Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Enten for deg selv eller andre? Og isåfall, hvilke konsekvenser var det? Ble forholdet ditt til sjef eller kollega endret noe på grunn av dette? Anonymous poster hash: 3a137...f7a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Jeg arbeidet som vikar på en dementavdeling en sommer. Viste ikke at gamle mennesker hadde så tynn hud, så alle fikk sitte ute i solen hele dagen uten solkrem. På kvelden var samtlige hummerrøde! Jeg fikk tilsnakk, men det skjedde aldri igjen Anonymous poster hash: 7eb78...693
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Jeg arbeidet som vikar på en dementavdeling en sommer. Viste ikke at gamle mennesker hadde så tynn hud, så alle fikk sitte ute i solen hele dagen uten solkrem. På kvelden var samtlige hummerrøde! Jeg fikk tilsnakk, men det skjedde aldri igjen Anonymous poster hash: 7eb78...693 Beklager at jeg ler. Men du skrev dette på en litt morsom måte, har tillegg ser jeg det for meg. Haha uff;-) Anonymous poster hash: 64c76...669
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 Jeg arbeidet som vikar på en dementavdeling en sommer. Viste ikke at gamle mennesker hadde så tynn hud, så alle fikk sitte ute i solen hele dagen uten solkrem. På kvelden var samtlige hummerrøde! Jeg fikk tilsnakk, men det skjedde aldri igjen Anonymous poster hash: 7eb78...693 Hehe, huff. Men jeg tror nok de fleste hadde en super dag og koste seg ute sålenge det varte Ikke lett å vite når man ikke har peiling, kunne nok fort gjort det samme før jeg ble utdannet. Nå er jeg utdannet sykepleier, og jeg klarte å feilmedisinere en pasient. Pleier alltid å ha korker på medisinbegrene, også skulle en annen sykepleier kontrollsjekke. Så hadde hun satt feil lokk på medisinbegeret jeg ga til brukeren! Gikk heldigvis fint, men da fikk jeg en god trykk i meg. Ble skrevet avviksmelding, men ble ikke noe stort utav det. Sjefen sa ingenting og tok det heldigvis med et lite smil, men rutinene er skjerpet etter det. Det var en grusom opplevelse, særlig når man vet hvor mye ansvar man har! Anonymous poster hash: 01d3a...a52
beibilykke Skrevet 26. november 2013 #5 Skrevet 26. november 2013 tja.. jeg kjørte i en stor rulleport i plast med truck en gang på jobb.var ingen der da. kjørte trucken pent på plass og sjefen bar seg noe voldsomt dagen etter til meg om hvem faen som hadde ødelagt porten... eeehh.. ja.. da turte jeg hvertfall ikke inrømme det ..
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Har lest om noen som kjørte en kloakkbil og skulle suge den opp med slangen, og så gjorde de en feil slik at all kloakken fra bilen ble sprutet ut i stedet.... Anonymous poster hash: 1f288...e4e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 Ikke verre enn å ha krasjet arbeidsbilen så den måtte hentes av Falck. På en lørdag uten mulighet for leiebil. Men det ble ikke noen konsekvenser av det. Jeg gikk dessuten rett på en friuke etter den kvelden, så jeg slapp kanskje unna sjefen på den måten Jeg har kolleger som har feilmedisinert så personer har havnet i koma. Anonymous poster hash: 20b35...f6e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 Klarte å miste en stor kunde (ligger mye bak som at kunden gikk til personlig anngrep på meg i flere måneder og jeg gjorde så klart noen feil). Sjefen min gjorde ingen ting. Han tenkte bare på å tjene penger. Så jeg sa min ærlige mening at jobb er jobb (hold privat livet utenfor) og etterpå det avsluttet hun samarbeidet med oss. Aldri i livet hvis jeg blir sjef for noen at de blir behandlet som søppel i flere måneder! Sa opp jobben like etterpå sammen med 10 andre som nektet å jobbet videre med denne sjefen. Anonymous poster hash: 81c1c...61d
Major HotLips Houlihan Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 Holdt på å brenne ned barnehagen en gang :/ Jeg la et plastbrett oppå ovnen og klarte på en eller annen måte å komme borti bryteren så en plate ble skrudd på. Det ble mye røyk, men jeg oppdaget det før det tok fyr. Brannalarmen gikk og heldigvis fungerte rutinene våre akkurat som de skulle!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #10 Skrevet 27. november 2013 Hadde Anestesi på en pasient som opplevde awareness. Hadde gitt adekvate doser, så direkte feil var det vel ikke. Men fryktelig ubehagelig opplevelse. Anonymous poster hash: 9f41a...e68
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #11 Skrevet 27. november 2013 #10: det må være en anestesilege/anestesisykepleiers største skrekk. Har heldigvis ikke opplevd det selv (intensiv). Anonymous poster hash: 10f87...a05
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #12 Skrevet 27. november 2013 #10: det må være en anestesilege/anestesisykepleiers største skrekk. Har heldigvis ikke opplevd det selv (intensiv). Anonymous poster hash: 10f87...a05 Uff ja, det var grusomt. Ikke noe av monitoreringen viste avvik. Pas fikk God oppfølging etterpå. Pas hadde heldigvis ikke hatt vondt da. Er heldigvis gift med en som jobber med Anestesi og, så jeg fikk god oppbacking både hjemme og hos sjefen. Det er jo en kalkulert risiko ved anestesi. Anonymous poster hash: 9f41a...e68
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #13 Skrevet 27. november 2013 Hadde Anestesi på en pasient som opplevde awareness. Hadde gitt adekvate doser, så direkte feil var det vel ikke. Men fryktelig ubehagelig opplevelse. Anonymous poster hash: 9f41a...e68 Dette skjønte jeg ikke. Mulig å skrive det om litt? Anonymous poster hash: a1943...ae0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #14 Skrevet 27. november 2013 Jeg ble beskylt for tyveri på jobben, var helt ny i en Rimi butikk. Ble kalt inn av Scan kontroll hadde et forferdlig møte hvor de la frem bevis for hvor mye penger jeg skulle ha stjålet. Det de ikke viste var at jeg hadde god erfaring fra butikk og viste hvordan ting skal gjøres og ikke gjøres. Safen på tellerommet stod alltid åpen noe jeg sa. Jeg fikk sparken. Men jeg gikk vidre med det. Daglig leder fikk sparken og fikk fikk erstattning 25000 kr. og jobben tilbake. men da hadde jeg funnet meg annen jobb og takket nei. Anonymous poster hash: 173fd...3a5
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 27. november 2013 #15 Skrevet 27. november 2013 Hadde Anestesi på en pasient som opplevde awareness. Hadde gitt adekvate doser, så direkte feil var det vel ikke. Men fryktelig ubehagelig opplevelse. Anonymous poster hash: 9f41a...e68 Åh så jævlig. Forøvrig min største frykt som pasient
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #16 Skrevet 27. november 2013 Hadde Anestesi på en pasient som opplevde awareness. Hadde gitt adekvate doser, så direkte feil var det vel ikke. Men fryktelig ubehagelig opplevelse. Anonymous poster hash: 9f41a...e68 Dette skjønte jeg ikke. Mulig å skrive det om litt? Anonymous poster hash: a1943...ae0 Det betyr at narkosen har lammet kroppen din, så det ser ut som at du sover. Men du er bevisst. Du hører og føler alt som skjer, uten mulighet til å bevege deg. Anonymous poster hash: 3a863...069
PRobert Skrevet 27. november 2013 #17 Skrevet 27. november 2013 Hadde Anestesi på en pasient som opplevde awareness. Hadde gitt adekvate doser, så direkte feil var det vel ikke. Men fryktelig ubehagelig opplevelse. Anonymous poster hash: 9f41a...e68 Dette skjønte jeg ikke. Mulig å skrive det om litt? Anonymous poster hash: a1943...ae0 Det betyr nok at pasienten var våken under narkosen, adekvat dose betyr at riktig dose var gitt osv.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #18 Skrevet 27. november 2013 Oj, så da kjente pasienten alt som ble gjort? Hvilken operasjon var dette da? Viss jeg kan spørre om det:) jeg som alltid har tenkt at narkose er så trygt:s Anonymous poster hash: 3547a...276
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #19 Skrevet 27. november 2013 Oj, så da kjente pasienten alt som ble gjort? Hvilken operasjon var dette da? Viss jeg kan spørre om det:) jeg som alltid har tenkt at narkose er så trygt:s Anonymous poster hash: 3547a...276 Narkose ER trygt. Dette er noe som skjer i ca 0,4% av alle anestesier. Pas hadde normalt blodtrykk, puls, var ikke klam/svett osv. Det var ortopedi, så pas hadde hørt saging og hamring. Men ikke vært vondt da. Kan skje ved alle typer operasjoner der du får muskellammende midler ( andre pas vil røre på seg hvis de merker noe og vi gir da mer). Pas fikk, som sagt god oppfølging og var fornøyd ved hjemreise. Anonymous poster hash: 9f41a...e68
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #20 Skrevet 27. november 2013 Satte trippel dose narcanti på en overdose, skjønner enda ikke hvordan jeg fikk d til! Var helt fjern den dagen . Ikke farlig for pasienten men de kan få voldsom hodepine. Skrev avvik på meg selv å sendte inn. Har ikke hørt noe i etterkant. Anonymous poster hash: 50258...0df
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #21 Skrevet 27. november 2013 Oj, så da kjente pasienten alt som ble gjort? Hvilken operasjon var dette da? Viss jeg kan spørre om det:) jeg som alltid har tenkt at narkose er så trygt:sAnonymous poster hash: 3547a...276 Narkose ER trygt. Dette er noe som skjer i ca 0,4% av alle anestesier. Pas hadde normalt blodtrykk, puls, var ikke klam/svett osv. Det var ortopedi, så pas hadde hørt saging og hamring. Men ikke vært vondt da. Kan skje ved alle typer operasjoner der du får muskellammende midler ( andre pas vil røre på seg hvis de merker noe og vi gir da mer). Pas fikk, som sagt god oppfølging og var fornøyd ved hjemreise. Anonymous poster hash: 9f41a...e68 Tusen takk for at du opplyser meg:) Anonymous poster hash: 3547a...276
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #22 Skrevet 27. november 2013 Jeg blandet medisin for 90 000 til en pasient før alle blodprøvesvarene var kommet fordi pasienten hadde det travelt og hun var i god form. Men når alle blodprøvesvarene kom skulle hun ikke ha likevel. Ikke noe gøy når helsevesenet har så lite fra før. Ble ikke noen synlige konsekvenser av dette, men klart det er mye penger det er snakk om som kunne vært brukt til veldig mye annet. Anonymous poster hash: a4231...6e0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #23 Skrevet 27. november 2013 Jeg jobbet i gullsmed og tok i mot en hvittgulls diamantring som en kunde ville bytte. De er nummererte, og jeg forvekslet nummeret med en veldig lik sølvring med kunststein, og satte den på feil brett. Dvs. kunden fikk byttelapp men diamantringen til mange tusen kroner ble stående til salgs for 149,-. Heldigvis oppdaget daglig leder min blunder, og tok det også ganske pent. Gjorde ikke den feilen igjen. Anonymous poster hash: 528bf...3b8
NormaJean Skrevet 27. november 2013 #24 Skrevet 27. november 2013 Jeg blandet medisin for 90 000 til en pasient før alle blodprøvesvarene var kommet fordi pasienten hadde det travelt og hun var i god form. Men når alle blodprøvesvarene kom skulle hun ikke ha likevel. Ikke noe gøy når helsevesenet har så lite fra før. Ble ikke noen synlige konsekvenser av dette, men klart det er mye penger det er snakk om som kunne vært brukt til veldig mye annet. Anonymous poster hash: a4231...6e0 Den har jeg også vært borti. Dvs en kollega som ba meg blande opp og da gjorde jeg det. Etterpå viste det seg at pasienten ikke skulle ha allikevel siden operasjonen ble avlyst. Så ingen direkte å klandre, men utrolig kjipt å kaste en engangsdose til over 60.000kr 😳
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #25 Skrevet 27. november 2013 Oj, så da kjente pasienten alt som ble gjort? Hvilken operasjon var dette da? Viss jeg kan spørre om det:) jeg som alltid har tenkt at narkose er så trygt:s Anonymous poster hash: 3547a...276 Narkose ER trygt. Dette er noe som skjer i ca 0,4% av alle anestesier. Pas hadde normalt blodtrykk, puls, var ikke klam/svett osv. Det var ortopedi, så pas hadde hørt saging og hamring. Men ikke vært vondt da. Kan skje ved alle typer operasjoner der du får muskellammende midler ( andre pas vil røre på seg hvis de merker noe og vi gir da mer). Pas fikk, som sagt god oppfølging og var fornøyd ved hjemreise. Anonymous poster hash: 9f41a...e68 0,4% er ganske mange om du tenker deg om! Anonymous poster hash: ab3c5...380
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå