Gå til innhold

Når kan en forsøke å kutte nattmåltid?? 4 mnd gammel for tidlig??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis h-n kun ammer, så er det for tidlig. Man kan ikke forvente at babyen er mett natten igjennom før de er i gang med fast føde. Min eldste ammet om natten til han var oppe i to måltider om dagen, da sluttet han å be om pupp selv (mellom 6 og 7 mnd).

Hvis du har flaskebarn, så vet jeg ikke. Har ikke erfaring med det.

Endret av Smil! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Minstemann her er over 5 mnd, får 3 måltider gjennom dagen, men ber fortsatt om mat på natten. Men det varierer hvor mye han vil ha. Noen ganger er det hver andre time, noe som begynner å bli slitsomt. Andre ganger er det en gang pr natt, og da svært liten mengde. Ikke lett å bli klok på disse små ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel litt tidlig;) 4,5mnd her får grøt på kvelden og snart begynner vi på måltid 2. Ammer. Noen netter våkner han som over hver 2 time men da er d som regel noe som plager han og noen ganger bare et par ganger.. Ikke til å bli klok på :P men 6mnd er vel sånn avvennings tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Minstemann her er over 5 mnd, får 3 måltider gjennom dagen, men ber fortsatt om mat på natten. Men det varierer hvor mye han vil ha. Noen ganger er det hver andre time, noe som begynner å bli slitsomt. Andre ganger er det en gang pr natt, og da svært liten mengde. Ikke lett å bli klok på disse små ;)

Min eldste var slik før han sluttet. Jeg er opptatt av at babyen skal være selvregulert. Noen ganger trenger de kosen om natten, andre ganger er de kanskje tørste, evt sultne. Plutselig stoppet han å be om pupp, så kanskje din også avvender seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha hørt at ved 6 mnd alderen vil de aller fleste barn være fysisk o stand til å sove ihvertfall 6 timer i strekk. Det forutsetter selvfølgelig at de har lært å sovne selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...