Gå til innhold

Hva slags klær har dere på babyen i vogna nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har samme pose som deg. I dag (østlandet) hadde hun ullstrømpebukse og ullbody, ullsokker, en varm ulljakke og bambuslue. Varme votter av ullfleece, siden hendene alltid er utenfor posen. Hun sov godt, og var god og varm unntatt i ansiktet, som var iskaldt.

Ullundertøy og fleece eller ulldress og lue. Ullteppet må være med nedi posen.

Er det minusgrader og/eller blåser så har jeg dyna over posen for å isolere litt ekstra.

La babycallen i vogna på søndag, da var det 10 grader ved hodet hennes, og ca 5 minus ute.

Vi har skinnpose, mens babyen har på ullbody og ullongs, samt votter og balaklava. Det holder i bagdelen for min når gradestokken nærmer seg 0. Tar ofte en ulldress over ved ca 0. Min første ble alt for varm i dunpose hvis ikke det var godt under -5, og mini virker foreløpig ganske lik

Annonse

Jeg bruker to lag ganske tynn ull i Easygrow-posen når det blir minusgrader, og barnet ligger i sportsdel. Absolutt varm nok, Easygrow er sykt varm! Husk kuldekrem!

Dere med dunposer må huske et isolerende lag under posen, feks et skinn. Dun varmer ikke når det klemmes flatt, dvs under barnet, for det trenger luft for å isolere. Dunposer med ull i bunn trenger ikke noe ekstra, sa damen på Babyshop. :-)

Om det er noen få minus, er det da greit å bruke ullbody, ullstrømpebukser og en hel fleecedress utenpå?

Ville ikke ha brukt hel fleecedress inni posen når det er bare noen få minus. Men det beste er egentlig å prøve seg fram og kjenne på hvor varmt det er inni posen etter en lur. De ligger jo lunt i vognbagen, så blir godt og varmt i posen synes jeg. Overkroppen stikker jo litt ut, men jeg synes de blir godt beskyttet i bagen. Allikevel blir ansiktet temmelig kaldt når det kryper ned mot -10, så kuldekrem er nok lurt ja. Pass på at den ikke inneholder vann :)

Så mye dere har på? Eller er det jeg som har varm baby?

Har på bomullsbody og strømpebukse. Tynn lue og vindtette votter (siden hendene er utenfor posen)

Babyen min sover ute i vogna med dette på og det har vært 7 minus på det kaldeste.

Bruker en 15 år gammel voksipose :) aldri vært kald

Ved null til -5 bruker jeg ullbody og strømpebukse og en jakke/genser, lue , ullsokker og votter. Ulldress/fleecedress over ullbody og strømpebukse fra -5 .nærmer der seg -10 har jeg et rørospledd over. Ligger på skinn og voksi city

Anonymous poster hash: d6b90...ec3

Hmm tror jeg å må ha en veldig varm unge:P har voksi city. Body-strømpebukse ikke bestandig ull. Ull lue,votter og en hjemmestrikket uldress . Er aldrig kaldt når jeg tar han opp. Alt fra 0 -7 grader :P så d kommer vel litt Ann på?! Vi har emmaljunga...

Annonse

Når det er nærmere 0 grader bruker jeg ullsokkere,ulljakke og ullue. Når det er på minussiden bruker hun heldress i ull eller ullbukse i tillegg til det jeg allerede har skrevet.

Hun blir fort klam,så jeg prøver å ikke ha på henne for mye klær, odenwaldenposen  som er 6 år funker som fjell!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...