Gå til innhold

Synes synd på barn som ikke får så masse julegaver, er jo de som får høre det fra andre barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper uansett de får en fin feiring... Gaver er ikke det viktigste! 

Anonymous poster hash: 0ff91...4fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel bedre å lære barna at man ikke skal være misunnelig ;) og fornøyd med det man har. Jeg har tro på at man kan det. At barn kan vokse opp med færre midler og likevel føle at de har det mye bedre enn naboen med stort hus og mange ting.

Skrevet

Tenkt over at en som får få gaver kanskje får store, fine gaver, mens de som får mange kanskje får mange små gaver som de egentlig har nok av fra før? Noen ganger er kvalitet vel så bra som kvantitet:-)

Anonymous poster hash: 5fea4...7f9
Skrevet

Aldri opplevd at det er noe problem.

Når barna mine møter kompisene sine etter jul spør de gjerne om den andre har fått noe fint, men de gidder aldri å ramse opp en hel haug med ting. De nevner et par-tre ting hver også går de å leker...

Noen ungen får jo en million gaver, ungene til søsteren min bl.a. Der er foreldrene skilt, og besteforeldrene skilt, ungene får derfor gaver av mamma+samboer, pappa+samboer, farmor+samboer, farfar+samboer, mormor+samboer, morfar+samboer, foreldrene til stefaren, onkler og tanter, inngiftede onkler og tanter, bonusonkler og tanter osv osv. Det er så mye gaver, du aner ikke.

Mine unger har foreldre som bor sammen, farmor og farfar som bor sammen, mormor og morfar er skilt, men ellers ikke så mange tanter og onkler heller. Ingen har veldig god råd heller, så det blir en gave fra hver familie.

Vi var sammen med søsteren min en jul og da mine unger var ferdige med sine gaver hadde ungene til søsteren min omtrent dobbelt så mange gaver igjen som det mine fikk til sammen. Der er det mange med store pengersekker som gir gaver i overflod.

Sånn er livet, man kan ikke få alt her i verden, og prisen søskenbarna må betale for å få alle disse gavene (splittet familie) er mine barn nå som de begynner bli eldre veldig glad de slipper betale.

Anonymous poster hash: 516b1...4a9
Skrevet

Er vel bedre å lære barna at man ikke skal være misunnelig ;) og fornøyd med det man har. Jeg har tro på at man kan det. At barn kan vokse opp med færre midler og likevel føle at de har det mye bedre enn naboen med stort hus og mange ting.

Siterer Madala her. Det er ikke barna som lager kjøpepresset og gavehysteriet, men vi voksne.

Vi er ikke stor familie, så guttungen får ikke mange gaver - i følge andre sikkert. Men han er kjempefornøyd med det han får. Vi kjøper ikke gaver for at guttungen skal få mange gaver, det har vi ikke økonomi til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...