Gå til innhold

Jeg får nesten ingen julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får én av foreldrene mine, én av søsteren min med familie og så får jeg noen ting av barna, kanskje én ting de har gått sammen om å kjøpe, pluss noe de har laget selv.

That's it.

Syns ikke det er så veldig farlig, men merker at de andre liksom syns litt synd på meg - spesielt barna, og det er litt dumt.

Syns dere det er viktig å få mange julegaver selv?

Anonymous poster hash: 4de9f...872
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, får ikke mer jeg. Har aldri opplevd at noen synes synd på meg ;):P

Skrevet

Gaver er ikke viktig, er en liten del av julen... Bør heller sette pris på samvær og hygge! 

Anonymous poster hash: 887e0...68b
Skrevet

Får også en av foreldrene mine og en av broren min. Har to gode veninner som jeg har pleid å kjøpe til, men vi har blitt enige om at det er mer stress enn glede. Jeg og mannen har felles økonomi og liten tid til å kjøpe julegaver, så da kjøper vi heller noe om vi ønsker oss selv. Nå som jeg har barn betyr det nesten ingenting hva jeg selv får til jul, mer spennedne å se hva de får.

Anonymous poster hash: acc3e...90e
Skrevet

Jeg får 2 julegaver (fra mormor og fra bror) og det gjør meg ingenting. Jula for meg er tegnefilmer, god mat, fri fra jobb, aking i bakkene, tid med datteren min, klementiner, gotteri, kos, levende lys, julepynt, lukten av svibel og julestemning. Gaver er ikke så viktig for meg. Jeg har det jeg trenger og enda litt til :)

Anonymous poster hash: 039ef...e9e
Skrevet

Etter jeg fikk barn bryr jeg meg ikke om hva jeg får til jul selv, viktigste er at de er fornøyde.

Gavene jeg setter mest pris på er de barna har laget selv. I tillegg får jeg gave av mannen pluss at jeg og mannen får felles gaver av mine søsken og foreldre.

Det blir mer enn nok gaver på julaften uansett

Anonymous poster hash: 1c0a9...8a0

Skrevet

Får fra foreldrene mine, broren min, og mannen. Kanskje noen tanter. Fra venner  har vi stort sett sluttet med, vi går ut og spiser eller gir hverandre tid istedenfor :) Fornøyd med det!

Skrevet

jeg får kanskje 6 til jul, men bursdagen derimot får jeg kanskje 3.... det er litt stusselig -når de fleste ikke gir det på "dagen", og har bursdag midt oppi en annen høytid så folk/familie har nok med seg selv og har ikke tid til å komme til meg på "kaffe og kaker" :P

så den dagen er ikke noe av betydning lenger !

Har små barn alene og så får ikke dratt ut og feira heller som regel....

Anonymous poster hash: 1c0da...794
Skrevet

Jeg får 1 gave, fra ei venninne (er gift og har barn, men mannen kjøper ikke gaver til noen anledninger).

Anonymous poster hash: 62c31...9a0

Skrevet

Får ikke så mange gaver lenger, jeg, heller, men det er ganske naturlig, syns jeg. Blir automatisk mindre når man som i mitt tilfelle har tanter og onkler som ikke gir når barna har blitt voksne (helt greit!), og man har blitt enig med venner og søsken om at man lar være. Etter at jeg fikk barn er det uansett mye kjekkere å se hvordan barna koser seg.

Anonymous poster hash: 3c124...762
Skrevet

De færreste voksne får vel veldig mange gaver til seg selv?

Til meg selv får jeg en gave fra mor og en fra mannen og så får vi 2-3 fellesgaver fra mine foreldre,svigers og søster.

Det holder i massevis.

Skrevet

Kjøp et par fine ting til deg selv da, legg de under treet og skriv "fra Nissen".

Anonymous poster hash: 3b15e...41b

Skrevet

jula er for barna, rett og slett. får ikke noe flere jeg heller.

Anonymous poster hash: 81a72...f5d
Skrevet

Da er vi flere. Her er det ungene som får, og synes det er helt ok. Har alt jeg trenger og mer til.

Anonymous poster hash: a64b4...012

Skrevet

Får ikke mer jeg.

Får en fra mamma og pappa

Meg og mannen får felles gave (penger) fra svigermor.

Altså to gaver.

Søsken har vi avtale med at vi gir kun til barna istedet for hverandre og det synes jeg egentlig er veldig god løsning :-)

Skrevet

Gaver er ikke viktig, er en liten del av julen... Bør heller sette pris på samvær og hygge! 

Anonymous poster hash: 887e0...68b

Selvfølgelig bør man det. Men jeg synes det er litt sårt når de jeg feirer med får pakke på pakke på pakke, og ender opp en ganske fin liten haug. Mens jeg får kanskje 2 -3 pakker. Det er en ekstra påminnelse om at jeg ikke har noen

Anonymous poster hash: 15049...11e

Skrevet

Regner ikke med å få noen gaver fra noen. Fikk en standardgave fra ene jobben i fjor, that's it.

Anonymous poster hash: 974dd...c3e
Skrevet

jeg får kanskje 6 til jul, men bursdagen derimot får jeg kanskje 3.... det er litt stusselig -når de fleste ikke gir det på "dagen", og har bursdag midt oppi en annen høytid så folk/familie har nok med seg selv og har ikke tid til å komme til meg på "kaffe og kaker" :P

så den dagen er ikke noe av betydning lenger !

Har små barn alene og så får ikke dratt ut og feira heller som regel....

Anonymous poster hash: 1c0da...794

Jeg får 1 bursdagsgave jeg, den er fra mamma

Anonymous poster hash: 15049...11e

Skrevet

Jeg får en gave alene til meg og den er fra mannen og så får vi fire fellesgaver som er fra mine og hans foreldre og fra mine to søsken med familie. 

Anonymous poster hash: b3058...4e7
Skrevet

jeg får vel ca 8 gaver tror jeg,å ser at de andre søskene mine får mye mye mer enn det,men jeg bryr meg ikke.

Har selv gått sammen med venner å funnet ut at vi velger å ikke gi gaver til hverandre lengre.

Jeg syns det er vledig greit for da slipper jeg å kjøpe gaver til noen jeg ikke aner hva jeg skal kjøpe til.

Anonymous poster hash: 83ca8...a30
Skrevet

Får ikke noe mer jeg heller. 3 gaver, 4 om faren min husker på meg.

De fleste år kjøper jeg meg noe jeg ønsker og legger under treet "fra nissen."

Skrevet

Jeg regner med å få 3 gaver, pluss at min mor skal være med å hjelpe datteren å kjøpe en gave fra henne til meg. Siden jeg betaler gaven selv velger jeg også selv hva det skal være og i år skal de kjøpe ullundertøy :)

Til bursdagen i år fikk jeg to gaver.

Det er ikke så viktig lenger, så jeg bryr meg ikke noe om det :) Datteren får i bøtter og spann og det er mye mer stas :)

Skrevet

Jeg får én av foreldrene mine, én av søsteren min med familie og så får jeg noen ting av barna, kanskje én ting de har gått sammen om å kjøpe, pluss noe de har laget selv.

That's it.

Syns ikke det er så veldig farlig, men merker at de andre liksom syns litt synd på meg - spesielt barna, og det er litt dumt.

Syns dere det er viktig å få mange julegaver selv?

Anonymous poster hash: 4de9f...872

Sånn er voksenlivet? I år skal jeg og samboer spleise på en helaften med middag og hotel faktisk i samme by som vi bor i. Så, ingen gave derfra ;)

Så får jeg en gave fra foreldrene mine, en fra søsteren min og ungene hennes. To gode venninner gir meg gaver. Antageligvis gave fra farmoren min også, og en tante/onkel. Ja, så neida.. Får langt under ti gaver nå som jeg er voksen og det er HELT greit ;) Er 25 år snart. 

Anonymous poster hash: e2b97...904

Skrevet

får to, en fra venninne og en fra moren min. pleide å få fra far og stemor, men i år har de bestemt at ungene il faren min ikke får julegaver mer. heretter er det kun barnebarna. det er ikke antall gaver eller hva det er som er viktig for meg. men jeg må si jeg synes det er sårt at ikke min egen far vil gi flere gaver. skal si det til han og be om at han evnt kjøper en halvliter pepsi og pakker inn til meg. det er jo tanken som teller. så dårlig råd er ingen unnskyldning. jeg vil aldri slutte å gi ungen min julegave.

Anonymous poster hash: 0d0f9...4f4
Skrevet

Helt ærlig så driter jeg i om jeg får noen gaver. Jeg er fornøyd så lenge småen min får noe istedet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...