Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Lurer på deres erfaringer med kuldekrem? I barnehagen etterlyste de en kuldekrem til datteren min, men hører så mye forskjellig om dette. Et kjapt googlesøk, så får man mange treff på at det er både unødvendig og kan gjøre mer skade enn uten, mens noen anbefaler det. Bare meg som er forvirret? Hva gjør dere? Anonymous poster hash: e4d8d...872
scarecrow2011 Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Vi bruker ikke, smører heller litt når vi kommer inn.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Bruker kuldekrem uten vann. Har ei i barnehagen som blir plaget med tørr og rød hud når det er over 10 minus, hun blir ikke tørr og rød når jeg bruker kuldekrem på henne, og jeg har selv frostskader på ene kinnet så jeg er litt "hysterisk" Anonymous poster hash: f0d64...472
mamma_til_gutt Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Jeg bruker kuldekrem på de aller kaldeste dagene, ellers synes jeg det er viktig at huden får erfare litt vær og vind. Nå blir han ikke plaget heller da, han han blitt hadde jeg nok handlet annerledes.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Vi bruker ikke kuldekrem. Det har bare gjort vondt verre for mine barn som har sensitiv hud med eksem. Her går vi heller for å smøre litt i ansiktet morgen (i god tid før bhg skal ut,minimum 30 før slik at vannet får dampet vekk) og litt til kvelds. Funker fint her! Prøvde kuldekrem en gang, og jenta så ikke ut, aldri mer sier jeg bare:) Anonymous poster hash: 616f9...789
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Anonym bruker, on 27 Nov 2013 - 10:53, said: Vi bruker ikke kuldekrem. Det har bare gjort vondt verre for mine barn som har sensitiv hud med eksem. Her går vi heller for å smøre litt i ansiktet morgen (i god tid før bhg skal ut,minimum 30 før slik at vannet får dampet vekk) og litt til kvelds. Funker fint her! Prøvde kuldekrem en gang, og jenta så ikke ut, aldri mer sier jeg bare:) Anonymous poster hash: 616f9...789 Hva smører du med i ansiktet da? Mine blir lett tørre på kinnene, men kuldekrem funker ikke her. Prøvde Dermica sin i fjor og de fikk utslett alle 3. Anonymous poster hash: 24978...c1e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 Vi har brukt Lykkelig som liten sin barnehagekrem som "kuldekrem". Den inneholder litt vann, men er god og fet, og inneholder ingen farlige stoffer. Pleier å smøre henne før vi drar i bhg om morgenen. Jenta vår er ofte litt nuppete i huden, og få andre kremer som funker like godt som denne. Anonymous poster hash: fb9d3...408
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 Her har kommunelegen gitt beskjed til bhg om at kuldekrem ikke skal brukes, og bhg følger selvfølgelig helseretningslinjene som er lagt. Vi har heller ikke brukt kuldekrem, men smører ungene litt i ansiktet med en fet krem etter morgenstellet. Da har alt av vann fordampet innen de går ut i bhg. Anonymous poster hash: 9c9c8...566
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 Der jeg bodde før var det ofte mellom 20 og 30 minusgrader på vinteren. Der sverget de til Kauter balsam fra San Soucis. Jeg prøvde den siste vinteren jeg bodde der og angret på at jeg ikke hadde testet den ut tidligere! http://www.hokksund-parfymeri.no/shop.asp?p=1583090 Som en annen skrev over her. Pass på å smøre krem i ansiktet så fort som mulig om morgenen slik at fuktigheten får trukket inn i huden før dere går ut. Det er noe av det viktigste, faktisk. Anonymous poster hash: e77f9...5d5
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #10 Skrevet 27. november 2013 Det er dere som foreldre som bestemmer om jenta deres skal bruke/har behov for kuldekrem. Jeg har brukt det i de kaldeste periodene med tørt vintervær på jenta mi da hun ellers blir tørr, ru og rød i kinna. Bruker en helt uten vann og smører i god tid før vi skal gå ut. Det hjelper visst ikke noe særlig å smøre på vei ut av døra. I januar/februar hender det jeg smører kinna litt om kvelden etter hun har badet, da får kremen trukket godt inn før hun skal ut om morgenen. Unngå å vaske barnet i ansiktet om morgenen når det er veldig kaldt. Anonymous poster hash: f7c07...478
LivetErEnLek Skrevet 27. november 2013 #11 Skrevet 27. november 2013 Hvis barnet trenger kuldekrem, så skaff en som kan smøres på rett før de går ut. Noe annet funker dårlig i barnehagen. Ofte blir det bestemt at NÅ skal vi ut. Kipt for Viktor som da må vente en time pga kremen.
Musemora Skrevet 27. november 2013 #12 Skrevet 27. november 2013 http://m.kk.no/886908/dropp-kuldekremen http://www.nrk.no/livsstil/--kuldekrem-gir-falsk-trygghet-1.7392265 Fagpersoner anbefaler å ikke bruke kuldekrem.
Gjest Anybody Skrevet 27. november 2013 #13 Skrevet 27. november 2013 Alle barna kunne gå ut å leke unntatt Iren, hun hadde nettopp tatt på krem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå