforsvarlig av hunde eierne. 

Anonymous poster hash: 681e6...084

ja.. Selv om hunden er snill, så er det mange, spesielt små barn, som er redd for hunder..

jeg ville aldri bli med ut på ski som liten, fordi jeg visste jeg ville møte på mange hunder. Det var trist=(

Skrevet

Må korrigere deg litt. Eieren skal ikke ha 100 % kontroll på hunden sin når den er løs. Eieren skal ha 150% kontroll på den. Har hund selv men HATER at andre lar hundene sine gå løse og innbiller seg at den avlyder dem blindt.

Min hund, stor hund som alltid er i bånd, ble for et år siden angrepet av en amstaff. Ikke bare en gang, men TO ganger open mnd. Første gangen fikk hunden min forsvart seg, det fikk den ikke andre gangen.

Den eieren ble overrasket over at hunden ikke hørte på han. Likevel skjedde det igjen.

Anonymous poster hash: cd679...4f5

Skrevet

Vi har hund, den går aldri i bånd... Aldri! Golden retriver, tispe! 

Anonymous poster hash: 9e992...45d
Skrevet

Husker pappa truet med å drepe en kar i frognerparken. (Ehm, dette hørtes ikke bra ut, men det var jo klart ikke bokstavelig ment:P)  Jeg var vel 6-7 år, og broren min og jeg skulle stå på rulleskøyter. Så kommer det en diiiiiiiger husky bort til meg, og bare snuste, hoppet, snuste, og skulle "leke" med meg. Jeg holdte på å gå i bakken, og hylte og grein som om noen prøvde å drepe meg.

Pappa var ikke særlig høffelig med den eieren etterpå for å si det sånn:p

Jeg kontakta politiet og kort fortalt: Den bikkja lever ikke lengre nå

Skrevet (endret)

Aldri? Da HÅPER jeg noen kommer og tar hunden deres en dag ;)

For under båndtvvangsperioden, kan HVEM SOM HELST ta hunden deres med seg hjem   :D

Endret av Bustetroll
Skrevet

Aldri? Da HÅPER jeg noen kommer å tar hunden deres en dag ;)

For under båndtvvangsperioden, kan HVEM SOM HELST ta hunden deres med seg hjem   :D

Eventuelt at dere får noen saftige bøter. Det er vel 2000 kr pr hund eller noe? 

Uansvarlige egoistiske mennesker, er dere

Skrevet

Er ikke så mye bedre med eiere av vrengte polvotter som går med dem i full lengde i fleksibåndet og ikke gjør mine til å hanke dem inn når jeg møter dem på tur med min hund- som er i kort bånd helt inntil min venstre side i møtesituasjoner-, slik at de står fritt til å fly i trynet på bikkja mi og henge fast i skjegget hans. 

De skal være jævlig glade for at min hund er stabil og aldri bruker kjeften sin når han tar igjen, bare kroppen og stemmen. Hadde han gjort det førstnevnte, hadde småbikkjene endt opp som frokost.

Forøvrig var den en sånn drittbikkje som sørga for å velte vogna med eldstejenta som da var 2 mnd oppi, fordi den fløy inn mellom understellet for å angripe min hund og så dro med seg hele skiten på veien tilbake. Fytti, så sint jeg var- dama som eide den så oss på lang avstand, og det var en smal sti. Men ikke pokker om hun gadd få kontroll på rotta si. Det verste var jo at hun bare ble stående og se dum ut etterpå, mens jeg desperat prøvde å få kontroll på min hund (som jo ville beskytte ungen), plukke opp vogna og sjekke og trøste ungen samtidig. 

Argh, enkelte er født uten IQ.

Skrevet

Jeg kunne ikke vært mer enig!!!

Virker som jeg er en av et fåtall hundeeiere som er imot løse hunder.

Har selv to hunder, en bordercollie og en bordercollie blanding. Disse går til enhver tid i bånd, men unntak av noen få ganger de har stukket av, men da kommer jeg springende etter rød i fleisen med båndet i hånda :-P

Kan ikke folk skjønne at ikke alle liker hunder? Mange er redde og selv om hunden din er snill kan du ikke stole 100% på den.

VET du virkelig at hunden aldri vil finne på å bite selv om en livredd person veiver/sparker/slår mot den når den kommer springende??

Jeg har også en hund som er en liten slosskjempe mot andre tisper. Sååå gøy det er å skille dem når den andre ikke har bånd :-(

Skrevet

Er ikke så mye bedre med eiere av vrengte polvotter som går med dem i full lengde i fleksibåndet og ikke gjør mine til å hanke dem inn når jeg møter dem på tur med min hund- som er i kort bånd helt inntil min venstre side i møtesituasjoner-, slik at de står fritt til å fly i trynet på bikkja mi og henge fast i skjegget hans. 

De skal være jævlig glade for at min hund er stabil og aldri bruker kjeften sin når han tar igjen, bare kroppen og stemmen. Hadde han gjort det førstnevnte, hadde småbikkjene endt opp som frokost.

Forøvrig var den en sånn drittbikkje som sørga for å velte vogna med eldstejenta som da var 2 mnd oppi, fordi den fløy inn mellom understellet for å angripe min hund og så dro med seg hele skiten på veien tilbake. Fytti, så sint jeg var- dama som eide den så oss på lang avstand, og det var en smal sti. Men ikke pokker om hun gadd få kontroll på rotta si. Det verste var jo at hun bare ble stående og se dum ut etterpå, mens jeg desperat prøvde å få kontroll på min hund (som jo ville beskytte ungen), plukke opp vogna og sjekke og trøste ungen samtidig. 

Argh, enkelte er født uten IQ.

Da hadde jeg angrepet eieren jeg. :P

Skrevet

Mine hunder går aldri i bånd! Å jeg har ikke tenkt å begynne med det fordi mennesker som deg sier det ihvertfall. Hehe, det skulle tatt seg ut å ta imot råd fra en som virker så lite intelligent som deg. :)

Anonymous poster hash: ca029...9c2

Skrevet

Jeg er så utrolig lei av hunder som ikke går i bånd her at jeg kommer til å fange enhver løshund og levere fra meg frem til folk forstår at båndtvang betyr at hundene skal være i bånd. 

Anonymous poster hash: 19629...6a3
Skrevet

I tettbebygde strøk er det båndtvang hele året.

Anonymous poster hash: 44508...de9
Skrevet

Det er det i hele Norge..

Skrevet

Der tar du nok feil dessverre bustetroll. Mange steder det bare er båndtvang i noen måneder.....

Skrevet (endret)

Der tar du nok feil dessverre bustetroll. Mange steder det bare er båndtvang i noen måneder.....

Båndtvangen gjelder uansett hele året, så lenge du ikke har en veldig veldig veldig lydig hund.

Var i alle fall slik sist jeg leste om det.

Ja, her :

Perioden 21. august - 31.mars

Utgangspunktet er at hunder kan løpe løse når de 

(1) blir fulgt av eieren på en kontrollert og aktsom måte, eller 

(2) når de er forsvarlig inngjerdet på et sted som ikke er åpent for allmenn ferdsel (hundelovens § 4).

Endret av Bustetroll
Skrevet

Vi har ikke hund men mange i nabolaget har det. Har opplevd løse hunder som kommer bort til oss flere ganger. Men aldri møtt en hund som er farlig selv om den har hoppet eller vært ivrig. Verken jeh ellee barnet mitt er redd for hunder så viverken hyler eller løper vis det kommer en løs hund. Når vi overser løse hunder så kommer de som regel ikke bort til oss.

Men har man angst for hunder så skjønner jeg at det må være forferdelig.

Anonymous poster hash: 81e9c...997

Skrevet

Har en unge som er livredd hunder pga idioter som på liv og død skal ha hunden fri. Uten kontroll. Holdt også på å fly i taket da det kom et jappedyr inn i Hagen vår og jagde katten som satt på altanen! Kommer den inn i hundens hage så vær så god, men i min hage skal katten kunne være i fred. Hadde det vært den andre katten hadde hunden sikkert blitt kjøttkake, den er ikke nådig i sånne situasjoner.

Anonymous poster hash: 1a642...767

Skrevet

Tråden er moderert for personangrep, samt sitering av disse.

Kira

Brukermoderator

Skrevet

Vi har ikke hund men mange i nabolaget har det. Har opplevd løse hunder som kommer bort til oss flere ganger. Men aldri møtt en hund som er farlig selv om den har hoppet eller vært ivrig. Verken jeh ellee barnet mitt er redd for hunder så viverken hyler eller løper vis det kommer en løs hund. Når vi overser løse hunder så kommer de som regel ikke bort til oss.

Men har man angst for hunder så skjønner jeg at det må være forferdelig.

Anonymous poster hash: 81e9c...997

De fleste hunder er jo bare gode, og vil bare leke og er ivrige. Men er man redd, så er man redd. Det er jo som med alle andre fobier og redsler. Det blir ikke bedre av at noen bare sier "hunden er snill". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...