Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Eller kjøper dere ferdig fra butikken? Jeg selv,vår familie, baker selv... Anonymous poster hash: d812c...9c0
scarecrow2011 Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Ser ut som om det blir 7 sorter i år. Lenge siden sist baker selv med ungene.
*Lissi* Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Nei, er ikke så glad i alle de tørre kakene. Baker pepperkaker med ungene, Sarah Bernad (skrives det slik) og noen nøttekaker. Kjøper kransekake, og ellers blir det bakt mye kringler, horn, boller o.s.v.
SmellyCat Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Kjøper ikke, men lager noe. Vi blir ganske mange i år. Pappa ønsker seg kokkUsmakroner Samboeren ønsker seg risboller Jeg vil ha krumkaker Ungene vil lage pepperkakter Svigerfar liker serinakaker Tror det blir årets liste. Ja, også karameller. Trippel oppskrift. Minst. De fra i fjor bare forduftet over natten
SmellyCat Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Ja, kranskekake glemte jeg. Ingen høytid uten den tørre kaka, i svigerfamilien. Vurderer å lage noen slike stenger, dyppe den i sjokolade i tuppene. Så får det holde for dem. Måtte forresten google Sarah Bernard nå. Har fakttisk aldri sett eller smakt den sorten. Mulig jeg prøver meg på den om jeg får litt tid til overs i desember (altså lite sannsynlig )
Bumblebeee Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 Jeg vet ikke hva vi gjør, vi skal ikke ha noe juleselskaper her, men tipper det blir noen sorter likevel. Blir iallefall: Pepperkaker Sara Bernards Risboller Tipper jeg også lager Havrekjeks Bountykuler Chocolate chip cookies Kransekakestenger. Blir sannsynligvis 7 sorter, og sikkert noen kanelanurrer og cupcakes. Må visst fortsette med 30 day shred til langt over påske
Major HotLips Houlihan Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 7 sorter blir det ikke her i huset, det er sikkert. Ingen av oss er så glad i kaker at vi må ha så mye. Planen er å lage pepperkakehus og pepperkaker, pikekyss og krumkaker fordi vi skal ha multekrem til dessert på julaften.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 Nie, det blir for mye både å spise og å bake. Min i år blir dte ihvertfall fler enn ellers, vi planlegger: - Pepperkaker (lage egen deig) - Pepperkakehus (lime sammen kjøpehus, pynte selv) - Havreflarn med sjokolade - Kokosmakroner - Hjemmelaget marsipan - Franske Macarons - Og kanskje én type til som ikke har nøtter og mandler, f.eks. mor monsen eller krumkaker (kan man lage dte uten krumkakejern, forresten....?..det går vel ikke...?), siden vi har en god venn av familien som ikke tåler den slags. Anonymous poster hash: dc11c...f9a
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #10 Skrevet 27. november 2013 Nie, det blir for mye både å spise og å bake. Min i år blir dte ihvertfall fler enn ellers, vi planlegger: - Pepperkaker (lage egen deig) - Pepperkakehus (lime sammen kjøpehus, pynte selv) - Havreflarn med sjokolade - Kokosmakroner - Hjemmelaget marsipan - Franske Macarons - Og kanskje én type til som ikke har nøtter og mandler, f.eks. mor monsen eller krumkaker (kan man lage dte uten krumkakejern, forresten....?..det går vel ikke...?), siden vi har en god venn av familien som ikke tåler den slags. Anonymous poster hash: dc11c...f9a Oj, det ble jo syv, men pepperkakehuset kan jo ikke regnes med. Anonymous poster hash: dc11c...f9a
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #12 Skrevet 27. november 2013 Nie, det blir for mye både å spise og å bake. Min i år blir dte ihvertfall fler enn ellers, vi planlegger: - Pepperkaker (lage egen deig) - Pepperkakehus (lime sammen kjøpehus, pynte selv) - Havreflarn med sjokolade - Kokosmakroner - Hjemmelaget marsipan - Franske Macarons - Og kanskje én type til som ikke har nøtter og mandler, f.eks. mor monsen eller krumkaker (kan man lage dte uten krumkakejern, forresten....?..det går vel ikke...?), siden vi har en god venn av familien som ikke tåler den slags. Anonymous poster hash: dc11c...f9a Oj, det ble jo syv, men pepperkakehuset kan jo ikke regnes med. Anonymous poster hash: dc11c...f9a Å ja, jeg ser noen andre skrev karameller - det vil jeg også lage! Fløtekarameller! Anonymous poster hash: dc11c...f9a
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #13 Skrevet 27. november 2013 det blir fort 15 =) men ingen i år........... Anonymous poster hash: 5d637...230
sug lut Skrevet 27. november 2013 #14 Skrevet 27. november 2013 Ja, det er ofte det blir sju. Eller seks. Eller åtte. Kjøper ingenting.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #15 Skrevet 27. november 2013 Ikke 7 vanligste slagene, men det blir; Fløtekarameller Kokosmakroner Puffarisboller Kromkaker Daimiskaker Sara bernard Pepperkaker Sirupsnipper Dumlekonfekt Congac? marsipan Pepperkakehus Og kjøpte smultringer Anonymous poster hash: dadd2...85a
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #16 Skrevet 27. november 2013 I år blir det nok 7 sorter (eller flere). Tipset her i huset er å lage mindre mengder av flere typer... og starte med de "kjedelige" (tradisjonelle) først.. Slik at alle kaker blir smaka på Alltid gøy med julebakst når vi ofte får besøk! Liker også å ha med meg litt å dele med kolleger på jobb! Sitter nå å planlegger hva jeg må handle til bakinga i helga! Det første blir uansett pepperkaker, og pepperkakehus (hus av ikea deig) Anonymous poster hash: 3f904...5d4
Gjest Anybody Skrevet 27. november 2013 #17 Skrevet 27. november 2013 Blir mange sorter, langt over 7, men ikke se klassiske 7.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #18 Skrevet 27. november 2013 I år tror jeg det blir: Pepperkaker (lage egen deig) Pepperkakehus (sånn kit fra butikken) Sånne puffet-ris-med-sjokolade-småkaker. Muligens kjøpe ei kransekake. Har ikke godt av mer! :-P Anonymous poster hash: 88f15...c08
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #19 Skrevet 27. november 2013 Trodde det var ut med 7 slag nå, jeg.. I denne helsefriktiden. Nå blir det vel nesten sett ned på om man baker mer enn 2, for ingen har godt av så mye kaker... Anonymous poster hash: 5f3fd...83a
DramaMama Skrevet 27. november 2013 #20 Skrevet 27. november 2013 Her blir det risboller, sara bernard, colakaker, pepperkaker, sjakkruter, krumkaker og kransekake. I tillegg til kake på julaften og cupcakes nyttårsaften. Mulig jeg koker karameller også, får se hva jeg rekker.
soleia Skrevet 27. november 2013 #21 Skrevet 27. november 2013 Trur ikkje det vert 7 slag. kromkakene er i boks, og det vert vel 2-3 slag til, og kanskje litt heimelaga marsipan. Kjøpekaker er nedtur, men kjøper sikkert peparkakehus.
Hannasbananas Skrevet 27. november 2013 #22 Skrevet 27. november 2013 Ikke 7 vanligste slagene, men det blir; Fløtekarameller Kokosmakroner Puffarisboller Kromkaker Daimiskaker Sara bernard Pepperkaker Sirupsnipper Dumlekonfekt Congac? marsipan Pepperkakehus Og kjøpte smultringer Anonymous poster hash: dadd2...85a Dumlekonfekt? Oppskrift?
Petra79 Skrevet 27. november 2013 #23 Skrevet 27. november 2013 Hva er sara bernhard og dumlekonfekt?
Petra79 Skrevet 27. november 2013 #24 Skrevet 27. november 2013 Vi baker kun det vi liker best, det blir alltids noen sorter men det blir som regel ikke de klassiske 7. I år skal jeg låne skolekjøkkenet på jobb! Så på lørdag tar jeg med venniner med familie for en bakedag! Vi skal ha ansvar for 1-2 sorter hver (store oppskrifter) og så deler vi broderlig etterpå :-) Effektivt og sosialt :-) Gleder meg!!!!
stratosku Skrevet 27. november 2013 #25 Skrevet 27. november 2013 Har pleid å bake nærmere 9-10 slag di siste årene+ mye annet smårusk!Elsker å bake, og klarer ikke stoppe når jeg først setter igang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå