Vicky 83 Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Babyen min på syv mnd. har nylig startet med å sove ute i vogn, og jeg kjenner at jeg synes det er litt ubehagelig. Redd for at noen skal kidnappe henne. Vognen står på bakkeplan, slik at det er jo mulig å gå inn i hagen vår og ta babyen. Jeg bruker babycall, men helt sikkert er jo ikke det i denne sammenheng. Jeg ser ikke vognen fra huset uten å gå til vinduet for å sjekke. Nå sover hun på en siden av huset slik at vognen ikke er synlig fra veien, men den er synlig for naboene i bologfeltet. På andre siden av huset har i carport. Der er det praktisk å ha vognen når det regner, men da er vognen synlig fra veien. Hva tenker dere om dette? Er jeg hysterisk? Husker jeg syntes det var ubehagelig med eldste også, men så ble jeg vel vant til det etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Skjer det ofte i Norge at babyer blir kidnappet? Anonymous poster hash: c8472...373
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Herregud er det MULIG? Anonymous poster hash: 36281...781
Elskerhøsten2014 Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Må vel si at du er ganske over hysterisk da, min har sovet ute siden det var født,men har aldri følt det, skjønner jo at du er redd for henne,det er jo vanlig,men jeg er mye mer beskymret for mini dør i krybbedød i vogna enn og bli kinappet,det har jeg aldri tenkt på
Vicky 83 Skrevet 27. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2013 Ja, det er mulig:-) Jeg er jo redd for å miste barnet mitt... Hadde aldri tilgitt meg selv. Men jeg skjønner at du synes jeg er hysterisk.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Det finnes så mange idioter her, og da mener jeg ikke HI, men #2 og #3. Hvis dere ikke har noe konstruktivt å komme med kan dere like godt holde kjeft. Hva er poenget med å snakke til folk på den måten? Anonymous poster hash: 7a365...3ff
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 hun spør jo så dumt,da blir svaret dumt også Anonymous poster hash: 36281...781
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 Alle mødre bekymrer seg innimellom, men et sted må man bare ta seg i nakken tror jeg. De kidnappingene jeg har hørt om er familiemedlemmer (type en av foreldrene ien konkonfliktsituasjon) som tar sitt eget barn. Barn har godt av å sove ute:) Anonymous poster hash: a53e5...32d
Mamma4livet Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 Ja, det er mulig:-) Jeg er jo redd for å miste barnet mitt... Hadde aldri tilgitt meg selv. Men jeg skjønner at du synes jeg er hysterisk. Jeg synes ikke du er hysterisk. I så fall er vi begge to hysteriske. Jeg vet at sannsynligheten er svært liten, men jeg lot heller ikke vår baby ligge i vogn synlig ute. Det er vel egentlig ikke viktig hva andre mener. Dersom du ikke får ro med at du ikke ser barnet ditt når det sover ute så lytter du til det. Vi lot barnet vårt sove enten ute på lukket balkong eller inne på et kjølig soverom.
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. november 2013 #10 Skrevet 27. november 2013 Med babycall er du vel trygg? Skjønner hva du mener, men tror ikke du har noe å frykte. Med vår babycall høres alt!! Og hvis den i vogna blir slått av så piper den inne.
Mamma4livet Skrevet 27. november 2013 #11 Skrevet 27. november 2013 En ting til - jeg var vel mest engstelig for at katter skulle legge seg oppi vognen.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #12 Skrevet 27. november 2013 Skjønner godt tanken jeg, selvom det er sjelden i Norge så klarer man ikke å la være å tenke på det. Jeg lot min datter og dagbarnet mitt sove ute i vogn, men kunne heldigvis parkere vogna rett foran stuevinduet slik at jeg så dem nesten hele tiden. Valgte å stort sett oppholde meg i 1.etg mens de sov slik at jeg kunne titte til dem ofte og med unntak av den kaldeste perioden lot jeg verandadøra stå på klem mens de sov. Anonymous poster hash: a3220...baa
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #13 Skrevet 27. november 2013 Jeg har også tenkt den tanken, særlig etter at jeg hadde besøk fra England og de syntes vi var gale som bare satte fra oss babyen ute i fritt syn fra gata. Hadde ikke tenkt på det før de nevnte det. Synes ikke det er hysterisk å lure på dette, dette hysteripolitiet her inne går meg litt på nervene Selv legger jeg barna ute, de har så godt av frisk luft. Men når det er sagt så må jeg tilføye at det er ikke så vanlig utenfor Skandinavia å legge barna ute, og jeg tror ikke de som sover inne i resten av (den vestlige) verden lider noen nød man kan til og med snu hysteriet andre veien? MÅ barna på død og liv sove ute?? Folk får gjøre som de vil etter min mening <3 Anonymous poster hash: 4ca95...d1d
Gjest Julia1984 Skrevet 27. november 2013 #14 Skrevet 27. november 2013 Jeg lot aldri vogna stå ubevoktet ute.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #15 Skrevet 27. november 2013 Jeg lar ikke barnet mitt stå ubevoktet ute, men det har mer med dyr å gjøre enn mennesker. Synes ikke du er rar, men strengt tatt er det vel ikke helt rasjonelt? Det er vel faktisk mer sannsynlig at en bil kræsjer inn i vogna (uten sammenligning forøvrig). Anonymous poster hash: 66f8d...5bb
LeTwinsA Skrevet 27. november 2013 #16 Skrevet 27. november 2013 Jeg likte heller ikke det da ungene var små, og enda da kunne jeg stille vogna slik at ingen kunne se den o.l. Så jeg gikk turer når de sov i vogna eller bar opp vogna på verandaen vår hvor ingen andre hadde tilgang. Klarte ikke slappe av inne, om ungene var ute alene i vogna. Så jeg skjønner deg veldig godt.
DaTuMa Skrevet 27. november 2013 #17 Skrevet 27. november 2013 Hvis jeg har vogna på trappa sjekker jg hvert 5minutt ca. Vi har trappa ganske nærme veien. Er også redd for kidnapping. Har jeg vogna i hagen på andre siden føler jeg meg trygg. Da kan jeg se vogna fra stua.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #18 Skrevet 27. november 2013 Jeg er akkurat som deg, selv om jeg vet at sjansen for at noe skal skje er minimal. Jeg har tre barn, og ingen av dem har sovet ubevoktet ute på bakkeplan. Jeg tør faktisk ikke legge fra meg det kjæreste jeg har ute uten å passe på det. Kidnapping, katter/andre dyr etc. Anonymous poster hash: 8ea29...16e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #19 Skrevet 27. november 2013 Skjønner deg godt. Vi bor i blokk uten veranda, noe som medfører at mini kun sover ute i vogna når vi triller tur. Lar i den lille skapningen være alene ute med katter, hunder, biler, andre småbarn osv. Må si jeg syns det er heller snodig atungene skal sove utendørs. Hvorfor? Ikke som at vi tar ettermiddagshvilen ute uansett årstid Anonymous poster hash: d4bba...cc8
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #20 Skrevet 27. november 2013 Forstår deg godt, har aldri latt ungene sove ute uten tilsyn. Selv om kidnapping er såpass sjelden her til lands, er det dessverre ikke slik andre steder. Og man vet aldri, trenger ikke å være det engang, men en innbruddstyv eller ustabil person kan dukke opp. Og dyr! Spesielt katter! Jeg er dessuten redd for krybbedød, barna mine klarer alltid å åle seg til så de plutselig har lua foran ansiktet, kosedyr etc. Synes ikke du er hysterisk:-) Anonymous poster hash: 5dfc8...0cc
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #21 Skrevet 27. november 2013 Det er større sjanse for at barna dine blir utsatt for overgrep av en eller annen i familien din eller deres nøærmeste krets enn at de blir kidnappet. Eller de kan bli kvalt av en katt mer enn de blir kindappet. Bekuymre deg heller for reelle ting du.´ Anonymous poster hash: 8cdaa...348 Anonymous poster hash: 8cdaa...348
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #22 Skrevet 27. november 2013 Det er absolutt normalt å føle frykt og det må jo være noe galt med de som ikke er redd for barna sine. Hadde jeg vært usikker hadde jeg heller latt barnet mitt sove inne. Min sover ute, men det er oppå en terrasse, bak en vegg og inni hagen. Ingen som kan se. Anonymous poster hash: f5880...94c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #23 Skrevet 27. november 2013 Mi ligger uten for inngangsdøra, på bakkenivå. Rekker med hunden hadde gitt beskjed om det kom fremmede på tunet vårt. Bor forøvrig på bygda i enden av en vei som kun går til vårt,tanta mi og besteforeldrene mine sine hus. Trur ikkje eg hadde latt ho stå aleine om eg hadde budd på en større plass... Anonymous poster hash: 819b5...759
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #24 Skrevet 27. november 2013 Eldste sov ikke ute utenom trilletur da vi bodde i byen. Nå bor vi på landet og kun nærmeste nabo ser vogna ute så her soves det ute. Ungene får mye bedre søvn. Vogna står rett utenfor stuedøren og vi ser den stort sett hele tiden. Bruker i tillegg babycall. Vil tro det er like trygt ute som inne. Har netting mot insekter/ dyr, men kattene har ikke prøvd seg på å ligge oppi med ungene. Og de holder andre katter unna. Anonymous poster hash: 4dea6...623
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 27. november 2013 #25 Skrevet 27. november 2013 Denne tanken har streifet meg mer enn en gang, så jeg skjønner det godt jeg HI. Jeg er ganske så sikker på at jeg kommer til å plassere vogna på verandaen i 2. etasje (ut fra stuen) når barnet skal sove ute. På den måten kan jeg være trygg på at barnet får sove i fred, og at heller ingen katter kommer seg oppi vogna. Synes ikke det er å være hysterisk jeg, men hver sin mening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå