Gå til innhold

15 og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg har et lite spm jeg håper og få svar på så fort som mulig.

Det er ca 2 og en halv mnd siden jeg hadde sex ubeskyttet, han kom inni meg ca 3 gang. Nå i det siste har jeg vært veldig morgenkvalm, utrolig slapp og trøtt, vondt i hode, ømme bryst (de har også vokst endel), og mensen er veldig uregulert. Blødde også en dag to uker jeg hadde mensen. Noe som kan være eggutløsning(?) Har også blitt veldig oppblåst i magen.

Bør jeg ta en gravidtest?

Anonymous poster hash: 6a31b...d09
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er usikker kan du ta en test. Det er billig og fort gjort, da får du bekreftet/avkreftet mistanken. Husk å ta på morgenurin, da får du et sikrere resultat. Er den positiv råder jeg deg til å ta kontakt med en voksen, enten foreldre eller lege/helsesøster. Det er rart nok å være gravid når man er godt etablert :-)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 894c7...c76

Skrevet

Hvis du er usikker kan du ta en test. Det er billig og fort gjort, da får du bekreftet/avkreftet mistanken. Husk å ta på morgenurin, da får du et sikrere resultat. Er den positiv råder jeg deg til å ta kontakt med en voksen, enten foreldre eller lege/helsesøster. Det er rart nok å være gravid når man er godt etablert :-)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 894c7...c76

jeg har tenkt og dra til helsestarsjonen for ungdom seiner idag og ta en test...Men du sier jeg bør gjøre det på morgenen, har det noe og si (?)

Anonymous poster hash: 6a31b...d09

Skrevet

er det over 2 mnd siden så kan du ta testen når som helst på døgnet !

helsesøster vil gi deg mer info om AMathea osv om du er gravid, lykke til =)

Anonymous poster hash: 79f42...8ab
Skrevet

Om du er såpass langt på vei spiller det ingen rolle når på døgnet du tar testen, da er det så mange hormoner i kroppen at den blir positiv uansett om du er gravid.

Anonymous poster hash: a075d...2a8
Skrevet

Ikke lenge siden du skrev akkurat det samme her. Troll

Anonymous poster hash: 9c7bd...ab3

Skrevet

trenger da vel ikke være troll av den grunn. Kanskje hun ikke følte at hun fikk skikkelig svar på det hun lurte på.

Anonymous poster hash: 8d0ec...c1f

Skrevet

Hva om det er noen andre? Ganske mange unge som havner i denne situasjonen!!!! Var rimelig ung jeg å når jeg ble gravid første gang, og satt da igjen med mange spm.

HI, hvis den viser positiv så snakk med helsestasjon for ungdom og sjekk om det er ett amathea kontor i nærheten av der du bor. Snakk også med en voksen du stoler på om hvilke valg du skal ta videre.

Ønsker deg lykke til :)

Anonymous poster hash: 006dd...a6d

Skrevet

jeg forstår ikke poenget med å skrive troll. skal det være slik her inne at det er om å gjøre å ta de som troller. jeg vil heller skrive 100 svar i et trollinnlegg enn å skrive troll i et innlegg som ikke er det. hvis det er en jente her på 15 år som trenger noen voksne erfarne damer som hjelper henne, så er det mye viktigere å hjelpe henne enn å avsløre trollinnlegg. 

for å svare på innlegget: ja jeg syns absolutt du skal ta en graviditetstest og snakke med noen voksne (helsesøster, foreldre) dersom det viser seg at du er gravid. Og husk kondom neste gang. Graviditet er ikke den eneste konsekvensen, det fins mange kjønnssykdommer  og andre sykdommer som smitter gjennom sex.

God klem til deg

Skrevet

Jeg holder en knapp på eggutløsning. Skal ikke kimse av det skal jeg si deg.

Anonymous poster hash: 4ac41...632

Skrevet

Ja og du bør også snakke med en voksen, fortrinnsvis foreldre. Du kommer til å trenge støtte om du beholder, og du kan også trenge støtte om du ikke beholder. Testen bør tas nå siden du er på vippen mtp å ha et valg.

Anonymous poster hash: b768e...ca0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...