Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Om verdien på huset deres? De sier at huset deres er taksert til 7 mill. Men da jeg var hjemme hos dem å passet unger for litt siden låg det noen papirer fremme om at verditaksten var beregnet til 5.1 mill. Hva kan være grunnen til at de lyger om dette? Jeg skjønner det ikke helt. Mannen min og søsteren hans har du veldig godt forhold så jeg syns det er så merkelig å lyge om dette. Har forresten ikke sagt noe om det til mannen for han blir sikkert lei seg når søsteren hans lyger til han. Anonymous poster hash: 1d4f9...f59
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Det kan ha vært gamle papirer du så? Eller de har fått verdivurdering fra megler på 7 mill. De surrer med tall? De er lystløgnere? For å nevne noen teorier. Anonymous poster hash: 3d39c...5bc
O`Neill Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Who cares om huset dems er verdt 1,5 eller 7 mill..eller 2kr for den saks skyld??? For alt det du vet så kan de papirene du så var gamle?? eller kikket du litt mer nøyere på dem enn som så??
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 E de så nøge då? Anonymous poster hash: aa2b1...f00
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #5 Skrevet 26. november 2013 Du er frekk om du studerer papirene dere, om de så lå fremme for åpent syn. Anonymous poster hash: f4d22...4ee
beibilykke Skrevet 26. november 2013 #6 Skrevet 26. november 2013 tja.. mange pynter gjerne litt på sannheten! spiller det noen rolle?!det er jo ikke viktig det dem eventuelt lyger om.. vi skal på visning neste uke. og vi kommer til å pynte litt på sannheten når vi forteller folk at vi har kjøpt ny leilighet. fordi vi vet at folk kommer til å gnåle og mase. pluss at det vi kjøper er sånn fyfy kjøp og vi gidd ikke pekepinner etc.. ..
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 Dumt å påstå at noen lyver før du vet hva greia er, de kan ha fått ny takst for alt du vet, kanskje du har sett feil tall? Markedsverdi, låneverdi.. Hvorfor skulle de juge? Skal de selge vil det jo vise seg for alle...?! Anonymous poster hash: b7c54...2f3
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 VI har en "gammel takst" på huset til 2,1mill. I følge likningsverdi er markedsverdien over 3mill. Da vi forsikret huset gikk de ut fra byggår, areal, plassering osv, og kom vel ganske likt ut med grunlaget for likningsverdi. Alstå, vi kan anta huser er verdt/kan bli solgt for ca 3mill,- pluss. Men forsikringa vi har dekker huset for nesten 5 mill..Man kan si at husetvårt der er verdt 5mill. Hvorfor? Fordi man beregner forsikringsverdi ut fra hva et vil koste og sette opp huset /liknende hus på nytt, men med samma standard som huset var i da det i "sin tid ble bygd",- noe som gjeren vil føre til en betydelig standardøkning om huset har rukket og bli noen år..... Da det er nærtliggende og tro at skal det bygges nytt, er det gamle(nåværende) totalskadd/ødelagta v f.eks brann,- og må rives og bygges og tomt klargjøre på nytt for ny byggin. Denne kostnaden ligger også inne i den beregning. Kan jo være denne "taksten" er den de oppgav til dere? Anonymous poster hash: f14a9...f34
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 Hvorfor gidde og bry seg??? Kansje derfor dem juger om det fordi du er nysjerrig Anonymous poster hash: 5b7b2...f7b
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #10 Skrevet 27. november 2013 tja.. mange pynter gjerne litt på sannheten! spiller det noen rolle?!det er jo ikke viktig det dem eventuelt lyger om.. vi skal på visning neste uke. og vi kommer til å pynte litt på sannheten når vi forteller folk at vi har kjøpt ny leilighet. fordi vi vet at folk kommer til å gnåle og mase. pluss at det vi kjøper er sånn fyfy kjøp og vi gidd ikke pekepinner etc.. .. Nå ble jeg nysgjerrig... Hva er er fyfy-kjøp egentlig? Og da mener jeg ikke definisjonen, men hva er det som gjør at deres kjøp er der? Anonymous poster hash: e7703...ea8
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #11 Skrevet 27. november 2013 Jeg fikk i fjor takst på leiligheten, mekler ga usett takst utifra hva leilighetene går for her jeg bor. Takst ble da 1.650 000. Men det har blitt solgt leiligheter her i ettertid som har ett soverom mindre enn meg, samt at jeg har hage, og de har gått for 1.9 mill. Så jeg sier også at reell takst ligger i underkant av 2 mill.. Men jeg lurer mer på hvorfor du leser andres brev, for du har jo ikke akkurat noe med det? Anonymous poster hash: 63ce6...b7b
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #12 Skrevet 27. november 2013 Nei, det tenker jeg at kun din svoger og svigerinne kan svare på. Jeg kan alltids spekulere, men jeg ser ikke at det skal gi tilfredsstillende svar. Anonymous poster hash: 27710...1ed
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #13 Skrevet 27. november 2013 Jeg syntes egentlig HI kommer dårligst ut her, du oppfører deg respektløst. Anonymous poster hash: a09f6...59c
beibilykke Skrevet 27. november 2013 #14 Skrevet 27. november 2013 tja.. mange pynter gjerne litt på sannheten! spiller det noen rolle?!det er jo ikke viktig det dem eventuelt lyger om.. vi skal på visning neste uke. og vi kommer til å pynte litt på sannheten når vi forteller folk at vi har kjøpt ny leilighet. fordi vi vet at folk kommer til å gnåle og mase. pluss at det vi kjøper er sånn fyfy kjøp og vi gidd ikke pekepinner etc.. .. Nå ble jeg nysgjerrig... Hva er er fyfy-kjøp egentlig? Og da mener jeg ikke definisjonen, men hva er det som gjør at deres kjøp er der? Anonymous poster hash: e7703...ea8 hehe. nei, altså vi har funnet drømmeleilighet midt i sentrum med 4 soverom og vi venter barn nr 2 dvs da har alle vært sitt rom pluss et ekstra til kontor/gjester. og leiligheten er selvsagt i en prisklasse over vår. men så er det jo det med lån da .. vi kommer til å kjøpe den for underkant av 1 mill.vi vil da ha et lån på ca 7hundretusen pga egenkap og slikt.det er 1mill mindre enn vi hat i dag i lån.men vi må da betale husleie på 10.000 i mnd i tillegg til vårt eget lån. noe er jo inkludert men vi kaster på en måte bort ca 8000 hver mnd, men samtidig betaler vi jo ned på et bologlån så det er jo ikke bare bortkasta! men vi vet at mange er skeptisk til sånt og hvertfall innad i våre familier. så vi orker ikke å høre hvor dumme vi er osv.. dette er en perfekt leilighet for oss;) pluss at vi ser på det som en innvestering mtp at om 5 år når vi får bolog lån på ca 4-5 mill (da er vi begge i godt utdanna jobb)så tenker vi å leie ut denne leiligheten til studenter slik at den nedbetaler seg selv. pr i dag får eier 18000 i mnd for utleie ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå